Marketing szakértői cikkeink a Telekom Hello Biznisz felületein

Szakértői cikkeink a Hello Bizniszen

Hello Biznisz Facebook csoport és közösség célja, hogy tudásmegosztás által támogassa a hazai vállalkozásokat. A Facebook csoport tagjai hasznos szakmai cikkeket olvashatnak, emellett pedig kérdéseket tehetnek fel az állandó Hello Biznisz szakértőknek, köztük ügyvezetőnknek, Matykó Noéminek is. Mivel marketing ügynökségünk segíteni szeretne, ezért most Noémi kedvenc cikkeiből hoztunk egy kis ízelítőt. Bízunk benne, hogy neked is a segítségedre lesznek, és meghozzák a kedved a vállalkozói networkinghez!

1. Célcsoport-meghatározás social media adatok alapján

Ahhoz, hogy igazán hatékony marketing folyamatokat tudj felépíteni, elengedhetetlen, hogy ismerd a célcsoportodat. Tudnod kell, hogy kinek akarsz eladni, hogy neki mik a fájdalompontjai, hogy mi az a problémája, amire te választ és megoldást tudsz nyújtani. Ehhez adnak gyors és hatékony segítséget a közösségi oldalaid, amelyek elemzéseiben értékes adatokat találsz a közönséged összetételéről és online viselkedéséről.

Elsőként keresd fel a Facebook Elemzések menüpontot! 

Az Emberek fülön megnézheted, hogy kik azok, akik követik az oldaladat vagy a tartalmaidat. Legyen szó akár a nemek eloszlásáról, az életkorukról vagy a földrajzi elhelyezkedésükről, minden kérdésre megtalálod a választ. Törekedj arra, hogy a vásárlói célcsoportod összhangban legyen a közösségi médiás célcsoportoddal is! Érdemes átgondolni, hogy mi állhat a stratégiádtól és céljaidtól esetlegesen eltérő közönség-összetétel mögött, és mielőbb korrigálni. Természetesen digitális marketing ügynökségünk is segíthet analizálni ezeket az adatokat.

Az Elérések fül ezzel szemben azt mutatja, hogy hány ember „falára” került ki a bejegyzésed a vizsgált időszakban. Azt ajánljuk, hogy ne egyes számokra figyelj, hanem keress összefüggéseket egy hosszabb periódusban! Próbálj ki új poszttípusokat, új posztolási rendet, és figyeld meg, hogyan változnak az eléréseid! A Bejegyzések menüpontban láthatod, hogy a követőid mely napszakban és mely órákban a legaktívabbak, ebből leszűrheted például, hogy mikor érdemes posztolnod. Egy helyen összegyűjtve látod a posztjaid eredményeit, amelyek alapján következtetéseket tudsz levonni. Vagy fordulj szakértő segítségért budapesti digitális marketing ügynökségünkhöz.

Jöhet az Instagram!

Az Instagram elemzéseit business vagy tartalomkészítői fiókkal érheted el a jobb felső sarokba, majd a 3 vízszintes vonalra kattintva: Elemzések. Habár nem olyan részletesek a statisztikák, mint a Facebookon, itt is meg tudod nézni, hogy milyen a követőid demográfiai eloszlása. Nők, férfiak, milyen korosztályból valók, mi a földrajzi elhelyezkedésük. Ezek az infók segítenek, hogy még jobban a célcsoportra tudd szabni a kommunikációdat, a posztjaidat és a hirdetéseidet. Akkor végezted jól a munkádat, ha a Facebook és az Instagram elemzéseid közel azonos számokat mutatnak és a két követőbázis láthatóan átfed egymással.

Szívesen olvasnál még többet az elemzésekről? Kattints ide a teljes cikkhez!

2. Alapszabályok és hasznos tippek a blogoláshoz

2021-ben blogolni? Bizony, jól olvastad, hiszen egy jól megírt, informatív blog többet ad a márkádnak, mint gondolnád. A Google egyik felmérése szerint 67%-kal több „lead”-et, azaz érdeklődőt tudnak generálni azok, akik blogot írnak, szemben azokkal, akik nem foglalkoznak ezzel az online marketing eszközzel.

Így legyél tudatos blogíró!

Ahogy az előző cikkösszefoglalóban már olvashattál róla, az első lépés a blogolás során is a célcsoport-meghatározás legyen! Nézd meg, hogy kikhez akarsz szólni, kik azok, akiknek értéket tudsz teremteni az írásaiddal, majd válaszd ki, hogy mely vásárlói szegmens szolgálja leginkább a te üzleti céljaidat! Ha megvan a célcsoportod, határozd meg a fő témádat! Mindenképp olyat keress, amiben tudsz újat mondani, illetve amivel tudod a vásárlóidat, érdeklődőidet segíteni. Sokan esnek abba a hibába, hogy hatalmas lelkesedéssel hetente blogolni kezdenek, majd egy-két hónap múlva, amikor lankad a motiváció, akkor csökken a blogok száma is. Mindig olyan rendszerességet „vállalj el”, amelyet a későbbiek során is tudsz tartani, hiszen ahogyan a te szorgalmad, úgy a látogatóid érdeklődése is gyorsan csökkenhet.

Ha kialakítottad a felületet a weboldaladon, akkor nincs más hátra, mint megírni a konkrét blogbejegyzéseket. Legyen egy nagyon jó, rövid, lényegretörő címed, amellyel az érzelmekre (is) tudsz hatni, hiszen így sokkal többen fognak rákattintani!  A bevezetés, azaz a lead pedig két-három, maximum négy mondatból álljon, foglalja össze a mondanivalódat, és vessen fel olyan kérdéseket, amelyekre a blogbejegyzésben kapunk választ! Fontos, hogy ne akarj mindenáron eladni, hiszen egy tartalommarketing eszköz célja az, hogy a történetmesélés útján értékes tudást, tapasztalatot oszt meg vagy szórakozást nyújt a felhasználóid számára! Jó blogbejegyzésekkel egy idő után elérheted azt, hogy lojális felhasználóid és olvasóid vásárlással, feliratkozással hálálják meg értékes tartalmaidat.

Kedvet kaptál? Folytasd a blogtippek olvasását ebben a bejegyzésben!

3. Látogatóból vásárló: Hello Biznisz gyakorlati tippek webshop tulajdonosoknak

Tudod, hogy mi volt 2020 legjelentősebb marketing trendje? Az, hogy mindenki online lett. Aki csak tehette, online-osította a bizniszét, és az értékesítést webshopokba vagy honlapra terelte át. Bár tény, hogy a covid az online bizniszeknek kedvezett, ez még nem jelenti azt, hogy minden webáruház aranytojást tojó tyúkká tud válni. Sok webshoptulajdonos csak a látogatószerzésre koncentrál a marketing során, pedig ez nagy hiba. Ma egy átlagos hazai webshopban 2% körül mozog a konverziós ráta, ami annyit tesz, hogy 100 látogatóból mindössze 2 fog vásárolni. De egy profi digitális marketing ügynökség szolgáltatásaira támaszkodva javítható ez az arány.

Hogyan tornázd feljebb ezt az arányt?

Ahhoz, hogy csökkenthesd a kosárelhagyást, számos taktikát bevethetsz. Például mindig kommunikáld egyértelműen a szállítási feltételeket! A vevőidnek már a vásárlási folyamat elején tudniuk kell, hogy mennyi időre és milyen költségek mellett vállalod a rendeléseik kézbesítését, hiszen mindezek elmaradása azonnali ügyfélvesztést vonhat maga után. Nem szabad elfelejtened, hogy ma már a vásárlások 60-90%-a mobilról történik, így súlyos hibát vétesz, ha nem optimalizálod mobilra a weboldalad. Ellenőrizd többféle mobileszközről a felületeidet, hogy mindent hibamentesen és esztétikusan látsz-e! Ugye, milyen bosszantó, ha egy oldal csak döcögve tölti be az adatokat? Képzeld el mindezt egy vásárlási folyamat során, és egyből megérted, miért rendkívül fontos a weboldalad sebessége. A vásárlóid nem szeretnek várni – egy Google tanulmány szerint az emberek 53%-a elhagy egy weboldalt mobilon, ha az nem töltődik be 3 másodperc alatt.

Végül, de nem utolsósorban nyilvánvalónak tűnhet, de arról is győződj meg, hogy a teljes vásárlási folyamat működik-e! A világ összes pénzét elégetheted, ha a vásárló nem tudja a kosárba rakni a terméket vagy nem tudja kifizetni azt. Nem árt ezért, ha időről időre teszt rendelést csinálsz, hogy te magad is lásd a folyamatot és kijavíthasd az esetleges hibákat.

További szakértő támogatásért fordulj egy digitális marketing ügynökséghez, vagy ha csak pár további tippet keresel, akkor folytasd a cikk olvasását itt!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Fedezd fel, miért elengedhetetlenek az adatok és a mérések az online marketing stratégiákhoz! Gyakorlati tanácsok a Chiro online marketing ügynökség és Bay Áron, PPC ügynökségvezető szemével.

A mérések fontossága – egy online marketing ügynökség szemével

Bevezetés Az online marketing világában az adatok, mérések és részletes riportok alapvető szerepet játszanak a sikeres stratégia kialakításában és végrehajtásában. Mi, mint tapasztalt online marketing ügynökség, különös figyelmet fordítunk arra, hogy minden hónap elején részletes beszámolót küldjünk az ügyfeleinknek. Ezek összegzik az előző hónap teljesítményét, és nemcsak a mérőszámokat tartalmazzák,

Tovább olvasom »
Egy online marketing ügynökség számos olyan könyvet tud ajánlani számodra, amelyek segítségedre lesznek a szakmában.

Online marketing ügynökség ajánlásai: 6+1 kihagyhatatlan könyv a szakmában

Az utóbbi időben egyre többen érdeklődnek afelől, hogy egy online marketing ügynökség csapata milyen könyveket ajánlana azoknak, akik bővíteni szeretnék tudásukat az online marketing területén. Így hát egy csokorba szedtük azon kedvenc marketinges könyveinket, amelyek rengeteg tudást és inspirációt nyújtanak a mindennapi munka során a Chiro egész csapatának. Tarts velünk, és

Tovább olvasom »
Egy online marketing ügynökség segít, hogy okosan költs a marketing eszközökre. Ismerd meg, hogyan kivitelezhető ez!

Így költsd el a büdzsédet okosan! – A marketingmix egy online marketing ügynökség szemével

A marketing világában az egyik legnagyobb kihívás, hogy hogyan lehet a rendelkezésre álló büdzsét a leghatékonyabban felhasználni. Bár megspórolni nem lehet, viszont okos döntésekkel, jól megválasztott eszközökkel és egy profi online marketing ügynökség munkája támogatásával sokat lehet nyerni. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, hogyan érdemes felhasználni a marketing büdzséd, és

Tovább olvasom »
Ismerd meg a nem etikus marketing jeleit, hogy szakmabeliként elkerülhesd ezek használatát!

A nem etikus marketing jelei: így ismerd fel őket!

Be kell vallani, hogy sajnos a marketing, mint szakma megbecsültségét viták övezik. Ennek oka többek között a nem etikus marketing megmozdulások vagy a tisztességtelen vállalkozói kultúra gyakorlása. Éppen ezért mindannyiunk közös felelőssége, hogy tisztára mossuk a hivatásunk nevét, és edukáljuk a piacot az elfogadhatatlan működésről. Ehhez szedtünk össze néhány pontot,

Tovább olvasom »