Nézd meg last minute tippjeinket, hogy mit érdemes még most végrehajtanod!

Készen áll a céged az év legcsodálatosabb időszakára, amikor az emberek fejvesztve próbálják az utolsó pillanatban megtölteni a kosaraikat, az üzletek pedig egymással versenyeznek a minél nagyobb bevételért?

Ez az időszak egy marketingszakember számára azt jelenti, hogy évről-évre egyre jobban nő a verseny, így fontos minél egyedibbnek lenni: kiemelkedni a tömegből, hogy sikeresek legyenek az ünnepi eladások. A vásárlók 61%-a vásárol még a karácsony előtti utolsó héten ajándékot, tehát még van esélyünk a last minute eladásra. (Ha nagyon mélyre mennél most a munkában, olvasd el 33 online marketing tipp karácsonyra cikkünket is)

Fontos lépést tartanunk az online felületeken: az üzletek forgalma csökken, ma a mobil eszközről való vásárlás a trend. Egy az USA-ban készült tanulmány szerint idén a kiskereskedelmi üzletekben a forgalom 7,5%-kal csökkent az előző évekhez képest. Azoknál a kiskereskedőknél azonban, akik kínálnak online vásárlási lehetőséget is, a tranzakciók több mint 50%-a érkezik webes felületről.

Úgy érzed, emellett te sem mehetsz el észrevétlenül?

Összeszedtünk pár tippet, ami segíthet, ha az utolsó pillanatban kapcsoltál, és nem volt karácsonyi kampánystratégiád. (De ugye jövőre biztosan szánsz időt az éves online marketing stratégia tervezésére?)

Tehát itt van 6+1 tipp, amit még most is bedobhatsz a karácsonyi időszakban:

1. Használd a megfelelő célközönséget!

Talán evidens, mégis fontos átgondolnod, hogy eddig milyen remarketing listákat gyűjtöttél, és ezekből melyeket azok, amiket fel tudsz használni ebben az időszakban.

Hogy milyen listákat lehet érdemes ilyenkor elővenni? Íme pár példa:

  • Korábbi vásárlóink listája- Amelyet tovább is bonthatunk aszerint, hogy hányszor vásárolt az illető, vagy éppen az alapján, hogy mekkora bevétel származott a tranzakcióból.
  • Érdemes megcélozni a Facebook oldalunkat kedvelők ismerőseit, hiszen lehet épp nekik keresnek megfelelő ajándékötletet.
  • Hasonmásközönséget is létrehozhatunk az eddigi vásárlóink listája alapján.
  • Külön célzás azokra, akik meglátogattak bizonyos termékeket.
  • Külön célzás azokra, akik meglátogattak bizonyos termékkategóriákat.
  • Kosárba tették a terméket, de nem vásároltak.

Érdemes átnézni a közönségről szóló jelentést a Google Analyticsben, hogy még relevánsabb képet kapj a célközönségről. Itt azokról a felhasználókról látsz adatokat, akik már jártak a weboldaladon, de fontos lehet, hogy az előző ünnepi időszakban hogyan alakultak az eredmények, kik voltak aktívabbak.

Ünneplés gif

2. Használj minél több csatornát!

Ebben az időszakban, amikor az ember ajándékötletet keresgél, akkor az átlagosnál is több csatornát böngész egyszerre, hogy megtalálja a tökéletes meglepetést. Ezért ésszerű átgondolni, hogy milyen útvonalon tudod elérni a legtöbb releváns embert: futtasd itt a kampányaidat!

Nézd át a Google Analytics adatokat, hogy a weboldalad esetében mik a legjobb csatornák. Böngészd végig a többcsatornás útvonalakat is, hogy ne hagyj ki semmit, ami segítheti a konvertálást.

Arra is gondolnod kell, hogy az évnek ebben a szakaszában azok is vásárolhatnak nálad (ajándékot), akik általában nem szoktak, így mindenképpen érdemes a keresési kampányokra is ráerősítenim hogy elérd a hideg célközönségeket.

A statisztikai adatok alapján a 2018-as ünnepi időszakban növekedett a többcsatornás vásárlások száma, a vásárlók 54 %-a keres és vásárol mind online felületeken, mind pedig üzletekben.

Ajándék kibontás, meglepetés

3. Legyen valami plusz a kreatívjaidban!

A karácsony közeledtével minden ünnepi hangulatúvá válik, ezért érdemes a közösségi kommunikációdat is eszerint átalakítani. Azért ne feledd, a kevesebb néha több!:) Tehát nem muszáj szivárvány színű unikornis-szánon röppenő manócskákkal telezsúfolnod a grafikáidat azért, hogy jelezd a karácsonyi hangulatot és az akciót.

Néhány tipp:

  • Egy üzenet legyen hangsúlyos
  • Ne a kattintásokra összpontosíts, hanem a benyomásokra
  • Mindenkinek tudnia kell, hogy ki az üzenet feladója
  • Legyél egyedi, ne csak a sablonos dolgokat kövesd (üzenetben, grafikában, ajánlatban: ne a konkurenciát másold)

Színes díszítés

4. Vizsgáld meg a tavalyi eredményeket

Mint ahogy már az előzőekben is említettük, érdemes végig menni a tavalyi és azelőtti karácsonyi időszakban futtatott kampányokon, hogy melyek azok az üzenetek, ajánlattételi stratégiák, kreatívok, amelyek a legjobban teljesítettek: ezeket turbózd fel idén!

Természetesen a negatív eredményeket is érdemes átböngészni, és azt is, hogy mi lehetetett az oka annak, hogy nem érted el a kívánt hatást. Túl bonyolult volt az ajánlat? Hosszú szállítási idő? Kis marketing büdzsé? Ha rájössz a válaszra, javítsd ki mielőbb. Ahol pedig nem jössz rá, mi volt a probléma, ott új taktikát kell kitalálnod.

Ha nem rendelkezel ilyen adatokkal az elmúlt évekből, akkor is érdemes elkezdened gyűjteni ezeket az információkat, mert a jövőben sokat segíthetnek a céljaid elérésében.

Karácsonyfa díszítés gif

5. Költségkeretemelés okosan

Az ünnepek ideje alatt az online verseny erősödik, és ha nem akarsz lemaradni, akkor lépést kell tartanod a többi piaci szereplővel: növelned kell a költségkereteket és az ajánlatokat.

Gondold át, hogy mennyire releváns a terméked, szolgáltatásod ebben az időszakban, és csak akkor szállj be ebbe a versenybe, ha valóban megtérülhet a plusz költséged!

Az éves költségvetés elosztásánál is be kell kalkulálnod az utolsó negyedévet, ahol nagyobb forgalomra számítasz, mint az év többi részében. Ha ezeket a költségkeretemeléseket alaposan átgondolod és ésszerűen alkalmazod, akkor biztosan meghozzák a várt eredményt.

Pénzeső kutyával gif

6. Tájékoztasd az embereket

Az utolsó pillanatban vásárlóknak nagyon fontos információ a szállítási és nyitvatartási idő. Szánj időt arra, hogy megfelelően tájékoztasd az embereket, mert ezzel nagyon sok későbbi kellemetlenséget tudsz megelőzni. Az emberek a negatív tapasztalataikat sokkal hamarabb megosztják az online felületeken, mint a pozitív élményeiket, ezért erre érdemes kiemelten odafigyelned.

Az online vásárlók 47%-a nem akar fizetni a szállításért, ezért, ha a költségvetésed engedi, mindenképpen kínálj ingyenes szállítást vagy árengedményt. Vagy egyszerűen építsd be a termék árába a szállítást, ha lehetséges. Neuromarketing kutatások alapján sokkal kevésbé érzi fájdalmasnak a vásárló.

A weboldalon, hirdetéseidben, hírleveleidben tüntesd fel, hogy mi az utolsó nap, ameddig vállalod, hogy időben eljuttatod az ajándékot a karácsonyfa alá.

Télapó telefonál gif

+1 Chatbot

Nagyon sok munkától meg tudod kímélni a céged, ha beállítasz automatikus válaszokat minden lehetséges vásárlói kérdésre. Ha profi módon használod a chatbot adta lehetőségeket, akkor nagyon hamar kitűnhetsz a tömegből. Ráadásul ezzel egy új csatornát tudsz nyitni, amivel ráerősítesz a többire.

Nehezíti a dolgod, hogy egy chatbot megépítését alaposan át gondolni ahhoz, hogy tényleg jól alkalmazható eszköz legyen. Hagyj időt a tervezésre és a kivitelezésre, ezért, ha még nincs ilyened, ne siesd el az elkészítését. De előkészülhetsz például a januári akciók és ajánlatok időszakára már most.

Karácsonyi pulcsi vállrántás gif

Szóval munkára fel, tarts ki, és dolgozd ki a fenti megoldásokat pár óra alatt: két ünnep közt nagyon hálás leszel magadnak, hogy nem engedted el idő előtt az ünnepi kampányolást!

Ha jövőre szeretnél időben felkészülni, és egy teljeskörűen felépített karácsonyi kampánystratégiára lenne szükséged, akkor keress minket!

 

Felhasznált irodalom:

https://www.searchenginejournal.com/holiday-marketing/holiday-ppc-strategy/#close
https://www.mediaworks.co.uk/insights/news/pay-per-click-strategy-christmas/
https://support.google.com/google-ads/answer/6167153?hl=en-AU
https://support.google.com/google-ads/answer/7047518?hl=en-AU&ref_topic=7343253
https://www.cloudways.com/blog/holiday-spending-statistics/
https://websitesetup.org/holiday-ecommerce-marketing-statistics/
https://chatbotize.me/webshop-chatbot-karacsony/?lang=hu

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Köszönöm, nem kérem a hasznos trendeket.