Így lesz hatékony az online marketing ügynökség választás!

Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet a megfelelő marketing ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez.

Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk szerződést, és kinek a kezébe adjuk a marketingtevékenységeink irányítását.

Most ezzel kapcsolatban osztunk meg veled néhány fontos szempontot és tanácsot, amelyek segítségével megtalálható a tökéletes online marketing ügynökség a kivitelezéshez.

Légy körültekintő az ajánlatok összehasonlításánál!

Amikor ügynökséget választasz, több szempontot is figyelembe kell venned. Az ár természetesen fontos tényező, de nem szabad, hogy ez legyen az egyetlen mérvadó.

Alaposan nézz utána az adott online marketing ügynökségnek: milyen referenciákkal és szakmai elismerésekkel rendelkezik, miként áll össze a csapat, milyen fókusszal specializálódnak az adott területre. Hiszen lehet, hogy neked specialista SEO, social media vagy éppen PPC ügynökségre van szükséged.

Fontos, hogy a választásod olyan csapatra essen, amelynek a szakemberei őszintén állnak a célkitűzéseid megvalósításához, illetve nem ígérik le neked a csillagokat, csak azért, hogy megkapják a megbízást.

Tartsd szem előtt az etikus online marketinget!

Szerencsére egyre több szakember kötelezi el magát az etikus marketing mellett, és vannak már olyan kezdeményezések is, amelyek az ügyfeleket segítik a megfelelő ügynökség kiválasztásában. Viszont még mindig méltatlanul keveset foglalkoznak ezzel a témával.

Egy etikus online marketing ügynökség számos oldaláról felismerhető, amiből most kiemelnénk néhányat.

Transzparencia

Alapvetőnek számít, hogy a kampányaidba betekintést nyerj, hogy fillérre pontosan tudd, mennyi pénzt költött az ügynökség a számládról. Minden fiókhoz meg kell, hogy kapd a hozzáférést, legyen szó a Google Analytics adatokról, a Facebook vagy Google Ads accountokról. De az is elengedhetetlen, hogy a kérdéseidre minden esetben, ködösítés nélkül kapj válaszokat.

Őszinteség

Egy etikus marketinges megmondja, ha irreálisak a célkitűzéseid. Az online marketing egy befektetés, amely jó esetben megtérül, de nem biztos, hogy minden egyes belefektetett fillérnek azonnal látni fogod a pozitív hozadékát. Számtalan tényezőtől függhet, hogy egy kampány mennyire lesz sikeres. Tehát felelőtlenség az adatok részletes ismerete nélkül pontos eredményjóslásokba bocsátkozni. Éppen ezért ne dőlj be az üres ígéreteknek!

Mérhetőség

Egyértelmű, hogy ügynökségként a Google Analytics adatait napi, heti szinten mérjük; folyamatosan elemezzük a Facebook és Google Ads statisztikákat, nyomon követjük a hírleveleknek a megnyitási és az átkattintási arányait. Ennél azonban jóval mélyebb infókat is vizsgálunk, például a felhasználók döntési folyamatait és útvonalát egy weboldalon, ami alapján még jobban tudjuk optimalizálni a kampányaidat.

Intő jel, ha egy marketinges az említett mérések alkalmazása nélkül akar online marketing munkába kezdeni. Az is megkérdőjelezésre ad okot, ha nem kapsz ezen adatok tükrében havi rendszerességgel részletes riportokat, amelyekből Te is le tudod vonni a következtetéseket.

Legyen szó Google Adsről vagy META-ról, adatalapú elemzést végzünk, amelynek riportjait mindig biztosítjuk számodra.

Átlátható árazás

Az árazásnak minden esetben egyértelműnek, átláthatónak kell lennie. Mielőtt még elkezdődik a munka, tudnod kell, hogy pontosan mikor, mennyit kell fizetned, mi az, amit tartalmaz az elfogadott ár. Többféle árazási modell létezik: havi-, egyszeri- illetve sikerdíjas konstrukció, vagy olyan, ami a költéstől függ. Így a legtisztább az, ha mindent a szerződésben rögzítitek, hogy egyértelműen lásd, hogy pontosan miért és mennyit fizetsz.

Egyértelműség

Mint ahogy szinte minden területnek, a marketingnek is megvan a maga szakzsargonja. Ha azonban egy szakértő nem tudja lefordítani, és számodra érthető módon összefoglalni az általa használt kifejezéseket, akkor ő maga sem érti eléggé.

Nem kell, hogy marketing szakember legyél, hiszen pont azért fizetsz, hogy valaki professzionálisan végezze el ezt a munkát helyetted.

+1 Hozzáállás

Ez a legnehezebben definiálható kritérium, de azt javasoljuk, hogy hallgass a megérzéseidre!

Nem feltétlenül utal etikus magatartásra, ha egy ügynökség rossz minőségű, esetleg átverésre hajtó terméket, szolgáltatást elvállal, akkor már lehet gyanakodni, hogy nem etikus. Nálunk alapelv, hogy csak olyan ügyfelet vállalunk, akinek a termékében, vagy az üzleti céljaiban hiszünk. Nálunk kizárt, hogy egy  olyan vállalkozást támogassunk, amely a vásárlók megtévesztésére, átverésére játszik, vagy rossz minőségű terméket árul.

Etikus marketing ügynökségként működünk, így fontos, hogy az ügyfél üzleti céljai egybevágjanak a Chiro alapértékeivel.

Megvan a számodra tökéletes online marketing ügynökség, de hogyan tovább?

  • A közös célok elérésének alapja egy jól meghatározott brief, amely világosan kommunikálja vállalkozásod célkitűzéseit, költségvetését, valamint az elvárásait. Ezenfelül a költségkeretet, a határidőt, illetve minden számodra fontos tényezőt foglalj bele.
  • Ha jó utasításokat adtál, akkor ne aggódj, elégedett leszel az eredménnyel. 
  • Higgy az ügynökséged szakértelmében, ha pedig nem tudsz bennük bízni, akkor gondold át a választásodat.

Hálásak leszünk, ha megosztod ezt a cikket, hiszen mankóként szolgálhat bármely vállalkozónak vagy cégtulajdonosnak. Elvégre a megbízható online marketing ügynökség megtalálása nem egyszerű feladat.

Ha elakadsz, vagy úgy érzed, túl nagy falat az online marketing számodra, keress minket bizalommal! Kövess minket Instagramon, Facebookon vagy LinkedInen, ahol napi szinten osztunk meg releváns témákat érintő tartalmakat.

VAGY

Hallgasd meg a Marketing MSc Podcastünk ehhez a témához kapcsolódó epizódját!

Minden további tartalmunkat eléred YouTube-on is.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Aknázd ki a Linkedin adta lehetőségeket

Egy online marketing ügynökség tanácsai: így használd professzionálisan a LinkedInt! 

Online marketing ügynökség lévén napról napra látjuk, hogy a LinkedIn egyre népszerűbbé válik, különösen ha az üzleti kapcsolatok építéséről és a márka ismertségének növeléséről beszélünk. De vajon miért és hogyan érdemes használni ezt a platformot? Milyen erőforrások, előnyök rejlenek benne, és hasznos része lehet-e a marketing stratégiádnak? Ezekre derítünk fényt

Tovább olvasom »
Készítsd el már az uborkaszezon alatt az őszi értékesítésed - ehhez megosztjuk, hogy egy online marketing ügynökség szemével melyek a leggyorsabb B2B marketing tippek.

B2B marketing az uborkaszezonban

10 tipp, amivel előkészítheted az őszi értékesítést nyáron A nyári uborkaszezon sok magyar kisvállalkozás számára kihívást jelenthet, mivel a piac aktivitása csökken, és az üzleti lehetőségek száma is visszaesik. Mindenki szabadságon van, nyaral, és ebben a melegben persze, hogy mindenki lelassul kicsit… Azonban az okos vállalkozók tudják, hogy ez az

Tovább olvasom »
Fedezd fel, miért elengedhetetlenek az adatok és a mérések az online marketing stratégiákhoz! Gyakorlati tanácsok a Chiro online marketing ügynökség és Bay Áron, PPC ügynökségvezető szemével.

A mérések fontossága – egy online marketing ügynökség szemével

Bevezetés Az online marketing világában az adatok, mérések és részletes riportok alapvető szerepet játszanak a sikeres stratégia kialakításában és végrehajtásában. Mi, mint tapasztalt online marketing ügynökség, különös figyelmet fordítunk arra, hogy minden hónap elején részletes beszámolót küldjünk az ügyfeleinknek. Ezek összegzik az előző hónap teljesítményét, és nemcsak a mérőszámokat tartalmazzák,

Tovább olvasom »
Egy online marketing ügynökség számos olyan könyvet tud ajánlani számodra, amelyek segítségedre lesznek a szakmában.

Online marketing ügynökség ajánlásai: 6+1 kihagyhatatlan könyv a szakmában

Az utóbbi időben egyre többen érdeklődnek afelől, hogy egy online marketing ügynökség csapata milyen könyveket ajánlana azoknak, akik bővíteni szeretnék tudásukat az online marketing területén. Így hát egy csokorba szedtük azon kedvenc marketinges könyveinket, amelyek rengeteg tudást és inspirációt nyújtanak a mindennapi munka során a Chiro egész csapatának. Tarts velünk, és

Tovább olvasom »