Közeleg a Valentin nap, és az ügyes marketinges minden alkalmat megragad arra, hogy színesítse a kommunikációt, növelje a hatékonyságot. Február 14. ismét egy jó alkalom lehet arra, hogy növeld az eladásaidat, hogy elmélyítsd a márkád. Összeszedtünk 6 tippet arra, hogy hogyan vágj bele idén a Valentin napi online kampányaidba.

  1. Kell ez neked?
    Gondold át, hogy releváns-e a szolgáltatásod! Egyszerű józan paraszti ésszel ülj neki a dolognak: biztos, hogy hozzá tudod kötni a terméked, szolgáltatásod a szerelmesek napjához? Ilyenkor a párok egymást ünneplik, és kétségbeesetten keresik az ajándékot, de nem minden áron. Egy kedves kis apróság jól jöhet, de autót, házat, fogyi tablettát, röntgen vizsgálatot nem erre az alkalomra veszünk.

Ha a következőkkel foglalkozol, mindenképp releváns vagy:

  • Virágüzlet
  • Édesség
  • Wellness szolgáltatások
  • Utazás
  • Könyvek
  • Személyre szabott, nyomtatott tárgyak
  • Fotóelőhívás
  • Masszázs
  • Étterem
  • Nem túl nagy értékű, párosan használható élmények, vagy egyediesíthető ajándéktárgyak

Kondibérlettel vagy fogyáshoz köthető dolgokkal óvatosan kampányolj, hiszen egészen rossz üzenete is lehet, ha nem vigyázol (hát nem vagyok így jó neked, drágám??), illetve teljesen oda nem illő szolgáltatások esetén is erőltetett, izzadtságszagú lesz minden megmozdulásod.  Gondolj csak bele, ki vesz kerékcserét vagy prosztatavizsgálatot Valentin napra? Nem kell mindenáron felülni a marketing vonatra, itt is igaz, hogy a kevesebb néha több.

Ugyanakkor lehetsz humoros, láttam már zseniálisan kreatív válóperes ügyvéd hirdetést ez időszakban, persze ez sokaknál kicsapta a biztosítékot. És itt át is térünk a kettes pontra…

Akarod?

2. Készülj fel a legrosszabbra!

A Valentin nap rendkívül megosztó ünnep. Azok körében is, akiknek van párjuk, és azok körében is, akiknek nincs. Legalább 5 táborról beszélhetünk:

  1. Akinek van párja, és szereti megünnepelni a Bálint-napot: foglalkozik vele, időt,  energiát és pénzt szán rá.
  2. Akinek van párja, de nem érdekli az ünnep: ő nem akar vásárolni, de nem is  idegesíted halálra a hirdetéseiddel.
  3. Akinek van párja, de utálja a Valentin napot, ezért minden hirdetésed alá odakommenteli, hogy ez egy gonosz amerikai ünnep, ami a vásárlásról szól, és aki ajándékozik, az nem is szereti igazán a párját, mert nem csak ezen a napon kell szeretni.
  4. Akinek nincs párja, ezért nem érdekli ez a nap különösebben.
  5. Akinek nincs párja, ezért rendkívül érzékenyen érinti ez a nap, így vagy nagyon szomorú, vagy nagyon dühös. Ezért szintén előszeretettel kommentel negatívan.

És persze vannak ezeknek az átmenetei, keverékei. Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy át kell gondolnod, te melyik célcsoportban vagy releváns, és kit akarsz elérni, mert mindenkit nem fogsz tudni kielégíteni. Fókuszálj azokra, akik számára valóban értéket adsz, és légy résen a negatív hangvételű visszajelzések kapcsán is. Arról, hogy hogyan moderálj, itt írtunk bővebben

Nem mindenki szereti.

3. Adj ötletet – készülj fel időben

A legtöbben teljesen tanácstalanok ilyenkor (csakúgy mint a karácsonyi ajándék vásárlásakor), így ilyenkor megugrik a „Valentin napi ajándékötletek férfiaknak”, „Valentin napi ajándékötletek nőknek” típusú keresések száma a Google-ben.

Állíts össze egy blogbejegyzést arról, hogy a webshopodban milyen terméket ajánlasz különböző típusú embereknek, vagy ha igazán komolyan veszed, készíts erre külön landing oldalt. A felhasználók mindig hálásak, ha megkönnyíted az életüket, és leveszed a vállukról a kreativitással járó nyomást. Ha pedig betalál az ajándék, legalább egy évig szeretettel gondol majd rád a pár mindkét tagja, mert ahogy az elcsépelt mondás tartja: ajándékot jobb adni, mint kapni!:) 

A lényeg, hogy törekedj arra, hogy értéked adj: a sietősöknek gyorsaságot, a leterhelteknek teljes körű ügyintézést, a ráérősöknek kreatív romantikát, a spórolósoknak olcsó terméket, a prémium vásárlóidnak luxust.

Időben felkészülni, nyugodtan ünnepelni.

4. Hirdess a párkapcsolatban élőknek – vagy épp a szingliknek

A Facebookon rendkívül jól tudod targetálni a házasságban, párkapcsolatban (vagy épp nyitott kapcsolatban) élőket, és a frissen eljegyzett felhasználókat. Használd ki ezt a funkciót, és ne hirdess Valentin napi ajánlatot azoknak, akik biztosan nem fognak ezen a napon tőled vásárolni. Ha társkereső oldalt üzemeltetsz, akkor szintén remek alkalom ez számodra arra, hogy felhívd az emberek figyelmét, milyen jó lenne a Bálint napot a kedvesükkel tölteni, szóval ebben az esetben célozz az egyedülállókra.

Ne feledd, igyekezz úgy fogalmazni, hogy ne bántsd meg egyik tábort sem, mert aztán nem győzöl moderálni, és egy ilyenkor megsérült felhasználó-márka bizalom még sok-sok hónapon keresztül képes munkálkodni („na én ezektől biztos nem vásárolok többet”). Többet ésszel, mint erővel.

A Valentin nap egy sokkal kisebb horderejű ünnep, mint a karácsony, ezért nincs szükség hetekkel, hónapokkal előbb elkezdeni a közösségi média kommunikációt a Facebook hirdetéseket vagy a Google hirdetéseket. Általában bőven elég egy héttel hamarabb elindulni, hiszen itt főleg kisebb értékű termékek impulzusvásárlásáról van szó (eltekintve néhány kivételtől természetesen).

5. Árakció helyett értékesebb ajánlat

Sosem ajánlom a vég nélküli akciózást, mert hosszú távon
rossz minőségű vevőket hoz, beletaszít téged egy lefelé tartó árspirálba,
ráadásul csökkenti a hasznodat, amit később pl. a szolgáltatásaid javítására
vagy marketingre fordíthatnál.

Légy ennél kreatívabb! Néhány ötlet, hogy miben gondolkozhatsz:

  • készíts a termékedből Valentin napi csomagot (több termék összecsomagolásával)
  • vállalj ingyen kiszállítást
  • készíts ajándékcsomagolást
  • adj egy második terméket ajándékba
  • öltöztesd szerelmes-díszbe a terméked
  • nézd meg a karácsonyi online marketing tippek listánkat, amiben 33 ötletet tudsz a Valentin napra szabni

A hírleveleidben, blogbejegyzéseidben, posztjaidban kerüld a sablonos, elcsépelt frázisokat. Engedj teret a kreativitásodnak, készíts saját fotókat a boltodban, a termékeiddel, a munkatársaiddal. A felhasználók élvezik a kulisszatitkokat és a jó ötleteket, amit vásárlással hálálnak meg!

Tessék, ajándék!

6. Készülj fel a jövőre

Csinálj remarketing listát azokból, akik idén Valentin napi termékért, szolgáltatásért kattintottak az oldalara, illetve készíts külön listát a Bálint napi vásárlóidból. Elemezd ki alaposan az idei kampányodat, vond le a tanulságokat (melyik termék fogyott a legjobban, milyen célcsoportra hirdettél, melyik kép vagy szöveg működött a legjobban, stb). Írd fel magadnak a tanulságokat, így jövőre már csak tökéletesítened kell a  rendszert, nem kell mindent újra kitalálnod.

Mivel február 14-én nagyon sokan kérik meg a párjuk kezét, így ha esküvőhöz kapcsolódó termékeid is vannak, itt az ideje, hogy ezt megmutasd a Valentin napi vásárlóidnak!:)

Tervezd meg a következő évet!

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, oszd meg az ismerőseiddel is, illetve szívesen vesszük a meglátásaidat, írd meg nekünk! Ha pedig szeretnéd, hogy egy profi csapat dolgozzon az online marketing feladataidon, keress minket.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Köszönöm, nem kérem a hasznos trendeket.