Nyáron a legjobb, ha leállítjuk a hirdetéseinket minden felületen, hiszen az emberek úgyis nyaralnak, nem vásárolnak. Akár így is gondolkozhatnánk, de akkor sok potenciális, jövőbeli konvertálótól (vásárlótól) esnénk el. Akkor mégis mit lehet tenni, hogy nyáron se érezd pénzkidobásnak a hirdetéseidet? Mutatjuk, milyen lépéseket tehetsz meg annak érdekében, hogy a Facebook, Instagram és Google Ads hirdetéseid nyáron is maximumon teljesítsenek!

Bár csodaszer nincsen, így valószínűleg érezhető lesz a visszaesés nyáron, de nem kell feltétlenül „holtidőszaknak” érezni a nyári hónapokat. Még akkor sem, ha nem tartozik a fő profilunkba a medencék, ventilátorok és légkondicionálók értékesítése.

Ne felejtsd el, egy jól felépített marketingstratégiához idő kell: ha már a nyári időszakban elkezdenek felépülni a kampányaid, elindul a márkaépítés, minden le van tesztelve, akkor mire beköszönt az ősz, biztos lábakon fognak állni a Facebook, Instagram és Google Ads hirdetéseid. Próbáld ki tippjeinket, és arasd le a nyári babérokat, amíg a konkurenseid a parton lógatják a lábukat:)

  1.  Ne állj meg!

A PPC (PPC: pay per click, azaz kattintás alapú hirdetések, elsősorban a Facebook, Instagram és Google Ads/Adwords hirdetésekre használjuk a kifejezést) kampányok jobb esetben egy gondosan felépített stratégia részei, így ha ezt megszakítod és szünetelteted a kampányaidat, akkor nagy esély van rá, hogy rosszabbul fognak teljesíteni, mint a szünetelés előtt.  Bár az eredmények visszamenőleg megmaradnak, de számítanod kell arra, hogy a jövőbeli eredményeket befolyásolni fogja. Ennek egyik oka, hogy a Google és Facebook komplex algoritmussal dolgozik (például kiválasztja, hogy mely hirdetéseket jelenítse meg a keresések mellett vagy a felhasználók hírfolyamában), így folyamatosan vizsgálja a felhasználók viselkedését is a hirdetéseiddel kapcsolatban. Ha leáll az adatgyűjtés a részedről, a hirdetéseidhez felhasznált adatok pár nap alatt elavulnak, míg a konkurens hirdetései ugyanúgy futnak tovább, tehát hátrányba kerülsz velük szemben, és amikor újraindítod a hirdetésedet, az optimalizálási folyamat ismét majdnem az elejéről kezdődik. Tartsd szem előtt tehát a piac változásait, a versenytársak ajánlatait és a kulcsszavak trendjeit nyáron is.

Ha nem szeretnéd, hogy az ősz beköszöntével újra kelljen kezdeni a kampányok felépítését, akkor érdemes legalább minimális költséggel futtatni a kampányokat nyáron is, hogy ne váljanak elavulttá az adataid.  

2. Nyári akciók indítása

Érdemes ilyenkor a különleges ajánlatokra és promóciókra fókuszálni, amelyek segítenek abban, hogy az ügyfeleid többet vásároljanak és költsenek nálad. Egy jó akciónak nehéz ellenállni, így még azokat a látogatókat is vásárlásra lehet ösztönözni, akik egyébként nem tervezték a pénzük elköltését. Hoztunk néhány példát, ami ötletet adhat, arra, milyen akciókra érdemes fókuszálni:

  • 50% kedvezmény a második termék árából,
  • Ajánlatot kísérő áru (upsell: tehát egy kapcsolódó terméket kínálunk a vásárláshoz),
  • Az adott hónapban X termék vásárlása esetén az X+1 termék ajándék,
  • Ingyenes szállítás,
  • Kiterjesztett garancia.

Ne feledd: a piac nagy része csak az új vásárlók megszerzésére fordítja az energiáit. Pedig a bevételnövelésnek két másik fantasztikus -és olcsóbb- módja is létezik: bírd rá a már meglévő vásárlóidat az újravásárlásra, és növeld a kosárértéket, azaz egy vásárlás értékét.

3. Hely szerinti célzás

A földrajzi célzással pontosan be tudod állítani, hogy mely országokban szeretnéd megjeleníteni a hirdetéseidet, és azt is, hogy az adott országon belül pontosan melyik régióban.Érdemes átgondolni nyáron, hogy az eddig használt földrajzi célzás mennyire megfelelő: hogy a meleg időben az ország mely pontjaira szeretnéd eljuttatni a hirdetéseidet.  Nem biztos, hogy szerencsés a Balaton és Velencei-tó környékét is célozni, hiszen a nyári időszakban sok ember indul ezekre a helyekre nyaralni. Ha éppen ők a célcsoportod, és nyaralókat, valamint az ezeken a területeken lévőket szeretnéd elérni pl egy helyi étterem hirdetésével, akkor hajrá, de nem valószínű, hogy nyaralás közben az ember éppen porszívót vagy szekrényt fog vásárolni.

Inkább az országos célzásokra érdemes ilyenkor fokozottan odafigyelni: figyeld a különböző területek egyéni teljesítményét, és ha valahol romlanak az eredmények, lépj! A lényeg, hogy gondold át, vásárlói szempontból mi lehet az ideális célzás a nyári hónapokban. Természetesen nem kell feltétlenül kizárni területeket, elég, ha pozitív ajánlatkorrekciót adsz olyan területeknek, ahonnan több kattintást és konverziót vársz.

4. Hirdetésütemezés

A hirdetésütemezés beállításával elérheted, hogy csak az általad meghatározott időpontokban jelenjenek meg a hirdetéseid.  Éshamár elgondolkodtál azon, hogy hogyan kellene céloznod földrajzilag, meg kell vizsgálnod azt is, hogy a nyári időszakban mennyire tolódhat el az emberek napirendje. Nyáron a szokásos keresési csúcsidők megváltozhatnak (az üzleti tevékenységtől függően), és emiatt érdemes odafigyelned az eredményekre.

 Állítsd be, hogy később induljanak el reggelente a hirdetéseid, és este tovább fussanak, ha ez releváns lehet a vállalkozásod szempontjából (nyáron később kelnek az emberek, és tovább aktívak). Itt sem szükséges kizárnod teljes napokat vagy napszakokat, de ajánlatkorrekciókat mindenképpen érdemes beállítanod időszakokra.  Fontos, hogy ismerd a célközönséged szokásait, és tudj alkalmazkodni hozzájuk az évszakok váltakozásával.

5. Szezonális kulcsszavak és hirdetések másolása

 Használj a nyári időszakban szezonális kulcsszavakat, mivel így az érdeklődőknek sokkal célzottabban jelenik meg a keresett szolgáltatás vagy termék. Végezz el egy nyári kulcsszókutatást, és nézd meg, hogy a célcsoportod számára mennyire relevánsak a „nyári” kulcsszavak. Az évszakok váltakozásával amúgy is érdemes odafigyelni, hogy a hirdetéseid folyamatosan megújuljanak (elég ciki, mégis gyakori hiba, hogy júniusban még karácsonyi akciót vagy tavaszváró akciót hirdet valaki).

A hirdetésmásolatokat is érdemes kihasználni, hogy ezzel is pontosabb és testhezállóbb üzenettel tudd elérni az embereket. Ez akkor is jó megoldás, ha minden évszakban ugyanolyan szolgáltatást, terméket kínálsz.  

Teszt jelleggel futtasd együtt a nyáriasított és a hagyományos hirdetéseket!  Az első eredményeket látva már tudni fogod, hogy mely hirdetéseid teljesítenek jobban. Ha van rá kapacitásod, akkor a landing oldalon is végrehajthatod ezeket a változtatásokat, akár egy nyári hangulatú banner felhasználásával.

6. Bővítmények használata: Promóciós bővítmény

Minden évszakban érdemes használni a bővítményeket, hiszen sokkal feltűnőbbé teszik a hirdetéseket, és még pontosabb információkat szolgáltat az érdeklődőknek. A nyári időszakban ugyanúgy, ahogy a hirdetéseidet és kulcsszavaidat megújítod a nyári kifejezésekkel, érdemes a bővítményeket is megváltoztatni és nyáriasítani.

 Ha pedig a 2. tippben megírt akciók közül alkalmazod valamelyiket, használd a promóciós bővítményt, ami még jobban kiemeli a kedvezményt, és segít a potenciális vásárlóknak megtalálni az aktuális ajánlatokat.

Nem tudod, hol kell beállítani a fentieket? Vagy egyszerűen nincs időd, energiád arra, hogy ilyen mélységekig menj a hirdetésekben? Keress meg minket, és segítünk!

Van pár plussz ötleted, vagy gondolatod? Oszd meg velünk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Köszönöm, nem kérem a hasznos trendeket.