33 online marketing tipp karácsonyra

33 karácsonyi online marketing tipp

A karácsonyi időszak remek lehetőség lehet arra, hogy felpörgesd értékesítéseid, elmélyítsd a márkád és vásárlóid közötti kapcsolatot, és új vevőket szerezz, akik az év más időszakaiban is visszatérnek hozzád. Jöjjön 33 verhetetlen online marketing tipp karácsonyra, hogy idén stressz helyett profi marketing álljon a fa alatt.

Tapasztalatok szerint a karácsonyi forgatag csúcspontja novemberben van, a Facebook
felmérései szerint csak az okostelefonon vásárlók 52%-a már október végén és novemberben elkezd vásárolni. A siker érdekében érdemes pár dolgot időben átgondolni, pontosan megtervezni a
lépéseket, és utána precízen végrehajtani a tervet.

Idén milyen lesz a karácsonyi ajánlatod? 

Akkor sem kell lemondanod az ütős karácsonyi ajánlatról, ha termékedet nem tudod pár ügyes vonással karácsonyi köntösbe öltöztetni. Gondold át, miként tudod a kiválasztott terméket, szolgáltatást tartalmazó ajánlatot különlegessé tenni!

Kiegészítő terméket tudsz felajánlani ajándékként és/vagy upsellként. Lehetnek ezek olyan termékek, amelyek szorosan kapcsolódnak a fő termékhez, például szükségesek egy kényelmesebb, eredményesebb felhasználáshoz, és most ajándékba adod őket, vagy kedvezményes áron (a színezőhöz adj színesceruza készletet, a téli cipőhöz bőrápolót, a bögréhez karácsonyi teát, és így tovább). Ám választhatod azt a lehetőséget is, hogy egy olyan ajándékot, upsellt kínálsz fel, amely a fő termékhez lazábban kapcsolódik, de nagyon erősen hordozza magában a karácsonyi hangulatot (pl. karácsonyi masszázsolaj a relaxáláshoz, szaloncukor, vagy egy karácsonyi receptgyűjtemény). Ebben az esetben arra kell figyelned, hogy ez a termék a célcsoportnak szóljon, legyen vonzó számára.

Végül pedig tedd kedvezővé a rendelési, vásárlási feltételeket: kínálj fel díszcsomagolást (ez akár upsell ajánlat is lehet), ingyenes szállítást, biztosítsd, hogy a karácsonyi időszak után, igény esetén becserélhető legyen a termék.

 
                                                          Adj ajándékcsomagolást ajándékba!

Kiknek fogod felkínálni a karácsonyi ajánlatod? Hogyan prezentálod nekik?

Szeretnéd a leghűségesebb vásárlóidat egy rájuk szabott ajánlattal meglepni? Szeretnéd, hogy a célcsoportodnak az a része, amelyet még nem sikerült megfogni, most a vásárlóddá váljon?

Gondolkodj el rajta, hogy hány csoportot szeretnél elkülöníteni ajánlat szinten, és milyen üzenettel, milyen csatornán tudod rávezetni őket a vásárlásra! Hogyan fog kinézni egy-egy értékesítési útvonal? Kár lenne egy hatásos hírlevélsorozat eredményeit egy nem elég logikus landing oldal (érkeztető oldal) miatt rontani.

Nem vágtad rá másodpercek alatt a választ a kérdésekre?

Íme, 33 online marketing tipp karácsonyra, hogy idén mindenképp sikeresen zárd az ünnepi időszakot!

1. Írj a termékedhez kapcsolódó karácsonyi hangulatú Facebook posztsorozatot. Ebben nagy segítségedre lehet egy jó social media ügynökség, de inspirációként itt van néhány témaötlet: hasznos, vicces, meglepő ajándékötletek; hogyan ünneplik a karácsonyt a világ különböző részein; a legszebb karácsonyi filmek és slágerek; a karácsonyi programok a városban, különleges karácsonyi menüsor, dekoráció és teríték. Ezeket a témákat igazítsd a termékedhez.

2. Használj ünnepi design-t Facebook profilképeden és borítóképeden! Nagyon hangulatos, mikor kedvenc márkánk nemcsak a honlapján emlékezik meg a közelgő ünnepi időszakról, hanem közösségi média felületeit is feldobja egy kedves profilképpel, amin ünnepi motívumokkal egészíti ki logóját. Ha céged profiljához közelebb áll az elegáns egyszerűség, a hópelyhek tökéletes választásnak bizonyulhatnak, de itt csak a képzelet szab határt: rövid adventi üzenet, fényfüzérek, szarvasok vagy akár mikulás is kerülhet az ünnepi kreatívra.

3. Ahogy egyre népszerűbbé válnak a közösségi média felületeken a videós tartalmak, az adventi időszak tökéletes lehetőség arra, hogy Te is belevágj a videókészítésbe! Mutasd be termékeidet rövid, akár fél perces videóban, informatív jelleggel, de ünnepi köntösbe öltöztetve.

Építsd bele a karácsonyi hangulatot a mindennapi kommunikációdba!

4. Maguk a termékek is kaphatnak ünnepi köntöst! Egyszerűbb megoldásként tervezhetsz ünnepi címkét, vagy akár megváltoztathatod a teljes csomagolás színárnyalatait az ünnep jegyében. Csodálatos meglepetés lehet törzsvásárlóid számára, és gyönyörűen mutat majd a karácsonyfa alatt. 

5. A következő online marketing tipp karácsonyra, hogy hangold az ünnepre a blogod olvasóit! Írj bejegyzést arról (vagy irass az online marketing ügynökségeddel), mit jelent számodra az ünnep, adj hasznos és értékes ajándékvásárlási tippeket, amelyben a terméked is szerepel!

6. Indíts karácsonyi hírlevélsorozatot, amelyben bemutatod a termékeidet, és azt is kifejted, kinek ajánlod a terméket vagy szolgáltatást.

7. Oszd meg a céged bensőségesebb, ünnepi pillanatait a követőeiddel! Készíts karácsonyi videót a céges karácsonyról, csapatépítő tréningről, amelyben együtt kívántok boldog karácsonyt a vásárlóitoknak.

8. Jótékonykodj a kollégákkal közösen! Összeállíthattok mikuláscsomagokat és ajándékcsomagokat, amiket eljuttathattok egy kórháznak, gyermekszervezetnek.  Készítsetek erről videót és fotókat a weboldalra és a közösségia média felületekre, vagy használjátok fel a PR kampányotokban.

9. Ajándékozd meg a törzsvásárlóidat! Küldj ünnepi köszönőlevelet egy kedves karácsonyi fotóval vagy grafikával, mellékelj hozzá egy törzsvásárlóknak szóló kedvezményes  kupont, apró karácsonyfadíszt vagy szaloncukrot.

Buzdítsd aktivitásra a követőidet, vásárlóidat! Szervezz nyereményjátékot!

10. Érd el, hogy meglevő követőid is részt vegyenek az ünnepi hangulat megteremtésében! Kérd, hogy töltsenek fel fotót, küldjenek be receptet, történetet, tárgyakat, zenét, járuljanak hozzá a közösségi ünnepléshez! Egy ilyen stratégia kidolgozásában nagy segítség lehet egy social media ügynökség.

11. Sokat ismételt online marketing tipp karácsonyra, hogy szervezz nyereményjátékot alkalmazás segítségével, így új feliratkozókat is tudsz gyűjteni, akiknek később kiküldheted ajánlataidat is. A téma legyen releváns a terméked számára, de kapcsolódjon az ünnepi forgataghoz.

12. Kedveskedj feliratkozóidnak és vásárlóidnak! Sorsolj ki egy nyereményt a már meglevő követőid, vásárlóid közül. Gondolhatsz akár apróbb figyelmességre vagy nagyobb ünnepi meglepetésre is, mint mozijegy, színházjegy, kétszemélyes ünnepi vacsora, vagy hétvégi pihenés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Meglepetéééés

 

Könnyítsd meg az ajándékozók dolgát!

13. Készíts weboldaladra ajándékvásárlási segédletet, ami segít vásárlóidnak a megfelelő ajándék kiválasztásában. Írd le, hogy a terméket férfiaknak vagy nőknek, milyen életkorú, érdeklődésű személyeknek ajánlod. Írd le, miért jó választás ez az ajándék! A vásárlók hálásak lesznek a segítségért, amikor már minden ötletük elfogyott.

14. Mutasd be, mások mennyire örültek a termékednek! Kérd meg vásárlóidat, hogy küldjenek képet az új szerzeményeikkel. Hozz létre az Instagramon saját hashtaget, bíztasd a vásárlóidat, hogy használják a képfeltöltésnél, így rögtön láthatod és repostolhatod a tartalmakat. Kínálj ajándékutalványt azoknak, akik meg szeretnék hagyni a döntést szerettüknek. Terméked abba a kategóriába tartozik, amelyből igazán megfelelőt csak magának tud mindenki választani? Fektesd a hangsúlyt a termék előnyeire, majd kínáld fel a vásárlódnak a lehetőséget, hogy a végső döntést rábízza a megajándékozottra.

15. Ajánlj fel ingyenes kiszállítást; garantáld, hogy időben megérkezik a rendelés. A karácsony közeledtével egyre fontosabbá válik a pontos szállítás, nyugtasd meg vásárlóidat, hogy az ajándék biztosan ott lesz időben a fa alatt.

16. Biztosíts egyéb kedvező feltételt, például hogy az ajándékozott becserélheti/visszacserélheti a terméket. Felhasználó-barát, ügyfélközpontú kiszolgálással is különlegessé teheted a termékedet, szolgáltatásaidat. Kedves, segítőkész környezetben szívesebben tölt időt mindenki, akár offline, akár online jelenlétről van szó.

 

Legyen kihagyhatatlan az ünnepi ajánlatod!

17. Talán evidensnek tűnhet ez az online marketing tipp karácsonyra, de nem lehet eleget ismételni: rukkolj elő izgalmas ajánlatokkal! Ismered vevőidet, így tudod, mire vágynak, milyen problémára keresnek megoldást, és milyen ajánlat hat rájuk igazán ösztönzően a karácsonyi időszakban. Először is gondold át, mely terméked vagy szolgáltatásod lesz az idei karácsonyi sláger, amelyet most szuper ajánlattá formálsz. Miután ezt már tudod, találd ki milyen extrákat tudsz, szeretnél felkínálni mellé. Válogathatsz az ajándékok, kedvezményes upsellek, szuper szállítási feltételek között.

18. Adj ajándékot! Eldöntheted, hogy egy kiegészítő terméket adsz, esetleg választasz egyet a saját termékeid közül; vagy inkább a karácsonyi hangulatra alapozol, és a termékedhez lazábban kapcsolódó ajándékot adsz. Az utóbbi esetben olyan ajándékot válassz, amely a célcsoportra van szabva. Míg a női célcsoport esetében népszerűbbek lehetnek a karácsonyi dekorációs elemek, szépségápolási cikkek, a férfiak számára praktikusabb ajándékot ajánlj fel. Ha pedig jellemzően vegyes a vásárlók köre, sőt előfordulhat, hogy a férfiak vásárolják meg nőknek a terméked, illetve fordítva, akkor ajánld fel a választás lehetőségét.

19. Adj kiegészítő terméket kedvezményesen! Előfordulhat, hogy nem teheted meg, hogy kiegészítő terméked ajándékként ajánld fel. Ebben az esetben kedvezményesen is felkínálhatod. Fontos, hogy éreztesd, hogy ez most különleges ajánlat, hiszen vevőid a kiegészítő termék által gyorsabb és hatékonyabb megoldást találnak majd a problémájukra, és most kedvezményesen megkaphatják azt. Mutasd be, hogy máskor mennyibe kerül ez a termék, amelyet te most akciós áron adsz, ehhez használj nyugodtan grafikai elemeket, legyen minél feltűnőbb.

20. Legyen árakciód! A kedvezményes árak ösztönzően hathatnak azokra a vásárlókra, akik már egy ideje szemezgetnek a termékeddel. Legyen meghatározott (rövid) időtartama az akciónak: a rövid határidők, a kevés készleten lévő termékek a sürgősség érzetét keltik a vásárlóban, és segítik őt a gyorsabb döntéshozásban.

21. Segíts nagylelkűnek lenni! Ajánld fel a karácsonyi megrendelésekből származó profit egy részét valamilyen nemes célra. Kommunikáld a promóció ideje alatt végig, hogy kinek szánod az összeget, mutasd be a szervezetet, és azt is, hogy miért éppen őket választottad. Az akció végén mutasd meg azt is blogbejegyzésben, hírlevélben és a közösségi médiában, hogy átadod az összegyűlt pénzt, számolj be részletesen arról, hogy mennyi gyűlt össze, és köszönd meg a vásárlóid nagylelkűségét. Ezzel elmélyíted a vásárlóid kapcsolatát a márkáddal, és még jót is cselekszel.

Ösztönözd a karácsonyi vásárlást!

Megvan a tökéletes ajánlat? Juttasd el a célcsoporthoz!

22. Készíts animációt vagy GIF-es tartalmat az ajánlataidról, akár diavetítésszerűen, akár bonyolultabb ünnepi grafikával megfűszerezve. Vásárlóid garantáltan imádni fogják a változatos vizuális tartalmakat, amik színesebbé teszik majd közösségi média csatornáidat.

23. Az értékesítő témájú Facebook bejegyzésekre fontos nagyobb hangsúlyt fektetni az adventi időszakban, amikor mindenki a tökéletes ajándékok után kutat. Mutasd be, hogy miért a Te termékeddel lesz tökéletes az ünnep, és bátran használj játékos, kreatív díszítőelemeket!

24. Hírlevelezz az ajánlataidról! Gondold át, milyen e-mail listáid vannak, és mely csoportnak milyen döntési folyamaton kell átesnie vásárlás előtt. Az biztos, hogy más-más kommunikációra van szükség a korábbi vásárlók és a még nem vásárlók esetében. Gondold át, hogyan fogod felvezetni, bemutatni az ajánlatokat, majd közvetlenül vásárlásra buzdítani a címzetteket. Írd meg előre a leveleket, és legyen terved arra vonatkozóan is, hogy mit teszel, ha egyik kampányod a vártnál rosszabbul vagy jobban teljesít.

25. A webshop az értékesítés (egyik) legfontosabb felülete, így természetesen ez sem maradhat ki a sorból, amikor az ünnepi mejelenésről van szó. Elegendő, ha pár karácsonyi grafikai elemet használunk, de akár egyes termékfotók, karácsonyi csomagok is kiegészülhetnek adventi díszítőelemekkel.

26. Hozz létre landing oldalakat a különböző célcsoportjaidnak! Így a hirdetéseiddel célozhatsz akár kifejezetten a feleségüknek, barátnőjüknek ajándékot kereső férfiakra, a gyereküknek ajándékot kereső nőkre. A különböző célcsoportotokat vezesd külön landing oldalakra, ahol a csélcsoport jellemzőihez tudod igazítani az üzenetedet.

27. Kommunikálj a korábbi vásárlóknak. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy mennyire más bánásmódot igényelnek azok, akik egyszer már elköteleződtek a terméked és márkád mellett. Ennek a célcsoportnak készíts külön tartalmat, hírlevelet, hirdetést. A Facebook és az Adwords lehetővé teszik, hogy e-mail címeik alapján nekik más-más hirdetést jelenítsünk meg. Használd ki ezt a lehetőséget! És ne feledkezz meg arról sem, hogy azokra is tudsz célozni, akik már érdeklődnek a terméked iránt, átböngészték már a weboldalad és a webshopod, de még nem vásároltak. Őket érdemes arra motiválni, hogy legyenek megengedőbbek önmagukkal szemben az ünnepi időszakban.

Ne feledkezz meg az ünnepekről!

28. A karácsony ugyan az ünnepi forgatag tetőpontja, de vannak olyan kisebb, hangulatos ünnepek (pl. a Halloween, Mikulás, a Luca-nap vagy az adventi vasárnapok), amelyeket beleépíthetsz a kommunikációdba, hogy színesebbé, változatossabbá tedd azt. Készülj ezekre az alkalmakra különleges, szívmelengető tartalmakkal, vagy akár ajánlatokat is készíthetsz ezekre a napokra, így tesztelheted a rendszered még a végső hajrá előtt.

29. Van az „ünnepeknek” egy olyan része, amikor az értékesítésé a főszerep: Black Friday (2023. november 24.), Cyber Monday (2023. november 27.). Használd ki ezeket a lehetőségeket az értékesítési kampányaidban!

Utókövetés – tedd meg az utolsó lépéseket!

30. Ne hanyagold el a vevőidet a karácsonyi időszakot követően! Írj levelet és kérd, hogy értékeljék a termékedet és a kiszolgálást! Tégy jó benyomást, hogy visszatérő vevőkké váljanak. A visszajezéseikből pedig tanulj a lehető legtöbbet.

31. Ne csak a kapcsolatot vedd fel a vevőiddel, hanem frissítsd és optimalizáld az ügyfél-adatbázisodat is, annak érdekében egy következő kampányidőszakban már a friss e-mail címek tulajdonosai is a leginkább rájuk szabott üzenetet kapják meg.

32. Vondd le a következtetéseket! Értékeld ki, milyen eredményeket hoztak a különböző felületen futtatott kampányok, hirdetések, a különböző listán szereplők; mely csatornák és ajánlatok hozták a várt eredményeket és melyek nem. Ha megállapítod, mi volt igazán hasznos és mi nem, illetve hogy mit csináltál jól és mit rosszul, értékes órákat spórolsz meg magadnak jövőre.

33. Sose feledd, hogy az online marketing ügynökséged is mindig karácsonykor van a legnagyobb terhelés alatt. Legyen az ünnepi kampányod bármilyen ötletes, a legnagyobb hatást akkor éri el, ha időben kezded a tervezését és felépítését. Szóval: ne hagyd az utolsó pillanatra.

Ha tetszett a gyűjtemény, kérlek oszd meg a Facebookon, küldd el az ismerőseidnek, hogy az ő karácsonyi kampányaikat is segíthessük az ötletekkel!:)

Elakadtál? Nem fér bele az idődbe? Szívesen segítünk!

További ötletekre vagy kíváncsi? Ebben az angol cikkben találsz még 8 tippet.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Aknázd ki a Linkedin adta lehetőségeket

Egy online marketing ügynökség tanácsai: így használd professzionálisan a LinkedInt! 

Online marketing ügynökség lévén napról napra látjuk, hogy a LinkedIn egyre népszerűbbé válik, különösen ha az üzleti kapcsolatok építéséről és a márka ismertségének növeléséről beszélünk. De vajon miért és hogyan érdemes használni ezt a platformot? Milyen erőforrások, előnyök rejlenek benne, és hasznos része lehet-e a marketing stratégiádnak? Ezekre derítünk fényt

Tovább olvasom »
Készítsd el már az uborkaszezon alatt az őszi értékesítésed - ehhez megosztjuk, hogy egy online marketing ügynökség szemével melyek a leggyorsabb B2B marketing tippek.

B2B marketing az uborkaszezonban

10 tipp, amivel előkészítheted az őszi értékesítést nyáron A nyári uborkaszezon sok magyar kisvállalkozás számára kihívást jelenthet, mivel a piac aktivitása csökken, és az üzleti lehetőségek száma is visszaesik. Mindenki szabadságon van, nyaral, és ebben a melegben persze, hogy mindenki lelassul kicsit… Azonban az okos vállalkozók tudják, hogy ez az

Tovább olvasom »
Fedezd fel, miért elengedhetetlenek az adatok és a mérések az online marketing stratégiákhoz! Gyakorlati tanácsok a Chiro online marketing ügynökség és Bay Áron, PPC ügynökségvezető szemével.

A mérések fontossága – egy online marketing ügynökség szemével

Bevezetés Az online marketing világában az adatok, mérések és részletes riportok alapvető szerepet játszanak a sikeres stratégia kialakításában és végrehajtásában. Mi, mint tapasztalt online marketing ügynökség, különös figyelmet fordítunk arra, hogy minden hónap elején részletes beszámolót küldjünk az ügyfeleinknek. Ezek összegzik az előző hónap teljesítményét, és nemcsak a mérőszámokat tartalmazzák,

Tovább olvasom »
Egy online marketing ügynökség számos olyan könyvet tud ajánlani számodra, amelyek segítségedre lesznek a szakmában.

Online marketing ügynökség ajánlásai: 6+1 kihagyhatatlan könyv a szakmában

Az utóbbi időben egyre többen érdeklődnek afelől, hogy egy online marketing ügynökség csapata milyen könyveket ajánlana azoknak, akik bővíteni szeretnék tudásukat az online marketing területén. Így hát egy csokorba szedtük azon kedvenc marketinges könyveinket, amelyek rengeteg tudást és inspirációt nyújtanak a mindennapi munka során a Chiro egész csapatának. Tarts velünk, és

Tovább olvasom »