Az online marketing lehetőségei a mesterséges intelligencia tükrében

online marketing mesterséges intelligencia borító

Mára már köztudott, hogy a Facebook, az Amazon, a Youtube, valamint az összes többi TechÓriás a mesterséges intelligenciára (továbbiakban AI) támaszkodva tud olyan szolgáltatást nyújtani, ami világelsővé teszi őket. Utánajártunk, hogy hogyan tudják a kisebb cégek is hasznosítani az AI erejét és mik azok a módszerek, amiket már most elkezdhetsz használni, hogy felturbózd céged online marketingjét.

Na jó, de mit is csinál a mesterséges intelligencia?

Ahogy az ipari forradalom lehetővé tette, hogy a két lóerős lovacskocsiktól eljussunk a 450 lóerős sportautókig, úgy teszi lehetővé az AI, hogy ne csak az emberi agy, de mellette több ezer mesterséges agy gondolkozzon egyszerre ugyanazon a problémán.

Tény: A világon valaha keletkezett összes adat 90%-a az elmúlt két évben keletkezett.

Nem kérdés, hogy szinte másodpercenként születik egy újabb cégedhez kötődő adat, mint például a weboldalad látogató számának változása, egy újabb megrendelés, egy kitöltött kérdőív, egy kattintás a megfelelő helyre, egy megtekintett videó, egy kosárban felejtett termék és még napokig sorolhatnánk.

Kissé ijesztő, igaz? Megfelelő hozzáállással viszont olyan fegyvertény lehet, amivel kiemelkedhetsz az átlagból, bármilyen területen is tevékenykedsz, hiszen online marketing mindenhova kell. A Big Data korában az üzleti döntéseinkhez elengedhetetlen információkat csak az AI tudja nekünk kiszűrni a végtelen adatrengetegből idő és költséghatékonyan.

Hogyan kezdjem el én is kiaknázni a mesterséges intelligencia erőforrásait cégemben?

Első lépésként meg kell határozd, hogy vállalkozásod melyik részét szeretnéd fejleszteni a mesterséges intelligencia segítségével. Szeretnéd növelni a vásárlóid elégedettségét? Optimalizálni szeretnéd a vásárlói tölcséred és jobban konvertáló leadeket szerezni? Esetleg az eddig beszerzett adatok alapján szeretnél jobb döntéseket hozni a jövőben? Vagy csak szeretnéd jobban megérteni a vásárlóid gondolkodásmódját? Az AI mindegyikben segíthet neked, viszont könnyű elveszni a neten fellelhető rengeteg opció között, és ha nem jársz utána alaposan, sok időd, pénzed veszhet oda egy rosszul kiválasztott robotkolléga miatt.

Az online marketing AI vezérelte eszközei

CRM (Costumer-Relationship Management) szoftverek:

– A CRM rendszerrel könnyedén és átláthatóan monitorozhatod vállalkozásod ügyfélkörét, valamint az alkalmazottaid és a beszállítóid is egy helyen. Alapvető célja az értékesítés hatékonyságának és jövedelmezőségének növelése ezen üzleti kapcsolatok fejlesztésével és fenntartásával. Meglévő és potenciális ügyfelek adatait gyűjti és elemzi, ami alapján képes leszel:

– Jobb marketingstratégia alkotásra

– Új piaci lehetőségek felfedezésére

– Saját szolgáltatásod javítására

A legújabb CRM rendszerek még ennél is többre képesek. Az ügyfelekről gyűjtött adatokból az AI bevetésével sokkal pontosabban mérheted fel azok igényeit és személyre szabottabb élményt kínálhatsz nekik.

Chatbotok:

Az elmúlt években eljutottunk a megmosolyogtatóan butácska chatbotoktól az áll-leejtősen értelmesekig. Azon az egyértelmű előnyön túl, hogy ügyfeleid azonnali kapcsolatba léphetnek cégeddel, az AI-al felvértezett chatbotok már képesek az NLP-re, vagyis a Natural Languge Processing-re. Magyarul tanulnak a beszélgetésekből, és mindegyik után egyre okosabbak lesznek, egyre sikeresebben állapítják meg a másik fél által begépelt szöveg mögöttes szándékát, majd ennek megfelelően válaszolnak.

online marketing mesterséges intelligencia chatbot

Email marketing szoftverek:

Emailen keresztül kapcsolatot tartani az ügyfeleiddel még mindig az egyik legolcsóbb és leghatásosabb módszer. Ehhez számtalan emailküldő alkalmazás közül választhatsz (és valószínűleg már választottál is). Nézzük, hogyan reformálhatja meg az AI a céges emailezésed.

– Megírja az emailek tárgyát magától:

Miután kielemezte céges kommunikációdat, a Mesterséges Intelligencia a Natural Language Generation-t vagyis az NLG-t használva képessé válik arra, hogy céged „nyelvén” szólaljon meg, tehát olyan stílusban és azokat a kifejezéseket használva, amiket te is használnál.

– Személyre szabja az emaileket eddig lehetetlen mértékben:

Mi lenne, ha nem csak ügyfeled neve lenne az egyéni tartalom hírleveleidben? A deep learning segítségével az AI személyre szabott e-mail-tartalmi ajánlásokat kínál, növelve az elkötelezettséget és a konverziókat.

– Optimalizálja az emailek kiküldési idejét egyéni szinten:

Te mikor küldöd ki az emaileid? Rossz esetben hasraütésszerűen, jobb esetben teszteléssel kikísérletezted, hogy nagy átlagban mikor nyitják meg a legtöbben. Nos, a AI-al felvértezve képes leszel rá, hogy minden egyes ügyfeled akkor kapja meg az leveled, amikor ő épp a sajátjait böngészi. Jól hangzik, ugye?

– Kigyomlálja email listádból az inaktív címeket:

Egy több száz címes listát már embert próbáló feladat rendben tartani, hát még egy több ezreset. Az AI nem csak kiszűri az inaktív címeket, de frissíti is a meglévőket az összes elérhető adat alapján. Így neked mindig naprakész információid lesznek a listán szereplő ügyfeleidről.

online marketing mesterséges intelligencia email

 HubSpot SEO:

Az online marketing fontos tényezője, hogy weboldalad organikusan is jól szerepeljen a Google találati listáin és HubSpot SEO-nál aligha találsz jobb eszközt erre a célra. A keresőmotorok azokat a webhelyeket jutalmazzák, amelyek a tartalmukat alapvető kulcsszavak vagy kifejezések köré szervezik. A „machine learning”-et (a mesterséges intelligencia tanulási folyamatának elnevezése) használva, ez a szoftver képes meghatározni, hogy miként kategorizálják és értékelik a keresők a weblapod tartalmát. A Hubspot SEO nem csak felkutatja a potenciális kulcsszavakat, amikre ügyfeleid rákeresnek, de azokat relevancia alapján rangsorolja is, így óriási segítséget nyújthat a tartalmaid tervezésekor.

online marketing seo

Összegzés

A mesterséges intelligencia már itt van, körbe vesz minket a mindennapjaink során, és az online marketing kikerülhetetlen tényezőjévé vált. Óriási potenciál rejlik benne, aminek talán a történelmünkben először nem az emberi képzelőerő jelenti a határát, hanem… Nos, a gépeké. Viszont, míg a Skynet le nem igázza az emberiséget, addig mi, marketingesek és vállalkozók, remek eszközöket kaptunk a kezünkbe. Már csak használni kell őket!

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod másokkal is! Ha pedig első kézből szeretnél értesülni új bejegyzéseinkről, iratkozz fel hírlevelünkre!

Forrás anyagok:

https://www.marketingaiinstitute.com/blog/ai-social-media-tools

https://nogood.io/2020/01/05/ai-growth-marketing-tool

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »