Egy cég fejlődésében általában eljön az a pillanat, amikor felmerül a kérdés: vajon érdemes felvenni egy kollégát teljes állásban a marketing feladatokra, vagy célszerűbb egy ügynökségnek kiszervezni a teljes folyamatot.  Mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, de ha minden szempontot alaposan végiggondolsz, egyértelmű lesz, hogy a saját céged számára melyik az ideális megoldás.

Online marketing ügynökségként alapos rálátásunk van a kiszervezett és a házon belül tartott marketingről is, így összeszedtük számodra a legfontosabb szempontokat, amelyeket mérlegelned kell.

Szaktudás, tapasztalat

Hemzsegnek az állásportálokon azok a hirdetések, ahol olyan marketingest keresnek, aki egyszemélyben ért a stratégia készítéshez, Facebook oldal kezeléséhez, PPC hirdetésekhez, tud grafikát készíteni, szöveget ír, jó a SEO-ban és még sorolhatnám. De vajon mennyire reális az, hogy valaki egy emberként mindehhez  nemcsak ért, de mindegyik szakterületen teljesen profi is? Annyira, hogy az egész cég marketingjét a tervezéstől a kivitelezésig rá merd bízni. Kicsi a valószínűsége, vagy ha van is ilyen, akkor feltehetően nem tudnád megfizetni. Ritkák a polihisztorok, és nem is elvárható, hogy egy marketinges mindenhez is értsen. Ha ilyen szakemberre van szükséged, akkor egy T-szintű marketinges lehet a segítségedre.

A T-szintű marketinges az, aki marketing – jelen eseten specifikusan az online marketing – egy területének a szakértője (pl. PPC, vagy SEO szakember), a többi szakterületről pedig alapvető ismeretekkel rendelkezik, így alap kampányokat egyedül is tud menedzselni. Egy ilyen szakember akkor lehet a legmegfelelőbb a bonyolult marketing feladatok ellátására, ha azokat a területeket, amikről csak alap ismeretekkel rendelkezik, ki tudja szervezni egy alvállalkozónak, vagy ügynökségnek (pl. grafikai feladatokat, keresőoptimalizálást, tartalommarketinget), őket pontosan és hatékonyan tudja briefelni, a munkájukat követni és ellenőrizni. Ügynökségnél viszont valószínűleg egy helyen elérhető mindegyik terület szakértője, akik közös munkával tudják a leghatékonyabb kampányokat készíteni számodra, hiszen ezek a területek összefüggnek: egy jó hirdetési kampányhoz kell stratégia, kell PPC szakértelem, szövegírás és grafika, de nem árt, ha van a weboldalhoz kapcsolódóan SEO és UX/UI tudás is

Hatékonyság

A szaktudás mellett az sem mindegy, hogy a kampányaid milyen hatékonysággal tudnak működni. PPC kampányokat például nagyjából bárki el tud indítani általános célzásokkal és általános egyezésű kulcsszavakkal, de ennek körülbelül annyi eredménye lenne, mintha kiállnál a Deák Ferenc tér közepére rikkancsként hirdetni a szolgáltatásodat: túl széles célzás, túl nagy meddőszórás, eredmény nem lesz, vagy csak a vakszerencsének köszönhetően. Egy PPC szakember viszont nagyon jól tudja, milyen kampányokat és milyen célzásokat kell használni ahhoz, hogy ne csak a pénzedet égesd a hirdetésekkel. Egy ügynökségnél ráadásul még a PPC kampányaidon sem csak egy ember fog dolgozni, mert a hirdetés szövegeket a szövegíró, a kreatívokat pedig a grafikus fogja elkészíteni, hiszen ez a szakterületük. Fontos az idő tényező is: a saját kollégádnak valószínűleg nem csak ezzel kell foglalkoznia, hanem minden egyéb marketing tevékenységgel, legyen akár szó egy katalógus elkészítésről, vagy rendezvényszervezésről, vagy amit sok helyen tapasztalunk: általános asszisztenciáról is (ami azért valljuk be, nem marketing feladat!). Ha nincs elég ideje az online marketingre, akkor az eredmények sem lesznek olyan hatékonyak, nem jön annyi forgalom, nem lesz annyi értékesítés, a leadszerzés pedig drága lesz.

Idő

A kampányok hatékonysága mellet az sem utolsó szempont, hogy ezek a kampányok időben elinduljanak. Egy elfoglalt belsős kollégának lehet, hogy ez lesz a listáján a sokadik tétel, míg egy ügynökségtől elvárhatod, hogy a kampányod az ajánlatkéréstől számolva néhány héten belül már eredményeket is hozzon (persze örülünk, ha nem Karácsony előtt 2 héttel keresel meg minket 😊). Nálunk például rögzített folyamatok és forgatókönyvek vannak, mindenki tudja, mi a dolga egy új kampány felállításánál, és mindig van egy account, aki ezeket a feladatokat összefogja és kordában tartja, így biztosítjuk, hogy minden időben el tudjon indulni.

Munkaszervezés, kiesés

Cégvezetőként az egyik legnehezebb munka a feladatok hatékony szervezése, hiszen te felelsz azért, hogy a munkavállalóid folyamatosan el legyenek látva feladattal, de ne legyenek túlterhelve. Ha a belsős kolléga hosszabb szabadságra megy, esetleg táppénz miatt esik ki a munkából, akkor neked kell biztosítanod a helyettesítést, pótlást, ami nemcsak rengeteg időt és szervezést igényel, de az anyagi vonzata is megterhelő lehet. Ha megbízol egy ügynökséget, ott ezekkel neked egyáltalán nem kell foglalkoznod, az ő feladatuk a folyamatos, minőségi munkavégzés fenntartása, még a nyári szezonban is.

Képzések

Cégvezetőként az is a te feladatod, hogy a munkatársaid tudását folyamatosan szinten tarts és fejleszd, ezt akár belső, akár külső oktatásokkal, tréningekkel oldod meg, az anyagi (és időbeli) vonzata igencsak el tud szállni. Ha pedig olyan szakterületi képzésről van szó, aminek te magad nem vagy szakértője, akkor honnan tudod megítélni, hogy mely képzések lesznek szakmailag megfelelőek, illetve hogyan méred utána vissza, hogy a megszerzett tudás hasznos volt-e és alkalmazható-e a cégednél? Kiszervezés esetén ezzel viszont egyáltalán nem kell foglalkoznod, nem a te HR osztályodat terheli a képzések megszervezése és nem a te pénztárcádat nyomja ezeknek a költsége.

Fizetések

Az egyik legnagyobb különbség a belsős marketing munkatárs, illetve az ügynökség között a fizetés lesz. A belsős kolléga fizetését teljes mértékben neked kell kitermelned, annak minden járulékával együtt, ami valljuk be nem kevés. Egy ügynökségnek ezzel szemben fix havidíja van, ami, még ha nagyon komplex kampányról beszélünk sem biztos, hogy túlszárnyalja egy belsős kolléga havi költségeit. Ráadásul egy havidíjban 4-5 különböző szakember díja is benne van.

Motiváció, kiégés

Egy hatékony szervezetben a kollégák motivációjára és elégedettségére folyamatosan figyelnek, az esetleges kiégéseket igyekeznek megelőzni, vagy kezelni, és ez nem kis feladatot hárít a cégvezetőkre és HR-esekre. Ha kiszervezed a munkát, akkor viszont ezzel sem neked kell foglalkoznod, te már egy kész szolgáltatást vásárolsz meg, aminek része az is, hogy az ügynökség figyel oda a saját munkavállalóira.

+1 Krízis helyzetek

Krízis helyzet szinte minden cég életében akad, legyen szó akár csak egy elrontott rendelésről, egy hibás, visszahívott terméksorozatról, vagy egészen súlyos esetekről, mint amit például a korona vírus okozott. Egy egész csapatnyi marketinges, ahol stratégák és komoly szakemberek dolgoznak, nagyobb rálátással és higgadtsággal tud téged segíteni a nehéz időszakokon, mint egy belsős ember, aki a munkahelyét félti első sorban. Ezekben a helyzetekben a profi kommunikáció akár meg is mentheti a jó hírnevedet vagy az egész céged életét, így nagyon nem mindegy, hogy kire bízod. Válassz hát körültekintően!

Ne dőlj hátra

De itt még nincs vége, nem dőlhetsz hátra…

Ahogy látod rengeteg előnye lehet annak, ha kiszervezed a céged online marketing tevékenységeit, de a legfontosabb szempont talán az, hogy ez neked, mint cégvezetőnek időt és pénzt spórol. Azért dolgozunk, hogy a lehető legtöbb terhet levegyük a válladról!

Ha megbíztál egy ügynökséget, akkor is vannak teendőid annak érdekében, hogy a kampányaid sikeresen és hatékonyan működjenek:

  • Jól kell briefelni az ügynökséget (Erről bővebben itt írunk), hiszen csak te tudod nekik elmondani mire van pontosan szükséged, mit kell tudni a termékeidről és mik a céljaid, elvárásaid. Minél pontosabb, részletesebb briefet tudsz adni, annál biztosabb, hogy az ügynökség az elvárásaidnak megfelelő kampányt tudja neked összeállítani.
  • Folyamatos visszajelzést kell adni az ügynökségnek a munkájukkal, illetve az eredményekkel kapcsolatban. Ha elégedett vagy, akkor azért, ha nem vagy elégedett, akkor pedig azért. Fontos, hogy az ügynökség ismerje a véleményedet, hogy ha valamit kell változtatni a kampányon, akkor azt meg tudják tenni.

Ha szívesen kipróbálnád milyen amikor egy profi marketing ügynökség csinálja a kampányaidat, akkor keress minket bizalommal!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Köszönöm, nem kérem a hasznos trendeket.