TikTok marketing

tiktok marketing

A TikTok egy globális léptékű kreatív közösség, amely robbanásszerűen hódította meg a világot. A főoldalára látogatva ezt olvashatjuk: “TikTok a rövid formátumú mobil videók vezető platformja. Küldetésünk az, hogy felszabadítsuk a kreativítást és örömet szerezzünk.” Ez a koncepció olyannyira bevált nekik, hogy az immár egy milliárd felhasználóval rendelkező alkalmazás szinte feltörli a padlót a konkurenciával – a statisztika szerint felhasználóit átlagosan havi 26 órára szegezi a képernyő elé. Rengeteg céges sikersztoriról is hallani, sok márka köszönhet kirobbanó eredményeket a TikToknak. De vajon a tiéd is lehetne egy ezek közül?

Miért Tiktokozz

Ha már sikeres, jól bejáratott online kommunikációs csatornákkal rendelkezel (heti rendszerességgel posztolsz Facebookon vagy Instagramon, a hírleveleid is visszatérő vendégei a címlistád postafiókjainak, a blogod is folyamatosan frissül) akkor ideje a TikTok felé fordítanod a figyelmed. Hogy miért?

  • Olyan új célközönségeket is elérhetsz itt, akik sehol máshol nincsenek fent, és itt ne csak a tinédzserekre gondolj – itthon a felhasználók 90%-a 18 év feletti.
  • Jóval kedvezőbb hirdetési költségekkel számolhatsz TikTokon, mint a többi platformon.
  • A TikTok jelenleg a legtrendibb online felület. Ha itt eredményes tudsz lenni, az merőben új lendületet adhat a márkádnak.

Hogyan érdemes nekivágni

Miután regisztráltad a céges TikTok fiókod, érdemes egyből TikTok Üzleti fiókra váltanod, ezzel olyan opciók válnak elérhetővé, mint:

  • Lehetőség a TikTok influencerekkel való partneri együttműködésre
  • Fizetett hirdetések indítása
  • Hozzáférés a fiókod teljesítményének valós idejű analitikájához
  • Külső webhelyre történő forgalomirányítás

Ha készen vagy a fiókod beállításával, a következő lépés, hogy meghatározod a tartalomstratégiádat, de ennek előfeltétele, hogy ismerd:

  • A célközönséged minél jobban körülhatárolt ismérveit.
    (Lakóhely, kor, nem, érdeklődési kör, munkahely, bevétel, kapcsolati státusz, médiafogyasztási szokások, motivációk, tipikus problémák)

Ha ehhez segítséget szeretnél, itt megtalálod .

  • A konkurenciád milyen tartalmakat gyárt ( itt ne csak az üzleti konkurenciádra gondolj, a TikTokon minden tartalomgyártóval versenyzel a képernyőidőért!)

Itt álljunk meg egy pillanatra! Szánj időt a platform alapos felfedezésére és a közvetett és közvetlen konkurencia feltérképezésére! Nézd meg, milyen típusú tartalmakat kedvel a közönség leginkább, és próbáld meg ezt úgy átültetni a saját tartalomtervedbe, hogy valamilyen csavart viszel bele, amitől újszerűnek hat.. Ha viszont olyan ötleteid is vannak, amiket még sehol máshol nem láttál, a TikTok a legalkalmasabb hely arra, hogy megvalósítsd őket, és arra a bizonyos 15 percre tiéd legyen a hírnév, így bátran engedd szabadjára a kreativitásod!

Ami kelleni fog

TikTokon azért is könnyű elindulni a videós tartalomgyártással, mert az alkalmazáson belüli videószerkesztőben mindent megtalálsz, ami kelleni fog, így nem szükséges az Adobe Premier Pro varázslójának lenned, elég egy telefon (az kifejezetten előnyös, ha a telefon felsőkategóriás a képminőség miatt) és már kezdődhet is a felvétel.
Jó, ha van azonban egy állvány, ami stabilan tartja a telefont videózás közben, és adott esetben még a fényelést is megoldja.
TIPP: Habár sokszor a beépített mikrofon is elegendő lehet, egy külső mikrofonra érdemes beruházni. A platform sajátossága, hogy az “amatőr” módon felvett videók a felkapottabbak, viszont egy minőségi hangsáv rengeteget tud dobni a felvétel élvezhetőségén (és ezáltal az elérésen!), miközben megmarad a TikTokos homemade feeling.

TikTok hirdetések

A tartalomstratégiád kialakítása közben már el kell gondolkoznod azon, hogy akarsz-e TikTokon hirdetni is. Van néhány felettébb újszerű, platform specifikus hirdetéstípus. Ezek nem a legolcsóbb kategóriába tartoznak,  bár kétségtelenül nagyon hatásosak: csakis hivatalos TikTok partnereken keresztül tudod elindítani őket. A TikTok Ads Managerben, ami a Business Account része, te is tudsz hirdetéseket indítani, de ehhez először nem árt alaposan utánanézned a TikTok hirdetések alapjainak, ugyanis a hirdetési szabályzata jóval szigorúbb, mint a társaié. Ráadásul semmilyen ügyfélszolgálat nem foglalkozik az önálló felhasználók által indított hirdetésekkel. Ez azt jelenti, hogy ha a hirdetésed valamiért letiltásra kerül, jó eséllyel még az okát sem fogod tudni kideríteni.

Ezt elkerülendő, érdemes lehet egy ügynökségi fiókból futtatni a hirdetéseidet, hogy egy esetleges tiltás következtében azonnal érdemi megoldást találjatok Így hozzáférsz a béta hirdetési típusokhoz, az ügynökség tapasztalatához (amivel sok időt és pénzt spórolsz, ha jól választasz) plusz a platform támogatásához, mert csak az ügynökségi fiókok számára elérhető a TikTok ügyfélszolgálata.

TikTok algoritmus

– Mije van a TikTokon táncoló, milliós nézettségű tiniknek?

– (?)

– Algoritmus érzéke.

Viccet félretéve, az algoritmus működésének ismerete nagyon hasznos, ha komolyan gondolod a TikTok szereplést. Ez az a mechanizmus, ami eldönti, hogy milyen videók jelenjenek meg neked a “For You” oldalon. Amit mindenképpen érdemes tudnod, hogy a TikTok algoritmusa nem az alapján ajánl egy videót, hogy az adott fiók mekkora követőbázissal vagy épp hány nagy elérésű videóval rendelkezik. Mit jelent ez? Azt, hogy akár szűz fiókkal, már a legelső videód is nagy sikert arathat, ha megtalálod a nyelvet, amit a célközönséged beszél. A megfelelő hashtagek felkutatása és használata itt még fontosabb, mint a többi közösségi oldalon, ugyanis míg mondjuk az Instagram feedben az általad követett accountok tartalmai vannak többségben, addig a For You oldalon az algoritmus nagyobb arányban mutat neked olyan videókat és fiókokat, amiket érdekesnek találhatsz.

5+1 tipp a tartalomgyártáshoz

  1. Az első 3-5 másodperc legyen ütős!

A TikTok közönsége különösen magas ingerküszöbbel rendelkezik, és ha ezt a videód nem üti meg, egyetlen pöccintéssel eltűnik a süllyesztőben. Ne fáradj hosszú bevezetőkkel, egyből térj a lényegre, és koncentrálj arra, hogy az elején mindenképp ragadd meg a figyelmet valahogyan.

  1. Használj olyan zenéket és filtereket, amik épp trendik

Ennek egyszerű az oka: az algoritmus előnyben részesíti azokat a videókat, amik az éppen népszerű zenéket és filtereket használják fel.

  1. Mesélj el egy jó sztorit

Nem csak a táncnak és az idétlenkedésnek van helye TikTokon, főleg ha céges fiókról van szó: a vállalati történetmesélésnek nagy szerepe lehet például a munkáltatói márkád építésében is.

  1. Kifejezetten TikTokra készített tartalmakat posztolj!

Mit jelent ez? Azt, hogy ne oszd meg itt az Insta sztorid, vagy a Facebookról lehúzott videóid, mert az algoritmus ezeket “low quality content”-ként azonosítja. Arra is törekedj, hogy rendszeresen posztolj, illetve ne töröld le a videóid, ha már egyszer kiposztoltad. Ezzel azt “mondod” el az algoritmusnak, hogy a te fiókod megbízható, és minőségi tartalmakat készít, így nagyobb valószínűséggel kerülhetsz a For You oldalak élére.

  1. Ha egy videód népszerű lett, lovagold meg a sikert!

Mit értünk ez alatt? Ha azt látod, hogy az egyik videód ízére ráérzett a TikTok közössége, mert sorra érkeznek a kommentek és a reakciók, akkor üsd a vasat addig, amíg meleg! Készíts még egy videót, ahol a top kommentekre reagálsz, esetleg folytasd ugyanazt a témát, vagy csak köszönd meg a nagy érdeklődést, a lényeg, hogy minél gyorsabban teszed ezt meg, annál nagyobb lesz a fiókod körül a zsongás.

  1. Ismerd meg a TikTok videószerkesztő összes funkcióját!

Nem is gondolnád, mennyi mindenre ad lehetőséget, és hány féle megoldás születik ezekből a nap minden másodpercében. Ha elsőre nem tudod, milyen tartalmakat is szeretnél készíteni, meríts inspirációt abból, hogy megismered az eszközöket, amiket a videókban használhatsz. Utána már gördülékenyebben fog menni! Ez a videó profin összefoglalja az alapokat, és még többet is.

Összegzés

TikTokozni akkor érdemes, ha már minden más online csatornád jól működik, és többet szeretnél. Tekints rá hosszútávú befektetésként, szánj időt az “itt élők” különös nyelvének a megismerésére. Érezz rá az algoritmus működésére és fordítsd a javadra! Ha hirdetni is akarsz akkor pedig nagyon alaposan járj utána, vagy írj nekünk és mi segítünk! Sok sikert, és Go Viral!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »