A közösségi média posztok készítése nem mindig gyerekjáték. Néha könnyen jön az ihlet, néha nehezebben. Ne add fel, törekedj mindig jó minőségű tartalom előállítására, mert megéri. Adunk 6+1 design ötletet arra, hogy a Facebook és Instagram posztjaid még jobbak legyenek.

Hogy miért érdemes komoly hangsúlyt fektetni a közösségi média (Facebook, Instagram) bejegyzések releváns információtartalma mellett a megjelenésükre is, nem térnék ki részletesebben, de azért a rend kedvéért álljon itt néhány adat emlékeztetőként:

  • az agyunk 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a képi információt, mint a szövegeset
  • a felhasználók akár 3 nappal is tovább képesek felidézni a releváns képpel társított üzenet tartalmát
  • a képes bejegyzések akár 150%-kal több megosztást és 2,3-szor több elköteleződést generálhatnak
  • bónusz: az infografikák népszerűsége jelentősen megnövekedett a B2B marketingben is

Lehet, hogy ezeket az adatokat te már rég ismered, és úgy is gondolod, hogy a közösségi tartalmaid készítésénél mindegyiket figyelembe veszed. De biztos vagy benne, hogy tisztában vagy a legalapvetőbb szempontokkal a figyelemfelkeltő, szép és hatékony vizuális tartalom elkészítéséhez?

Mindenekelőtt természetesen meg kell határoznod a céljaidat minden egyes posztnál.

Mit akarok elérni ezzel a bejegyzéssel?

  • Forgalomnövekedést szeretnék
  • Konverziót (vásárlást, feliratkozást, stb.)
  • Támogatni a szakértői státuszom
  • Növelni akarom a követőim elköteleződését

Igen, tudjuk: az igényeid csúcsán a konverzió áll, de hidd el, hogy az összes többi kiegészítő cél is végső soron ezt szolgálja, és minél változatosabb eszközkészlettel éred ezt el, hosszú távon annál hatékonyabb lesz maga a folyamat.

Természetesen a célközönségedet is ismerned kell (kik ők, milyen platformot használnak, asztali- vagy mobilböngészővel interneteznek inkább, kiket követnek, mivel szólíthatók meg, milyen egyéb szokásaik vannak, stb.), de térjünk rá a design szempontokra.

  1. Használd okosan a színeket!

Ne ijedj meg a színek használatától! Ha már vannak arculati színeid, akkor is érdemes az ezekkel kombinálható további színekkel kísérletezni, ha pedig még nincs, akkor épp itt az ideje, hogy legyen. 😉 Az interneten rengeteg olyan online segédeszközt találsz, amiknek a használatával biztosra mehetsz a legmegfelelőbb színkombinációk kialakításában egy-egy posztkép esetén.

Ne felejtsd el, hogy az online felületre szánt grafikáidat mindig RGB színekkel készítsd!

forrás: Pinterest

2. Ne zsúfold tele szöveggel!

Tudjuk, hogy a vállalkozásod, szolgáltatásod, terméked a szíved csücske, és legszívesebben telekürtölnéd az egész világot vele. De vigyázz, hogy ne a posztképen éld ki ezt a vágyadat. 😊 Ha túl sok szöveget írsz a képre, a közönséged azt fogja érezni, hogy el akarod árasztani őket hatalmas mennyiségű, kéretlen információval. Ahhoz, hogy ne legyen túlzsúfolt a kreatívod, igyekezz 1, maximum 2 sorban megfogalmazni az üzeneted.

Az egyik legalapvetőbb szabály az, hogy próbáld meg az üzenetedet a lehető legegyszerűbben eljuttatni a követőidhez. Ezért is fontos, hogy a szöveg legyen minél könnyebben olvasható, amiben szerepet játszik a használt betűtípus stílusa, a kiválasztott betűméret és a használt színek is (pl. egy kontrasztos betűszín/háttérszín kombináció szinte mindig kötelező).

3. Játék a betűkkel

Tegyük fel, hogy van már egy bejáratott betűtípus készleted, amivel előszeretettel dolgozol a 2-es pont szempontjai szerint. Mivel dobhatnád fel még jobban a posztkreatívjaidat? Kezdj el játszani a betűkkel!

  • legyen 2, maximum három betűtípus család (typeface), amik fontjai jól mutatnak egymással kombinálva (ha nem vagy biztos magadban, az internet hihetetlenül ötletes eszközökkel van a kiválasztásban a segítségedre), és ezeket használd. Az egymással nagy kontrasztban álló betűtípusok működnek a legjobban (pl. talpas + talpatlan stb.)
  • kísérletezz az egy szövegdobozhoz tartozó betűk méretével, színével, betű- és sortávolságokkal, de a torzítással csak óvatosan
forrás: Pinterest

4. Láthatóság, olvashatóság – kontraszt

A kontrasztok egyszerűen vonzzák a tekintetet, ezt a tényt pedig nemcsak a szín-, de a méret és az elrendezés kontrasztjával is ki lehet bizony használni egy képen, ezért a logót a kép homogénebb területére próbáld illeszteni. Ha ilyen nincs, akkor használj színes alakzatokat alatta, ugyanúgy, ahogy a szövegek alatt is. Ezzel a kitűnő olvashatóságot, és azt éred el, hogy a márkádat könnyen be fogják tudni azonosítani a közösségi posztjaid kreatívjai alapján (is).

5. Vizuális állandóság, márkafelismerés

Azt mondják, hogy általánosságban legalább hétszer kell találkoznunk egy üzenettel az online térben ahhoz, hogy később felismerjük azt. Ha már mind a 4 pontunk tanácsait megfogadtad, akkor a következő cél az, hogy idővel a próbálkozásaid eredményeképp elkészült közösségi média kreatívjaid egyértelműen hozzád (a termékedhez, vállalkozásodhoz) kapcsolhatók legyenek, és ne csak az odabiggyesztett logó miatt tudják megállapítani az emberek, hogy hozzád tartozik az adott tartalom. A logód, a színek és a tipográfia konzisztens használatával mindezt biztosan elérheted.

6. Legyél kreatív!

Ha hiszed, ha nem, a kreativitás ott szunnyad mindenkiben, és a megfelelő technikákkal, valamint gyakorlással bárkiből elő lehet hozni a jobbnál jobb ötleteket (grafikai téren is). A grafikáid dizájnját és a posztjaid témáját is próbáld meg a változatosság szolgálatába állítani. Alakíts ki egy heti mintázatot, legyenek visszatérő témáid, amik jól felismerhető vizuális megoldásokkal párosulnak. Kísérletezz kedvedre, aztán hó végén értékeld ki, melyek voltak azok a posztok, amik a legjobban működtek.

forrás: Pinterest

+ 1. Alkoss szemet gyönyörködtető kreatívokat!

A funkcionalitás fontos, de ne áldozd fel miatta az esztétikát! Mit értek ez alatt? Például ne zsúfold tele a képedet a lehető legtöbb információval (esemény dátumok, ismertetés, hívószavak, badge-ek, logók és még a CTA is férjen rá? Na persze…), az egyszerűséget és a szépséget tartsd a szemed előtt a közölni való adatokkal egészséges egyensúlyban. Ne aggódj, ami nem fért rá a képre, azt írd bele nyugodtan a posztszövegbe.

forrás: Pinterest

Reméljük, hogy sikerült inspirálunk téged arra, hogy megvizsgáld az eddigi tartalomkészítési szokásaidat, és a tanácsainkkal ellátva megújult erővel és lelkesedéssel folytatod tovább ezt a rendkívüli kreativitást igénylő munkát.

Ha mégis bizonytalan lennél, és úgy érzed, próbát tennél egy profi csapattal a tartalommarketing terén, keress minket bátran!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Köszönöm, nem kérem a hasznos trendeket.