Minek neked Google Cégem (Google My Business) fiók?

Chiro blog Google Cegem boritokep

Hát, hogy téged találjanak meg a leggyorsabban a leendő ügyfeleid! Mire jó, kinek jó, mi értelme van, hogy kell csinálni: ebben az átfogó cikkben összeszedtük neked a Google Cégem legfontosabb tudnivalóit.

Képzeld el, ahogy reggel munkába rohansz. Kint esik, már most tudod, hogy az egész városban dugó van, este viszont vendégek jönnek hozzád, be kell vásárolnod, virágot kell venned és egy tisztítót is találnod kell még, meg egy szerelőt, aki csekkolja a fura hangokat kiadó mosógépedet. Fogalmad sincs, melyik szerelőt hívd, hogy hol van a közelben virágbolt meg tisztító, és hogy a bolt, ami útba esik, nyitva van-e még akkor, amikor végzel a munkával. Mit csinálsz ilyenkor? Naná, előkapod a telefont, és rákeresel mindenre a Google-ben!

Pont ugyan ezt csinálják a potenciális vásárlóid és ügyfeleid is: ha jelentkezik náluk egy probléma, megoldást keresnek rá az ismerősök ajánlása vagy a Google alapján. Valahogy ezt a kettőt ötvözi egy jó Google Cégem (Google My Business) fiók. Ha regisztrálsz, és feltöltöd a fiókod lehető legtöbb információval, sőt, ha havonta 1-2 órát foglalkozol vele, vagy megbízod ezzel az online marketing ügynökséged, akkor elképesztő eredményeket tapasztalhatsz már rövid időn belül. Hogy miért? Mert sok versenytársad még azt sem tudja, ezt eszik-e vagy isszák, vagy ha tudják is, nem tartják elég fontosnak. Pedig nagyon is az.

Tűnj ki versenytársaid közül a Google My Business fiók segítségével, és csapj le potenciális ügyfeleidre, amikor a Google-ben keresgélnek!

Mi az a Google My Business? Magyarul Google Cégem.

Egy olyan ingyenes szolgáltatás a Google-től, ami kiegészíti a honlapod és biztosítja a jelenléted a Google találatok között.

Összefoglalhatod és átlátható formában tálalhatod céged legfontosabb adatait, felkerülsz a Google Térképre, fotókat, újdonságokat, menüt, vagy éppen nyitvatartást tehetsz közzé, és kapcsolatot tarthatsz vevőiddel. Úgynevezett local SEO (helyi keresőoptimalizálás) eszközként is funkcionál, aminek előnye, hogy itt kevesebb rangsorolási faktor van, mint az általános keresőoptimalizálásban, így nagyobb esélyed van az első helyek egyikére kerülni.  

Így néz ki látogatóként:

A Google Cégem funkciói

  • Kezdőlap: ahol mindent egy helyen látsz
  • Bejegyzések: itt megjeleníthetsz rövid bejegyzéseket, híreket, eseményeket
  • Információ: itt jelennek meg a cégeddel kapcsolatos legfontosabb adatok: elérhetőség, cím, leírás, termékek, szolgáltatások
  • Statisztika: kimutatásokat olvashatsz profilod aktivitásáról
  • Vélemények: vásárlóid itt mondhatják el, hogyan értékelik terméked vagy szolgáltatásod
  • Üzenetküldés: közvetlenül küldhettek egymásnak üzenetet vásárlóiddal
  • Fotók: tetszőleges számú fotót tölthetsz fel üzletedről, termékeidről vagy a környékről, ahol az üzleted található
  • Termékek: jelenítsd meg termékeidet, és egyből látják, mit kínálsz
  • Szolgáltatások: megadhatod, hogy kínálsz-e kiszállítást, helyben fogyasztást vagy bármilyen speciális szolgáltatást
  • Felhasználók: megoszthatod a profilod kezelését kollégáiddal

Alapadatok megadása

Add meg vállalkozásod legfőbb adatait: címed, nyitvatartásod, elérhetőségeid és a szolgáltatásaid listáját.

Ne felejtsd el frissíteni a nyitvatartást, és mindig módosítsd azt ünnepekkor! Nincs annál rosszabb, mint amikor valaki fölöslegesen látogatja meg az üzletedet, mert a neten azt látta, épp nyitva vagy. Különösen fontos ez a hétvégéken, ünnepnapokon, szezonon kívüli időszakban (pl. Balaton parti helyeknél télen).

A szolgáltatásoknál hozz létre rövid leírásokat és add meg az áraidat! 

Képek és videók

Bármelyik marketing ügynökséget kérdezed, a válasz mindig az lesz: a képes és videós tartalmakkal rendelkező adatlapok kétszer olyan hatékonyan keltik fel a célcsoport figyelmét, mint azok, amiken nincs ilyen tartalom!

Néhány javaslat:

  • Több kategóriában legyenek tartalmak.
  • Készíts 360 fokos bemutatást, ez nagyon szemléletes és egyedi a piacon.
  • A videók hossza maximum fél perc legyen.

5. Értékelések és vélemények

Gyűjtsd a véleményeket a tevékenységedről és termékeidről, hiszen sok vevő a hiteles vélemények alapján választ a neten.

A Google is szűri a jó értékeléseket, és előrébb sorolja azokat a cégeket, amikről jó véleménnyel vannak a vásárlók. Bíztass mindenkit véleményezésre, és mindenképpen válaszold is meg ezeket – akár pozitív, akár negatív az észrevétel! Ha neked nincs erre időd, akkor szerződtess online marketing ügynökséget.

6. Bejegyzések

A bejegyzések ugyan úgy működnek, mint más közösségi média felületeken. 3 fajtája létezik: ajánlatok, újdonságok, események. Képeket, linkeket és CTA gombokat is hozzáadhatsz egy-egy bejegyzéshez. A vírus berobbanása óta Covid-19 híreket is közzé lehet tenni, ezek minden esetben előtérbe kerülnek.

7. Kérdések és üzenetek

A vásárlók közvetlenül tehetnek fel kérdéseket, amiket könnyedén meg is tudsz válaszolni. Mobil applikáció segítségével akár közvetlen üzenetváltás is lehetséges.

8. Statisztikák

A célcsoportod megismerésében sokat segítenek a statisztikák, nem véletlenül kutatják ezeket az online marketing ügynökségek. A Google Cégem (Google My Business) fiókon belül automatikusan tudod lehívni a statisztikákat, és számos elemzésen keresztül tudhatsz meg többet vállalkozásodról, valamint arról, hogy miként él fogyasztóid szemében.

Nem is gondoltad volna, hogy ennyi mindenre jó egy Google Cégem fiók, igaz? Kis odafigyeléssel rendkívül jó eredményeket érhetsz el, és nagyban segítheted a Google Ads eredményeidet is.

Ha elakadnál, keress minket bizalommal, segítünk.

Úgy érzed, hasznos volt a cikk? Kérlek oszd meg másokkal is, hogy nekik is segítsen.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része.

Marketingbüdzsé tervezése: hogyan csináld jól?

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része. Ha nem tervezel tudatosan, könnyen pénzt és időt vesztegethetsz el, miközben elmaradnak az igazi eredmények. Akár online marketing ügynökséggel, akár PPC ügynökséggel dolgozol, mindenképp kulcsfontosságú a hatékony marketingbüdzsé tervezése, hogy maximalizáld a megtérülést és elkerüld

Tovább olvasom »
Használd ki a big data előnyeit marketingcéljaid elérésére és ismerd meg, hogyan alakíthatsz ki adatalapú marketingstartégiát.

Adatalapú online marketingstratégia fejlesztése – hogyan alakítsd át céged marketingjét egy online marketing ügynökség tanácsai alapján

Az online marketing folyamatosan változó világában nemcsak állandó alkalmazkodásra van szükség, de olyan lehetőségek is kínálkoznak, amiket érdemes kihasználni. A big data révén óriási mennyiségű adat áll rendelkezésre, ez a hatalmas adatgyűjtemény pedig a legjobb forrás a gyorsan változó fogyasztói szokások nyomonkövetésére. Online marketing ügynökségként bemutatjuk, hogyan alakíthatod át marketingfolyamataidat

Tovább olvasom »
Biztos megtérülés a marketingben? Bemutatjuk, hogyan alakíthatsz ki olyan profi mérési rendszert, amely átláthatóan követi és értékeli kampányaid eredményét.

Hogyan alakíts ki hatékony mérési rendszert? – Tippek egy online marketing ügynökségtől

A marketing világában az adatok azok, amelyek ténylegesen alátámasztják döntéseink helyességét, és lehetővé teszik a folyamatos optimalizálást. Képzeld el, hogy vakon vezeted vállalkozásod: kampányokat indítasz, hirdetéseket futtatsz, de fogalmad sincs róla, hogy azok milyen eredményeket hoznak. Egy átgondolt mérési rendszer segít megérteni, hogy marketingbefektetéseid valóban megtérülnek-e, és a kampányok hatékonyságát

Tovább olvasom »
Online marketing ügynökségi szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait.

Belső marketing vagy külső ügynökség?

A marketing hatékony működtetése nem csak kreatív ötleteken múlik, hanem azon is, hogy megtaláld a számodra leginkább megfelelő struktúrát, és egy belső marketinges munkatárs alkalmazása vagy külsős ügynökséggel való együttműködés mellett dönts. Online marketing ügynökség szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait, illetve azt, hogyan találd meg az optimális egyensúlyt

Tovább olvasom »