Miért ne keress rá magadra folyton a Google-ben?

Chiro Marketing Google Ads hirdetés

“Rákerestem a saját hirdetéseimre, és…” – az alábbiakban részletesen elmagyarázzuk, ez miért hátráltatja hatékonyságodat a Google Ads hirdetések lekattintása . 

A kattintásalapú hirdetések (PPC: pay per click) – amilyen a Google Ads is – a marketing egyik leghatékonyabb és legjobban mérhető eszközei. Ez pénztermelő gépezetként funkcionál megfelelő szakértelem mellett, ám ennek hiányában szó szerint pénztemető válhat belőle. Ezért aki használja, általában nagy figyelmet szentel az ellenőrzésnek. De néha nem a megfelelő módon. 

Gyakran előfordul, hogy a cégvezető/marketinges rendszeresen rákeres saját fizetett hirdetéseire a Google-ben azért, hogy meggyőződjön róla, azok valóban futnak-e. Ezzel jóval többet árt, mint hinné: minden kattintással megrövidíti saját magát. Elvon a gondosan kiszámolt napi költségkeretből, amivel nap végén bevételtől esik el.

Ahogy a nevéből is kiderül, (PPC / pay-per-click) hirdetések esetében kattintásonként kell fizetni. Így, amikor saját hirdetéseidre kattintasz, csak a pénzedet pazarlod, hiszen kattintásod nem vezet konverzióhoz. Azzal, hogy lekattintod hirdetéseidet, akaratlanul is csökkented a konverziós arányt, és növeled az 1 konverzióra jutó költséget. Igaz, hogy általában néhány 10 Ft-ról beszélünk, de bizonyos kulcsszavak esetében egy kattintás ára akár pár száz Ft is lehet. Gondolj bele: ha havi 100.000 Ft-ot költesz Google Ads hirdetésekre, akkor a napi kereted cca. 3300 Ft. Számoljunk 150 Ft-os CPC-vel (cost per click, azaz kattintásonkénti költség), akkor egy nap kb 20-22 kattintást tudsz “venni”. Ha ebből te és kollégáid is napi 1-2-t lekattintanak, hónap végére akár költésed 10-20%-a is mehet a kukába.  

Amennyiben csak rákeresel a hirdetésre, de nem kattintasz, az is negatívan befolyásolja az adott kampány minőségi pontszámát. Ez rontja a megjelenés-átkattintás mutatót, a rendszer pedig úgy fogja értékelni, hogy nem releváns számodra a kapott tartalom. Így minél többször keresel magadra webhelykattintás nélkül, annál kisebb valószínűséggel fogod újra látni a saját hirdetésedet. 

Apropó minőségi mutató

A Google a hirdetéseket számos szempont alapján rangsorolja, és az így kapott érték alapján dől el, mikor jelenhet meg egy hirdetés és melyik helyen. Az algoritmus számára fontos az is, hogy az adott kulcsszóra hányan keresnek, és hogy a hirdetők között mekkora a verseny.

Ebbe az összesítésbe minden keresés beleszámít. Igen, a Tiéd is! Mielőtt tehát a saját kulcsszavaidra keresnél, tartsd szem előtt, hogy ezzel népszerűbbé teszed az adott kifejezést, nagyobb versenyt generálsz. Amennyiben már többször is kerestél rá olyan kulcsszóra, amelyet hirdetésednél használsz, tapasztalhatod, hogy a kulcsszóra érkező nagyobb kereslet miatt megemelkedtek a hirdetési költségeid. De mivel nem kattintasz a saját hirdetésedre, jelzed az algoritmus számára, hogy az nem releváns, így rontod a saját minőségi mutatódat. Ami kevesebb megjelenéshez és drágább kattintásonkénti költséghez vezethet.

A napi költségkeret-korlátra is figyelni kell

A PPC platformok esetében a havi költségkeret fel van osztva napi költségkeretre. Ez azt jelenti, hogy kampányaid úgy vannak optimalizálva, hogy átlagosan ezt az összeget költsék el egy nap (így egész hónapban megjelensz). Bizonyos napokon fiókod költségkerete a nap vége előtt kimerülhet függően a megjelenések/kattintások számától. 

Amikor cégként a saját futó hirdetéseidre keresel, a kampány napi költségkeretét éled fel, ez pedig megakadályozza, hogy a valós, potenciális ügyfelek a nap későbbi részében láthassák hirdetéseidet. Ha pedig akkor keresel rá saját hirdetésedre, mikor az adott napi költségkeret már kimerült, nem fogod megtalálni magad. Ez egy szorongáskeltő helyzet, amitől újra és újra lefuttatod a keresést tovább rontva a kampányeredményeket. Ördögi kör…

Ne feledd azt sem, hogy a gyakori lekattintással a konkurencia malmára hajtod a vizet, hiszen ha a Te hirdetési kereted elfogy, az ő reklámjai továbbra is láthatóak maradnak, és azok ugranak fel ahelyett, hogy Te jelennél meg, mivel hasonló célközönséget próbáltok megszólítani.

Miért nem látod a hirdetéseid?

Hirdetőként bosszantó lehet, ha nem találod saját hirdetéseidet, ez érthető. Ez nem csak akkor fordulhat elő, ha rosszul vannak beállítva a hirdetések (tehát hiba van a rendszerben). Hanem pl akkor is, ha elfogyott a napi a költségkeret (mert ennyi potenciális érdeklődő kattintott rá – vagy te ellenőrizted túl a hirdetéseidet), vagy ha a keresési előzményeid alapján (ami minden felhasználónál természetesen más és más) a Google algoritmusai szerint nem releváns számodra a saját hirdetésed (mert pl annyiszor rákerestél már kattintás nélkül). Tehát ha rendszeresen (heti szinten, naponta, vagy naponta többször is) rákeresel a saját hirdetéseidre, kulcsszavaidra, nevedre, mindenképp magad alatt vágod a fát, és rontod a saját hirdetésed teljesítményét, ezzel a teljes online marketinged hatékonyságát.

Mit tehetsz?

Amennyiben mégis szeretnéd nyomon követni futó hirdetéseidet, a Google eszközével IDE kattintva könnyedén, “büntetés nélkül” megteheted. Itt anélkül keresheted és tekintheted meg Google Ads hirdetéseidet, hogy befolyásolnád annak teljesítményét. Fontos, hogy bízz a rendszerben, és a szakemberekben, akik kezelik azt. Természetesen ehhez elengedhetetlen, hogy etikus marketing szakemberekkel dolgozz, olyanokkal, akiknek a tudásában és erkölcseiben is megbízol, legyen az külsős vagy belsős marketinges. Szintén fontos, hogy bárki kezelje is a fiókodat te mindig hozzáférj az adatokhoz, és belépve az admin felületre, valós időben képet kapj az ott futó folyamatokról. Arra azonban vigyázz, hogy soha ne nyúlj bele jelzés nélkül a beállításokba, mert akár egyetlen szakszerűtlen kattintással is nagy károkat tudsz okozni, és természetesen ha belenyúlsz, a fiókot kezelő szakemberek már nem tudnak felelősséget vállalni a hirdetések teljesítményéért és költségeiért. 

Tetszett a blogbejegyzés? Oszd meg a kollégáiddal vagy a közösségi oldalaidon! Ha pedig szeretnéd, hogy mi kezeljük a hirdetéseidet (és megígéred, hogy nem keresel rájuk minden nap:), akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.

Forrás: https://chair10marketing.com/pay-per-click/why-you-shouldnt-click-your-own-ppc-ads/

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »