Szakértői cikkeink a Telekom Hello Biznisz felületein

Szakértői cikkeink a Hello Bizniszen

Hello Biznisz Facebook csoport és közösség célja, hogy tudásmegosztás által támogassa a hazai vállalkozásokat. A Facebook csoport tagjai hasznos szakmai cikkeket olvashatnak, emellett pedig kérdéseket tehetnek fel az állandó Hello Biznisz szakértőknek, köztük ügyvezetőnknek, Matykó Noéminek is. Legújabb blogbejegyzésünkben Noémi kedvenc cikkeiből hoztunk egy kis ízelítőt – bízunk benne, hogy neked is a segítségedre lesznek, és meghozzák a kedved a vállalkozói networkinghez!

1. Célcsoport-meghatározás social media adatok alapján

Ahhoz, hogy igazán hatékony marketing folyamatokat tudj felépíteni, elengedhetetlen, hogy ismerd a célcsoportodat. Tudnod kell, hogy kinek akarsz eladni, hogy neki mik a fájdalompontjai, hogy mi az a problémája, amire te választ és megoldást tudsz nyújtani. Ehhez adnak gyors és hatékony segítséget a közösségi oldalaid, amelyek elemzéseiben értékes adatokat találsz a közönséged összetételéről és online viselkedéséről.

Elsőként keresd fel a Facebook Elemzések menüpontot! 

Az Emberek fülön megnézheted, hogy kik azok, akik követik az oldaladat vagy a tartalmaidat. Legyen szó akár a nemek eloszlásáról, az életkorukról vagy a földrajzi elhelyezkedésükről, minden kérdésre megtalálod a választ. Törekedj arra, hogy a vásárlói célcsoportod összhangban legyen a közösségi médiás célcsoportoddal is! Érdemes átgondolni, hogy mi állhat a stratégiádtól és céljaidtól esetlegesen eltérő közönség-összetétel mögött, és mielőbb korrigálni.

Az Elérések fül ezzel szemben azt mutatja, hogy hány ember „falára” került ki a bejegyzésed a vizsgált időszakban. Azt ajánljuk, hogy ne egyes számokra figyelj, hanem keress összefüggéseket egy hosszabb periódusban! Próbálj ki új poszttípusokat, új posztolási rendet, és figyeld meg, hogyan változnak az eléréseid! A Bejegyzések menüpontban láthatod, hogy a követőid mely napszakban és mely órákban a legaktívabbak, ebből leszűrheted például, hogy mikor érdemes posztolnod. Egy helyen összegyűjtve látod a posztjaid eredményeit, amelyek alapján következtetéseket tudsz levonni.

Jöhet az Instagram!

Az Instagram elemzéseit business vagy tartalomkészítői fiókkal érheted el a jobb felső sarokba, majd a 3 vízszintes vonalra kattintva: Elemzések. Habár nem olyan részletesek a statisztikák, mint a Facebookon, itt is meg tudod nézni, hogy milyen a követőid demográfiai eloszlása. Nők, férfiak, milyen korosztályból valók, mi a földrajzi elhelyezkedésük. Ezek az infók segítenek, hogy még jobban a célcsoportra tudd szabni a kommunikációdat, a posztjaidat és a hirdetéseidet. Akkor végezted jól a munkádat, ha a Facebook és az Instagram elemzéseid közel azonos számokat mutatnak és a két követőbázis láthatóan átfed egymással.

Szívesen olvasnál még többet az elemzésekről? Kattints ide a teljes cikkhez!

2. Alapszabályok és hasznos tippek a blogoláshoz

2021-ben blogolni? Bizony, jól olvastad, hiszen egy jól megírt, informatív blog többet ad a márkádnak, mint gondolnád. A Google egyik felmérése szerint 67%-kal több „lead”-et, azaz érdeklődőt tudnak generálni azok, akik blogot írnak, szemben azokkal, akik nem foglalkoznak ezzel az online marketing eszközzel.

Így legyél tudatos blogíró!

Ahogy az előző cikkösszefoglalóban már olvashattál róla, az első lépés a blogolás során is a célcsoport-meghatározás legyen! Nézd meg, hogy kikhez akarsz szólni, kik azok, akiknek értéket tudsz teremteni az írásaiddal, majd válaszd ki, hogy mely vásárlói szegmens szolgálja leginkább a te üzleti céljaidat! Ha megvan a célcsoportod, határozd meg a fő témádat! Mindenképp olyat keress, amiben tudsz újat mondani, illetve amivel tudod a vásárlóidat, érdeklődőidet segíteni. Sokan esnek abba a hibába, hogy hatalmas lelkesedéssel hetente blogolni kezdenek, majd egy-két hónap múlva, amikor lankad a motiváció, akkor csökken a blogok száma is. Mindig olyan rendszerességet „vállalj el”, amelyet a későbbiek során is tudsz tartani, hiszen ahogyan a te szorgalmad, úgy a látogatóid érdeklődése is gyorsan csökkenhet.

Ha kialakítottad a felületet a weboldaladon, akkor nincs más hátra, mint megírni a konkrét blogbejegyzéseket. Legyen egy nagyon jó, rövid, lényegretörő címed, amellyel az érzelmekre (is) tudsz hatni, hiszen így sokkal többen fognak rákattintani!  A bevezetés, azaz a lead pedig két-három, maximum négy mondatból álljon, foglalja össze a mondanivalódat, és vessen fel olyan kérdéseket, amelyekre a blogbejegyzésben kapunk választ! Fontos, hogy ne akarj mindenáron eladni, hiszen egy tartalommarketing eszköz célja az, hogy a történetmesélés útján értékes tudást, tapasztalatot oszt meg vagy szórakozást nyújt a felhasználóid számára! Jó blogbejegyzésekkel egy idő után elérheted azt, hogy lojális felhasználóid és olvasóid vásárlással, feliratkozással hálálják meg értékes tartalmaidat.

Kedvet kaptál? Folytasd a blogtippek olvasását ebben a bejegyzésben!

3. Látogatóból vásárló: Hello Biznisz gyakorlati tippek webshop tulajdonosoknak

Tudod, hogy mi volt 2020 legjelentősebb marketing trendje? Az, hogy mindenki online lett. Aki csak tehette, online-osította a bizniszét, és az értékesítést webshopokba vagy honlapra terelte át. Bár tény, hogy a covid az online bizniszeknek kedvezett, ez még nem jelenti azt, hogy minden webáruház aranytojást tojó tyúkká tud válni. Sok webshoptulajdonos csak a látogatószerzésre koncentrál a marketing során, pedig ez nagy hiba. Ma egy átlagos hazai webshopban 2% körül mozog a konverziós ráta, ami annyit tesz, hogy 100 látogatóból mindössze 2 fog vásárolni.

Hogyan tornázd feljebb ezt az arányt?

Ahhoz, hogy csökkenthesd a kosárelhagyást, számos taktikát bevethetsz. Például mindig kommunikáld egyértelműen a szállítási feltételeket! A vevőidnek már a vásárlási folyamat elején tudniuk kell, hogy mennyi időre és milyen költségek mellett vállalod a rendeléseik kézbesítését, hiszen mindezek elmaradása azonnali ügyfélvesztést vonhat maga után. Nem szabad elfelejtened, hogy ma már a vásárlások 60-90%-a mobilról történik, így súlyos hibát vétesz, ha nem optimalizálod mobilra a weboldalad. Ellenőrizd többféle mobileszközről a felületeidet, hogy mindent hibamentesen és esztétikusan látsz-e! Ugye, milyen bosszantó, ha egy oldal csak döcögve tölti be az adatokat? Képzeld el mindezt egy vásárlási folyamat során, és egyből megérted, miért rendkívül fontos a weboldalad sebessége. A vásárlóid nem szeretnek várni – egy Google tanulmány szerint az emberek 53%-a elhagy egy weboldalt mobilon, ha az nem töltődik be 3 másodperc alatt.

Végül, de nem utolsósorban nyilvánvalónak tűnhet, de arról is győződj meg, hogy a teljes vásárlási folyamat működik-e! A világ összes pénzét elégetheted, ha a vásárló nem tudja a kosárba rakni a terméket vagy nem tudja kifizetni azt. Nem árt ezért, ha időről időre teszt rendelést csinálsz, hogy te magad is lásd a folyamatot és kijavíthasd az esetleges hibákat.

Jól jönne még pár tipp? Folytasd a cikk olvasását itt!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »