Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez.

Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk szerződést, és kinek a kezébe adjuk a marketingtevékenységeink irányítását.

Most ezzel kapcsolatban osztunk meg veled néhány fontos szempontot és tanácsot, amelyek segítségével megtalálhatod a tökéletes partnert a kivitelezéshez.

 Légy körültekintő az ajánlatok összehasonlításánál!

Amikor ügynökséget választasz, több szempontot is figyelembe kell venned. Az ár természetesen fontos tényező, de nem szabad, hogy ez legyen az egyetlen mérvadó.

Alaposan nézz utána az adott ügynökségnek: milyen referenciákkal és szakmai elismerésekkel rendelkezik, miként áll össze a csapat, milyen fókusszal specializálódnak az adott területre.

Fontos, hogy a választásod olyan ügynökségre essen, amelynek a szakemberei őszintén állnak a célkitűzéseid megvalósításához, illetve nem ígérik le neked a csillagokat, csak azért, hogy megkapják a megbízást.

Tartsd szem előtt az etikus, online marketinget!

Szerencsére egyre több szakember kötelezi el magát az etikus marketing mellett, és vannak már olyan kezdeményezések is, amelyek az ügyfeleket segítik a megfelelő ügynökség kiválasztásában. Viszont még mindig méltatlanul keveset foglalkoznak ezzel a témával.

Egy etikus online marketing ügynökségnek számos ismérve van, amiből most kiemelnénk néhányat.

Transzparencia

Alapvetőnek számít, hogy a kampányaidba betekintést nyerj, hogy fillérre pontosan tudd, mennyi pénzt költött az ügynökség a számládról. Minden fiókhoz meg kell, hogy kapd a hozzáférést, legyen szó a Google Analytics adatokról, a Facebook vagy Google Ads accountokról. De az is elengedhetetlen, hogy a kérdéseidre minden esetben, ködösítés nélkül kapj válaszokat.

Őszinteség

Egy etikus marketinges megmondja, ha irreálisak a célkitűzéseid. Az online marketing egy befektetés, amely jó esetben megtérül, de nem biztos, hogy minden egyes belefektetett fillérnek azonnal látni fogod a pozitív hozadékát. Számtalan tényezőtől függhet, hogy egy kampány mennyire lesz sikeres. Tehát felelőtlenség az adatok részletes ismerete nélkül pontos eredményjóslásokba bocsátkozni. Éppen ezért ne dőlj be az üres ígéreteknek!

Mérhetőség

Egyértelmű, hogy ügynökségként a Google Analytics adatait napi, heti szinten mérjük; folyamatosan elemezzük a Facebook és Google Ads statisztikákat, nyomon követjük a hírleveleknek a megnyitási és az átkattintási arányait. Ennél azonban jóval mélyebb infókat is vizsgálunk, például a felhasználók döntési folyamatait és útvonalát egy weboldalon, ami alapján még jobban tudjuk optimalizálni a kampányaidat.

Intő jel, ha egy marketinges az említett mérések alkalmazása nélkül akar online marketing munkába kezdeni. Az is megkérdőjelezésre ad okot, ha nem kapsz ezen adatok tükrében havi rendszerességgel részletes riportokat, amelyekből Te is le tudod vonni a következtetéseket.

Legyen szó Google Adsről vagy META-ról, adatalapú elemzést végzünk, amelynek riportjait mindig biztosítjuk számodra.

Átlátható árazás

Az árazásnak minden esetben egyértelműnek, átláthatónak kell lennie. Mielőtt még elkezdődik a munka, tudnod kell, hogy pontosan mikor, mennyit kell fizetned, mi az, amit tartalmaz az elfogadott ár. Többféle árazási modell létezik: havi-, egyszeri- illetve sikerdíjas konstrukció, vagy olyan, ami a költéstől függ. Így a legtisztább az, ha mindent a szerződésben rögzítitek, hogy egyértelműen lásd, hogy pontosan miért és mennyit fizetsz.

Egyértelműség

Mint ahogy szinte minden területnek, a marketingnek is megvan a maga szakzsargonja. Ha azonban egy szakértő nem tudja lefordítani, és számodra érthető módon összefoglalni az általa használt kifejezéseket, akkor ő maga sem érti eléggé.

Nem kell, hogy marketing szakember legyél, hiszen pont azért fizetsz, hogy valaki professzionálisan végezze el ezt a munkát helyetted.

+1 Hozzáállás

Ez a legnehezebben definiálható kritérium, de azt javasoljuk, hogy hallgass a megérzéseidre!

Nem feltétlenül utal etikus magatartásra, ha egy ügynökség rossz minőségű, esetleg átverésre hajtó terméket, szolgáltatást elvállal, akkor már lehet gyanakodni, hogy nem etikus. Nálunk alapelv, hogy csak olyan ügyfelet vállalunk, akinek a termékében, vagy az üzleti céljaiban hiszünk. Nálunk kizárt, hogy egy  olyan vállalkozást támogassunk, amely a vásárlók megtévesztésére, átverésére játszik, vagy rossz minőségű terméket árul.

Etikus marketing ügynökségként működünk, így fontos, hogy az ügyfél üzleti céljai egybevágjanak a Chiro alapértékeivel.

Megtaláltad a számodra tökéletes online marketing ügynökséget, de hogyan tovább?

  • A közös célok elérésének alapja egy jól meghatározott brief, amely világosan kommunikálja vállalkozásod célkitűzéseit, költségvetését, valamint az elvárásait. Ezenfelül a költségkeretet, a határidőt, illetve minden számodra fontos tényezőt foglalj bele.
  • Ha jó utasításokat adtál, akkor ne aggódj, elégedett leszel az eredménnyel. 
  • Higgy az ügynökséged szakértelmében, ha pedig nem tudsz bennük bízni, akkor gondold át a választásodat.

Hálásak leszünk, ha megosztod ezt a cikket, hiszen mankóként szolgálhat bármely vállalkozónak vagy cégtulajdonosnak. Elvégre egy megbízható partner megtalálása nem egyszerű feladat.

Ha elakadsz, vagy úgy érzed, túl nagy falat az online marketing számodra, keress minket bizalommal! Kövess minket Instagramon, Facebookon vagy LinkedInen, ahol napi szinten osztunk meg releváns témákat érintő tartalmakat.

VAGY

Hallgasd meg a Marketing MSc Podcastünk ehhez a témához kapcsolódó epizódját!

Minden további tartalmunkat eléred YouTube-on is.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »
Ezek a 2024-es online marketing trendek.

2024 online marketing trendjei -Tanulj a múltból és készülj fel a jövőre!

Az online marketing változó világa 2023-ban sem volt eseménymentes és ez a folyamatosan változó szakma 2024-ben sem lassít le! Számos olyan változásra, trendre és újdonságra számíthatunk, amik új dimenziókat nyitnak meg a szakemberek és cégek számára.  A technológiai fejlődés, a vásárlói magatartás változása, és a globális gazdasági környezet kihívásai új

Tovább olvasom »