33 online marketing tipp karácsonyra

33 karácsonyi online marketing tipp

Hogy idén stressz helyett profi marketing álljon a fa alatt 

Figyelem, hosszú cikk! Olvasási idő kb 15 perc.

A karácsonyi időszak remek lehetőség lehet arra, hogy felpörgesd értékesítéseid,
elmélyítsd a márkád és vásárlóid közötti kapcsolatot, és új vevőket szerezz,
akik az év más időszakaiban is visszatérnek hozzád. Adunk 33 verhetetlen online marketing tippet a karácsonyi szezonodhoz.

Tapasztalatok szerint a karácsonyi forgatag csúcspontja novemberben van, a Facebook
felmérései szerint csak az okostelefonon vásárlók 52%-a már október végén és novemberben elkezd vásárolni.

A siker érdekében érdemes pár dolgot időben átgondolni, pontosan megtervezni a
lépéseket, és utána precízen végrehajtani a tervet.

1. Idén milyen lesz a karácsonyi ajánlatod? 

Akkor sem kell lemondanod az ütős karácsonyi ajánlatról, ha termékedet nem tudod pár ügyes vonással karácsonyi köntösbe öltöztetni. Gondold át, miként tudod a kiválasztott terméket, szolgáltatást tartalmazó ajánlatot különlegessé tenni!

Kiegészítő terméket tudsz felajánlani ajándékként és/vagy upsellként. Lehetnek ezek olyan termékek, amelyek szorosan kapcsolódnak a fő termékhez, például szükségesek egy kényelmesebb, eredményesebb felhasználáshoz, és most ajándékba adod őket, vagy kedvezményes áron (a színezőhöz adj színesceruza készletet, a téli cipőhöz bőrápolót, a bögréhez karácsonyi teát, és így tovább). Ám választhatod azt a lehetőséget is, hogy egy olyan ajándékot, upsellt kínálsz fel, amely a fő termékhez lazábban kapcsolódik, de nagyon erősen hordozza magában a karácsonyi hangulatot (pl. karácsonyi masszázsolaj a relaxáláshoz, szaloncukor, vagy egy karácsonyi receptgyűjtemény). Ebben az esetben arra kell figyelned, hogy ez a termék a célcsoportnak szóljon, legyen vonzó számára.

Végül pedig tedd kedvezővé a rendelési, vásárlási feltételeket: kínálj fel díszcsomagolást (ez akár upsell ajánlat is lehet), ingyenes szállítást, biztosítsd, hogy a karácsonyi időszak után, igény esetén becserélhető legyen a termék.

 
                                                          Adj ajándékcsomagolást ajándékba!

2. Kiknek fogod felkínálni a karácsonyi ajánlatod? Hogyan prezentálod nekik?

Szeretnéd a leghűségesebb vásárlóidat egy rájuk szabott ajánlattal meglepni? Szeretnéd, hogy a célcsoportodnak az a része, amelyet még nem sikerült megfogni, most a vásárlóddá váljon?

Gondolkodj el rajta, hogy hány csoportot szeretnél elkülöníteni ajánlat szinten, és milyen üzenettel, milyen csatornán tudod rávezetni őket a vásárlásra!

Hogyan fog kinézni egy-egy értékesítési útvonal? Kár lenne egy hatásos hírlevélsorozat
eredményeit egy nem elég logikus landing oldal (érkeztető oldal) miatt rontani.

Nem vágtad rá másodpercek alatt a választ a kérdésekre?

Íme, 33 karácsonyi online marketing tipp, hogy idén mindenképp sikeresen zárd az ünnepi időszakot!

1. Írj a termékedhez kapcsolódó karácsonyi hangulatú Facebook posztsorozatot. Íme inspirációként néhány témaötlet: hasznos, vicces, meglepő ajándékötletek; hogyan ünneplik a karácsonyt a világ különböző részein; a legszebb karácsonyi filmek és slágerek; a karácsonyi programok a városban, különleges karácsonyi menüsor, dekoráció és teríték. Ezeket a témákat igazítsd a termékedhez.

2. Használj ünnepi design-t Facebook profilképeden és borítóképeden! Nagyon hangulatos, mikor kedvenc márkánk nemcsak a honlapján emlékezik meg a közelgő ünnepi időszakról, hanem közösségi média felületeit is feldobja egy kedves profilképpel, amin ünnepi motívumokkal egészíti ki logóját. Ha céged profiljához közelebb áll az elegáns egyszerűség, a hópelyhek tökéletes választásnak bizonyulhatnak, de itt csak a képzelet szab határt: rövid adventi üzenet, fényfüzérek, szarvasok vagy akár mikulás is kerülhet az ünnepi kreatívra.

3. Ahogy egyre népszerűbbé válnak a közösségi média felületeken a videós tartalmak, az adventi időszak tökéletes lehetőség arra, hogy Te is belevágj a videókészítésbe! Mutasd be termékeidet rövid, akár fél perces videóban, informatív jelleggel, de ünnepi köntösbe öltöztetve.

4. Maguk a termékek is kaphatnak ünnepi köntöst! Egyszerűbb megoldásként tervezhetsz ünnepi címkét, vagy akár megváltoztathatod a teljes csomagolás színárnyalatait az ünnep jegyében. Csodálatos meglepetés lehet törzsvásárlóid számára, és gyönyörűen mutat majd a karácsonyfa alatt. 

5. Hangold az ünnepre a blogod olvasóit! Írj bejegyzést arról, mit jelent számodra az ünnep, adj hasznos és értékes ajándékvásárlási tippeket, amelyben a terméked is szerepel!

6. Indíts karácsonyi hírlevélsorozatot, amelyben bemutatod a termékeidet, és azt is kifejted, kinek ajánlod a terméket vagy szolgáltatást.

7. Oszd meg a céged bensőségesebb, ünnepi pillanatait a követőeiddel! Készíts karácsonyi videót a céges karácsonyról, csapatépítő tréningről, amelyben együtt kívántok boldog karácsonyt a vásárlóitoknak.

8. Jótékonykodj a kollégákkal közösen! Összeállíthattok mikuláscsomagokat és ajándékcsomagokat, amiket eljuttathattok egy kórháznak, gyermekszervezetnek.  Készítsetek erről videót és fotókat a weboldalra és a közösségia média felületekre, vagy használjátok fel a PR kampányotokban.

9. Ajándékozd meg a törzsvásárlóidat! Küldj ünnepi köszönőlevelet egy kedves karácsonyi fotóval vagy grafikával, mellékelj hozzá egy törzsvásárlóknak szóló kedvezményes  kupont, apró karácsonyfadíszt vagy szaloncukrot.

Építsd bele a karácsonyi hangulatot a mindennapi kommunikációdba!

Buzdítsd aktivitásra a követőidet, vásárlóidat! Szervezz nyereményjátékot!

10. Érd el, hogy meglevő követőid is részt vegyenek az ünnepi hangulat megteremtésében! Kérd, hogy töltsenek fel fotót, küldjenek be receptet, történetet, tárgyakat, zenét, járuljanak hozzá a közösségi ünnepléshez!

11. Szervezz nyereményjátékot alkalmazás segítségével, így új feliratkozókat is tudsz gyűjteni, akiknek később kiküldheted ajánlataidat is. A téma legyen releváns a terméked számára, de kapcsolódjon az ünnepi forgataghoz.

12. Kedveskedj feliratkozóidnak és vásárlóidnak! Sorsolj ki egy nyereményt a már meglevő követőid, vásárlóid közül. Gondolhatsz akár apróbb figyelmességre vagy nagyobb ünnepi meglepetésre is, mint mozijegy, színházjegy, kétszemélyes ünnepi vacsora, vagy hétvégi pihenés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Meglepetéééés

 

Könnyítsd meg az ajándékozók dolgát!

13. Készíts weboldaladra ajándékvásárlási segédletet, ami segít vásárlóidnak a megfelelő ajándék kiválasztásában. Írd le, hogy a terméket férfiaknak vagy nőknek, milyen életkorú, érdeklődésű személyeknek ajánlod. Írd le, miért jó választás ez az ajándék! A vásárlók hálásak lesznek a segítségért, amikor már minden ötletük elfogyott.

14. Mutasd be, mások mennyire örültek a termékednek! Kérd meg vásárlóidat, hogy küldjenek képet az új szerzeményeikkel. Hozz létre az Instagramon saját hashtaget, bíztasd a vásárlóidat, hogy használják a képfeltöltésnél, így rögtön láthatod és repostolhatod a tartalmakat. Kínálj ajándékutalványt azoknak, akik meg szeretnék hagyni a döntést szerettüknek. Terméked abba a kategóriába tartozik, amelyből igazán megfelelőt csak magának tud mindenki választani? Fektesd a hangsúlyt a termék előnyeire, majd kínáld fel a vásárlódnak a lehetőséget, hogy a végső döntést rábízza a megajándékozottra.

15. Ajánlj fel ingyenes kiszállítást; garantáld, hogy időben megérkezik a rendelés. A karácsony közeledtével egyre fontosabbá válik a pontos szállítás, nyugtasd meg vásárlóidat, hogy az ajándék biztosan ott lesz időben a fa alatt.

16. Biztosíts egyéb kedvező feltételt, például hogy az ajándékozott becserélheti/visszacserélheti a terméket. Felhasználó-barát, ügyfélközpontú kiszolgálással is különlegessé teheted a termékedet, szolgáltatásaidat. Kedves, segítőkész környezetben szívesebben tölt időt mindenki, akár offline, akár online jelenlétről van szó.

 

Legyen kihagyhatatlan az ünnepi ajánlatod!

18. Rukkolj elő izgalmas ajánlatokkal! Ismered vevőidet, így tudod, mire vágynak, milyen problémára keresnek megoldást, és milyen ajánlat hat rájuk igazán ösztönzően a karácsonyi időszakban. Először is gondold át, mely terméked vagy szolgáltatásod lesz az idei karácsonyi sláger, amelyet most szuper ajánlattá formálsz. Miután ezt már tudod, találd ki milyen extrákat tudsz, szeretnél felkínálni mellé. Válogathatsz az ajándékok, kedvezményes upsellek, szuper szállítási feltételek között.

19. Adj ajándékot! Eldöntheted, hogy egy kiegészítő terméket adsz, esetleg választasz egyet a saját termékeid közül; vagy inkább a karácsonyi hangulatra alapozol, és a termékedhez lazábban kapcsolódó ajándékot adsz. Az utóbbi esetben olyan ajándékot válassz, amely a célcsoportra van szabva. Míg a női célcsoport esetében népszerűbbek lehetnek a karácsonyi dekorációs elemek, szépségápolási cikkek, a férfiak számára praktikusabb ajándékot ajánlj fel. Ha pedig jellemzően vegyes a vásárlók köre, sőt előfordulhat, hogy a férfiak vásárolják meg nőknek a terméked, illetve fordítva, akkor ajánld fel a választás lehetőségét.

20. Adj kiegészítő terméket kedvezményesen! Előfordulhat, hogy nem teheted meg, hogy kiegészítő terméked ajándékként ajánld fel. Ebben az esetben kedvezményesen is felkínálhatod. Fontos, hogy éreztesd, hogy ez most különleges ajánlat, hiszen vevőid a kiegészítő termék által gyorsabb és hatékonyabb megoldást találnak majd a problémájukra, és most kedvezményesen megkaphatják azt. Mutasd be, hogy máskor mennyibe kerül ez a termék, amelyet te most akciós áron adsz, ehhez használj nyugodtan grafikai elemeket, legyen minél feltűnőbb.

21. Legyen árakciód! A kedvezményes árak ösztönzően hathatnak azokra a vásárlókra, akik már egy ideje szemezgetnek a termékeddel. Legyen meghatározott (rövid) időtartama az akciónak: a rövid határidők, a kevés készleten lévő termékek a sürgősség érzetét keltik a vásárlóban, és segítik őt a gyorsabb döntéshozásban.

22. Segíts nagylelkűnek lenni! Ajánld fel a karácsonyi megrendelésekből származó profit egy részét valamilyen nemes célra. Kommunikáld a promóció ideje alatt végig, hogy kinek szánod az összeget, mutasd be a szervezetet, és azt is, hogy miért éppen őket választottad. Az akció végén mutasd meg azt is blogbejegyzésben, hírlevélben és a közösségi médiában, hogy átadod az összegyűlt pénzt, számolj be részletesen arról, hogy mennyi gyűlt össze, és köszönd meg a vásárlóid nagylelkűségét. Ezzel elmélyíted a vásárlóid kapcsolatát a márkáddal, és még jót is cselekszel.

Ösztönözd a karácsonyi vásárlást! Megvan a tökéletes ajánlat? Juttasd el a célcsoporthoz!

23. Készíts animációt vagy GIF-es tartalmat az ajánlataidról, akár diavetítésszerűen, akár bonyolultabb ünnepi grafikával megfűszerezve. Vásárlóid garantáltan imádni fogják a változatos vizuális tartalmakat, amik színesebbé teszik majd közösségi média csatornáidat.

24. Az értékesítő témájú Facebook bejegyzésekre fontos nagyobb hangsúlyt fektetni az adventi időszakban, amikor mindenki a tökéletes ajándékok után kutat. Mutasd be, hogy miért a Te termékeddel lesz tökéletes az ünnep, és bátran használj játékos, kreatív díszítőelemeket!

25. Hírlevelezz az ajánlataidról! Gondold át, milyen e-mail listáid vannak, és mely csoportnak milyen döntési folyamaton kell átesnie vásárlás előtt. Az biztos, hogy más-más kommunikációra van szükség a korábbi vásárlók és a még nem vásárlók esetében. Gondold át, hogyan fogod felvezetni, bemutatni az ajánlatokat, majd közvetlenül vásárlásra buzdítani a címzetteket. Írd meg előre a leveleket, és legyen terved arra vonatkozóan is, hogy mit teszel, ha egyik kampányod a vártnál rosszabbul vagy jobban teljesít.

26. A webshop az értékesítés (egyik) legfontosabb felülete, így természetesen ez sem maradhat ki a sorból, amikor az ünnepi mejelenésről van szó. Elegendő, ha pár karácsonyi grafikai elemet használunk, de akár egyes termékfotók, karácsonyi csomagok is kiegészülhetnek adventi díszítőelemekkel.

27. Hozz létre landing oldalakat a különböző célcsoportjaidnak! Így a hirdetéseiddel célozhatsz akár kifejezetten a feleségüknek, barátnőjüknek ajándékot kereső férfiakra, a gyereküknek ajándékot kereső nőkre. A különböző célcsoportotokat vezesd külön landing oldalakra, ahol a csélcsoport jellemzőihez tudod igazítani az üzenetedet.

28. Kommunikálj a korábbi vásárlóknak. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy mennyire más bánásmódot igényelnek azok, akik egyszer már elköteleződtek a terméked és márkád mellett. Ennek a célcsoportnak készíts külön tartalmat, hírlevelet, hirdetést. A Facebook és az Adwords lehetővé teszik, hogy e-mail címeik alapján nekik más-más hirdetést jelenítsünk meg. Használd ki ezt a lehetőséget! És ne feledkezz meg arról sem, hogy azokra is tudsz célozni, akik már érdeklődnek a terméked iránt, átböngészték már a weboldalad és a webshopod, de még nem vásároltak. Őket érdemes arra motiválni, hogy legyenek megengedőbbek önmagukkal szemben az ünnepi időszakban.

Ne feledkezz meg az ünnepekről!

29. A karácsony ugyan az ünnepi forgatag tetőpontja, de vannak olyan kisebb, hangulatos ünnepek (pl. a Halloween, Mikulás, a Luca-nap vagy az adventi vasárnapok), amelyeket beleépíthetsz a kommunikációdba, hogy színesebbé, változatossabbá tedd azt. Készülj ezekre az alkalmakra különleges, szívmelengető tartalmakkal, vagy akár ajánlatokat is készíthetsz ezekre a napokra, így tesztelheted a rendszered még a végső hajrá előtt.

30. Van az „ünnepeknek” egy olyan része, amikor az értékesítésé a főszerep: Black Friday (2023. november 24.), Cyber Monday (2023. november 27.). Használd ki ezeket a lehetőségeket az értékesítési kampányaidban!

Utókövetés – tedd meg az utolsó lépéseket!

31. Ne hanyagold el a vevőidet a karácsonyi időszakot követően! Írj levelet és kérd, hogy értékeljék a termékedet és a kiszolgálást! Tégy jó benyomást, hogy visszatérő vevőkké váljanak. A visszajezéseikből pedig tanulj a lehető legtöbbet.

32. Ne csak a kapcsolatot vedd fel a vevőiddel, hanem frissítsd és optimalizáld az ügyfél-adatbázisodat is, annak érdekében egy következő kampányidőszakban már a friss e-mail címek tulajdonosai is a leginkább rájuk szabott üzenetet kapják meg.

33. Vondd le a következtetéseket! Értékeld ki, milyen eredményeket hoztak a különböző felületen futtatott kampányok, hirdetések, a különböző listán szereplők; mely csatornák és ajánlatok hozták a várt eredményeket és melyek nem. Ha megállapítod, mi volt igazán hasznos és mi nem, illetve hogy mit csináltál jól és mit rosszul, értékes órákat spórolsz meg magadnak jövőre.

Ha tetszett a gyűjtemény, kérlek oszd meg a Facebookon, küldd el az ismerőseidnek, hogy az ő karácsonyi kampányaikat is segíthessük az ötletekkel!:)

Elakadtál? Nem fér bele az idődbe? Szívesen segítünk!

További ötletekre vagy kíváncsi? Ebben az angol cikkben találsz még 8 tippet.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

online adatvédelem a marketingben

Most vonunk le 900 000 forintot a számládról

Online adatvédelem az ünnepi időszakban (is) Épp, hogy kinyújtóztál az őszi hónapok nehézségei után, de már itt is van a legkiemelkedőbb értékesítési időszak az évben: a karácsony. A megnövekedett értékesítési szándék és kereslet egyenlő az online marketing aktivitásod maximalizálásával is, hisz ez az eszköztár szükséges ahhoz, hogy az ajánlataid a

Tovább olvasom »
Online marketing ügynökség a fenntartható marketing szolgálatában

Fenntartható marketing a jövő

A cím mást sejtet, de ez nem egy újabb zöld és környezettudatos kommunikációról szóló bejegyzés a sok közül.   A világválság szükségessé tette az üzleti- és ezzel együtt a marketing stratégiák újragondolását. Azzal azonban kevesen számolnak, hogy a fogyasztás visszaszorulása és a jelenlegi rendszer felbomlása újabb gazdasági mechanizmusokat erősíthet meg a

Tovább olvasom »
Chiro_blog_kitunes-muveszete_boritokep

A kitűnés művészete

A kreatív tartalomgyártás titkai A kreatív tartalomgyártás elérhetetlen célként, Szent Grálként él az online marketing világában: mindenki vágyik rá, de elérhetetlennek tűnik.  Pedig az ötletes tartalmak készítése nem adottság kérdése, a kreatív gondolkodás pedig fejleszthető és tanulható. Ebben a cikkben olyan gyakorlatias tanácsokat kapsz, amikkel kreatív, üzletileg is hasznos Instagram és Facebook

Tovább olvasom »