Mára már köztudott, hogy a Facebook, az Amazon, a Youtube, valamint az összes többi TechÓriás a mesterséges intelligenciára (továbbiakban AI) támaszkodva tud olyan szolgáltatást nyújtani, ami világelsővé teszi őket. Utánajártunk, hogy hogyan tudják a kisebb cégek és az online marketing ügynökségek is hasznosítani az AI erejét és mik azok a módszerek, amiket már most elkezdhetsz használni, hogy felturbózd céged online marketingjét.
Na jó, de mit is csinál a mesterséges intelligencia?
Ahogy az ipari forradalom lehetővé tette, hogy a két lóerős lovacskocsiktól eljussunk a 450 lóerős sportautókig, úgy teszi lehetővé az AI, hogy ne csak az emberi agy, de mellette több ezer mesterséges agy gondolkozzon egyszerre ugyanazon a problémán.
Tény: A világon valaha keletkezett összes adat 90%-a az elmúlt két évben keletkezett.
Nem kérdés, hogy szinte másodpercenként születik egy újabb cégedhez kötődő adat, mint például a weboldalad látogató számának változása, egy újabb megrendelés, egy kitöltött kérdőív, egy kattintás a megfelelő helyre, egy megtekintett videó, egy kosárban felejtett termék és még napokig sorolhatnánk.
Kissé ijesztő, igaz? Megfelelő hozzáállással viszont olyan fegyvertény lehet, amivel kiemelkedhetsz az átlagból, bármilyen területen is tevékenykedsz, hiszen online marketing mindenhova kell. A Big Data korában az üzleti döntéseinkhez elengedhetetlen információkat csak az AI tudja nekünk kiszűrni a végtelen adatrengetegből idő és költséghatékonyan. És mivel a legjobb marketing adatokon alapszik, a digitális marketing ügynökségi munkában máris elengedhetetlen szereplő az AI.
Hogyan kezdjem el én is kiaknázni a mesterséges intelligencia erőforrásait cégemben?
Első lépésként meg kell határozd, hogy vállalkozásod melyik részét szeretnéd fejleszteni a mesterséges intelligencia segítségével. Szeretnéd növelni a vásárlóid elégedettségét? Optimalizálni szeretnéd a vásárlói tölcséred és jobban konvertáló leadeket szerezni? Esetleg az eddig beszerzett adatok alapján szeretnél jobb döntéseket hozni a jövőben? Vagy csak szeretnéd jobban megérteni a vásárlóid gondolkodásmódját? Az AI mindegyikben segíthet neked, viszont könnyű elveszni a neten fellelhető rengeteg opció között, és ha nem jársz utána alaposan, sok időd, pénzed veszhet oda egy rosszul kiválasztott robotkolléga miatt.
Az online marketing AI vezérelte eszközei
CRM (Costumer-Relationship Management) szoftverek:
– A CRM rendszerrel könnyedén és átláthatóan monitorozhatod vállalkozásod ügyfélkörét, valamint az alkalmazottaid és a beszállítóid is egy helyen. Alapvető célja az értékesítés hatékonyságának és jövedelmezőségének növelése ezen üzleti kapcsolatok fejlesztésével és fenntartásával. Meglévő és potenciális ügyfelek adatait gyűjti és elemzi, ami alapján képes leszel:
– Jobb marketingstratégia alkotásra
– Új piaci lehetőségek felfedezésére
– Saját szolgáltatásod javítására
A legújabb CRM rendszerek még ennél is többre képesek. Az ügyfelekről gyűjtött adatokból az AI bevetésével sokkal pontosabban mérheted fel azok igényeit és személyre szabottabb élményt kínálhatsz nekik.
Chatbotok:
Az elmúlt években eljutottunk a megmosolyogtatóan butácska chatbotoktól az áll-leejtősen értelmesekig. Azon az egyértelmű előnyön túl, hogy ügyfeleid azonnali kapcsolatba léphetnek cégeddel, az AI-al felvértezett chatbotok már képesek az NLP-re, vagyis a Natural Languge Processing-re. Magyarul tanulnak a beszélgetésekből, és mindegyik után egyre okosabbak lesznek, egyre sikeresebben állapítják meg a másik fél által begépelt szöveg mögöttes szándékát, majd ennek megfelelően válaszolnak.
Email marketing szoftverek:
Emailen keresztül kapcsolatot tartani az ügyfeleiddel még mindig az egyik legolcsóbb és leghatásosabb módszer. Ehhez számtalan emailküldő alkalmazás közül választhatsz (és valószínűleg már választottál is). Nézzük, hogyan reformálhatja meg az AI a céges emailezésed.
– Megírja az emailek tárgyát magától:
Miután kielemezte céges kommunikációdat, a Mesterséges Intelligencia a Natural Language Generation-t vagyis az NLG-t használva képessé válik arra, hogy céged „nyelvén” szólaljon meg, tehát olyan stílusban és azokat a kifejezéseket használva, amiket te is használnál.
– Személyre szabja az emaileket eddig lehetetlen mértékben:
Mi lenne, ha nem csak ügyfeled neve lenne az egyéni tartalom hírleveleidben? A deep learning segítségével az AI személyre szabott e-mail-tartalmi ajánlásokat kínál, növelve az elkötelezettséget és a konverziókat.
– Optimalizálja az emailek kiküldési idejét egyéni szinten:
Te mikor küldöd ki az emaileid? Rossz esetben hasraütésszerűen, jobb esetben teszteléssel kikísérletezted, hogy nagy átlagban mikor nyitják meg a legtöbben. Nos, a AI-al felvértezve képes leszel rá, hogy minden egyes ügyfeled akkor kapja meg az leveled, amikor ő épp a sajátjait böngészi. Jól hangzik, ugye?
– Kigyomlálja email listádból az inaktív címeket:
Egy több száz címes listát már embert próbáló feladat rendben tartani, hát még egy több ezreset. Az AI nem csak kiszűri az inaktív címeket, de frissíti is a meglévőket az összes elérhető adat alapján. Így neked mindig naprakész információid lesznek a listán szereplő ügyfeleidről.
HubSpot SEO:
Az online marketing fontos tényezője, hogy weboldalad organikusan is jól szerepeljen a Google találati listáin és HubSpot SEO-nál aligha találsz jobb eszközt erre a célra. A keresőmotorok azokat a webhelyeket jutalmazzák, amelyek a tartalmukat alapvető kulcsszavak vagy kifejezések köré szervezik. A „machine learning”-et (a mesterséges intelligencia tanulási folyamatának elnevezése) használva, ez a szoftver képes meghatározni, hogy miként kategorizálják és értékelik a keresők a weblapod tartalmát. A Hubspot SEO nem csak felkutatja a potenciális kulcsszavakat, amikre ügyfeleid rákeresnek, de azokat relevancia alapján rangsorolja is, így óriási segítséget nyújthat a tartalmaid tervezésekor.
Összegzés
A mesterséges intelligencia már itt van, körbe vesz minket a mindennapjaink során, és az online marketing kikerülhetetlen tényezőjévé vált, akár vállalkozó vagy, akár marketing ügynökség. Óriási potenciál rejlik benne, aminek talán a történelmünkben először nem az emberi képzelőerő jelenti a határát, hanem… Nos, a gépeké. Viszont, míg a Skynet le nem igázza az emberiséget, addig mi, marketingesek és vállalkozók, remek eszközöket kaptunk a kezünkbe. Már csak használni kell őket!
Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod másokkal is! Ha pedig első kézből szeretnél értesülni új bejegyzéseinkről, iratkozz fel hírlevelünkre!
Forrás anyagok:
https://www.marketingaiinstitute.com/blog/ai-social-media-tools