Ha eleged van már a Facebookból, és egy izgalmas, hatékony új közösségi média csatornát keresel, akkor használd ki a Pinterest marketing lehetőségeit, amihez most izgalmas gyakorlati tippeket adunk.
Miben más a Pinterest, mint a többi közösségi média platform?
A Pinterest főként inspirációforrásként szolgáló social media csatorna. A felhasználók elsősorban nem oldalakat követnek, hanem az őket érdeklő témákra keresnek rá. Az itt megjelenő posztokat pinnek nevezzük, melyekhez linket lehet csatolni. Az általad készített és kedvelt pineket táblákba rendezheted téma, hangulat vagy a céged számára releváns szempontok alapján. Profilodat felépítheted weboldaladhoz hasonló struktúra mentén is: mutatós termékeket árusító cég esetében például a kollekciók szerinti rendezés átlátható, letisztult feedet eredményez. Az alábbi példa ügyfelünk, a Life&Wall feedjét mutatja:
Miért érdemes üzleti profillal belevágnod?
Mivel a legtöbb közösségi oldallal ellentétben a felhasználók inspirálódni járnak a Pinterestre, az általad közzétett pineket olyanok is megtalálhatják, akik eddig nem hallottak vállalkozásodról. A kulcsszavaknak köszönhetően organikusan jutnak el profilodra, ahol további ötleteket meríthetnek posztjaidból. A pineknél elhelyezett linkekkel könnyen átirányíthatod őket webshopodra vagy bármilyen felületre, ahol jelen van márkád, ezzel pedig jót teszel a keresőoptimalizálásnak is. Persze ez olyan terület, ahol érdemes lehet szakértő, például egy marketing ügynökség vagy social media ügynökség segítségét igénybe venni.
A pinek másik nagy előnye, hogy míg a Facebook és az Instagram esetében maximum pár napból áll egy poszt életciklusa, addig a felkapott pinek képesek hetekig, de akár évekkel a közzétételük után is fennmaradni. Ahhoz, hogy egy felhasználó megtaláljon, elég, ha inspirálódni szeretne, és a te tartalmad jön vele szembe – nem kell, hogy ismerje a márkád, elég ha beleesel az érdeklődési körébe.
Ha nem hiszel a Pinterest erejében, jöjjön néhány számadat:
- A Pinterest felhasználók száma a tavalyi évben 37 százalékkal nőtt
- A platformot rendszeresen látogató felhasználók 83% vásárolt már olyan terméket, amit a Pinteresten látott először
- Magyarországon több mint 1,5 millióan használják
- Világszerte pedig 431 millió aktív felhasználója van
- Az elérések akár kétszer-háromszor nagyobbak lehetnek, mint a Facebook esetében.
Hogyan használd hatékonyan?
Mutasd meg a szolgáltatásodat minél kreatívabb módon! Ha lakberendezéssel kapcsolatos terméket árulsz, például festéket vagy bútorokat, ne csak a terméken és az impozáns enteriőrökön legyen a hangsúly: adj a felhasználóknak egy kis pluszt! Mutass betekintést a munkafolyamatokba, készíts pár lépéses összeszerelési útmutatót, vagy a termék színével harmonizáló stílustáblát. Az sem probléma, ha terméked nehezen jeleníthető meg vizuálisan, hiszen az emberek imádják az infografikákat! Beszélj a szolgáltatásod előnyeiről, a konkrét eredményekről, és hogy miért éri meg Téged választani.
Létrehozhatsz külön táblát a vásárlói visszajelzésekről is, ahol a felhasználók által küldött képeket jeleníted meg. Így szoros kapcsolat alakul ki közted és vevőid között, ráadásul új ügyfeleket is könnyebben szerzel.
Fontos az aktivitás! A felhasználók hírfolyamába az általuk követett emberek és oldalak mentett vagy rögzített tartalmai kerülnek. Ha az emberek reagálnak a tartalmaidra, azzal ők maguk fognak neked még több megtekintést generálni.
Pin it, avagy így hozd ki pinjeidből a maximumot!
A sikeres Pinterest kommunikációhoz nem muszáj mindig új tartalommal előállni. Ha írtál egy szuper blogcikket, vagy felkerült egy izgalmas videó a YouTube csatornádra, ezek linkjét is csatolhatod a pinekhez. A legfontosabb, hogy bármit is osztasz meg, készíts minőségi, vizuális tartalmat – a fókusz a vizualitáson van.
3+1 tipp, amit ne hagyj ki posztjaidból:
- Készíts ütős designt, ami azonnal megragadja a felhasználók figyelmét! Ha kifogytál az ötletekből, korábbi blogcikkünkben adunk pár ötletet, amivel feldobhatod képeidet.
- Termékmegjelenítés: rögzítheted a képen szereplő terméket, így a felhasználókat azonnal vásárlásra ösztönözheted.
- Láss el minden pint és táblát releváns kulcsszavakkal, hiszen a Pinterest ezek alapján rangsorolja a tartalmakat, ráadásul a kulcsszavak révén egy egyszerű Google kereséssel is rád találhatnak.
- +1 Ne felejtsd el a többi platformon is promotálni Pinterest fiókod
Figyeld az eredményeket!
Mint minden platformnál, a Pinterestnél is hatalmas szerepe van a méréseknek! Kövesd nyomon, hogy mely kulcsszavak, pinek és táblák teljesítenek jól, és alakítsd az eredményeknek megfelelően a stratégiád! Erre lehetőséged van a platform elhagyása nélkül is, hiszen a Pinterest saját analitikai szoftverrel rendelkezik, ahonnan bármikor lekérdezheted a releváns adatokat. Ezek összegyűjtésében és értelmezésében is segítségedre lehet e marketing- vagy social media ügynökség.
Összegzés
A Pinterest remek felület arra, hogy új emberek ismerjék meg márkádat organikusan, reklámok és célzott hirdetések igénybevétele nélkül. Ajánlott mindenki számára, aki előnyhöz szeretne jutni versenytársaival szemben, azonban főképp a vizuálisan erős termékek esetében hatékony, tekintve, hogy elsősorban képmegosztó, kreatív közegről van szó. Ha szeretnél belevágni a Pinterest marketingbe, de bizonytalan vagy, keress minket bátran, segítünk!
Források: