2024 online marketing trendjei -Tanulj a múltból és készülj fel a jövőre!

Ezek a 2024-es online marketing trendek.

Az online marketing változó világa 2023-ban sem volt eseménymentes és ez a folyamatosan változó szakma 2024-ben sem lassít le! Számos olyan változásra, trendre és újdonságra számíthatunk, amik új dimenziókat nyitnak meg a szakemberek és cégek számára. 

A technológiai fejlődés, a vásárlói magatartás változása, és a globális gazdasági környezet kihívásai új feladatok elé állítják majd a marketingeseket. Így érdemes új stratégiát alkotni és felkészülni erre az évre úgy, hogy a trendek hátán az egekbe szárnyalhasson vállalkozásod!

Cikkünkben levonjuk az előző év tapasztalatait, és betekintést nyújtunk a 2024-es online marketing trendekbe, hogy eddig még sosem látott sikert érhess el, egy makulátlan marketingstratégia megalkotásával.

Ami meghatározta a 2023-as online marketinget

A globális gazdasági helyzet, különösen az áremelkedések és a gazdasági lassulás, jelentős hatással volt a marketingszektorra. 

A number #1 prioritás a költséghatékonyság volt, aki pedig nem akart lemaradni, annak előtérbe kellett helyeznie a tanulást és a kísérletezést. 

Arra, hogy miért volt fontos a tanulás 2023-ban, tökéletes példa a mesterséges intelligencia vírusszerű terjedése. Az AI új eszközöket és lehetőségeket hozott az online marketing különböző területein (tartalomgyártás, adatelemzés, és a vásárlói viselkedés megfigyelés) is, és mára már számos marketingfolyamat szerves részét képezi ez a viszonylag új technológia.

Mi sem mutatja jobban a trendekhez való alkalmazkodás szükségességét, mint az Instagram Reelsek és a Tiktok videók térnyerése. A rövidebb, figyelemfelkeltő videók elsöpörtek a konkurenciát a közösségi média oldalakon, úgyhogy nagy előnyre tett szert, aki jártas a videózásban.

2024-es online marketing trendek

A Google Analytics 4 (GA4) átállás továbbra is kulcsfontosságú lesz, mivel minden marketingesnek alkalmazkodnia kell az új működési rendszerhez és meg kell tanulnia kiaknázni annak lehetőségeit. 

A mesterséges intelligencia hatása a marketingre várhatóan tovább növekszik, ezzel nem csak lehetőségeket de újabb kihívásokat is adva a szakembereknek. Az AI terjedésének köszönhetően, a felhasználók jobban kötődnek majd az emberek által gyártott tartalmakhoz. Ezzel a podcastokra való igény is megnőtt.

A változó gazdasági helyzetben érdemes lesz odafigyelni a belső munkafolyamatokban rejlő kiaknázatlan lehetőségekre, mint például bizonyos feladatok automatizálása.

Online marketing eszköz: hálózd be célközönségedet videóiddal!
Online marketing eszköz: hálózd be célközönségedet videóiddal!

A leghasznosabb online marketing eszközök 2024-ben

  • Az Insta Reels, Youtube Shorts és Tiktok rövid videói lesznek a marketingesek elsőszámú fegyverei, ha a figyelemfelkeltésről van szó. Vizuálisan több információt adhatsz át és sokkal jobban dolgozhatod fel az aktuális trendeket ebben a dinamikus formában.
  • Légy naprakész az AI és a GA4 terén is, ugyanis nem csak a social media trendek, de a különböző eszközök fejlődése is nagyban meghatározzák majd a sikered.
  • Figyeld a visszajelzéseket, legyen szó kommentekről vagy reakciókról. Emellett, ha még ebben le lennél maradva, érdemes nagy figyelmet szentelni a beszámolók és statisztikák értelmezésének, mert ezek mögött a számok mögött fontos intő jelek és kiaknázható lehetőségek bújnak meg. Értelmezd őket és tiéd a siker!

Amire mindenképp figyelj 2024-ben

Az online marketing dinamikus világában a 2024-es év izgalmas újításokat és kihívásokat tartogat. A technológia fejlődése, a vásárlói elvárások változása, és a gazdasági környezet alakulása lesz az a szentháromság, ami elengedhetetlen lesz a sikerhez. 

A trendekhez való alkalmazkodás, a lifelong learning, és az innovatív megoldások alkalmazása lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy élen járjanak az online marketing területén. 

Elemezd a célközönséged szokásait, és ha sikerrel jársz, nem csak megtartod de növelni is fogod a vállalkozásod piaci részesedését és branded értékét.

Emeld tehát a lécet 2024-ben is, és használd ki az új trendek és technológiák adta lehetőségeket, hogy kiemelkedj a reklámzajból!

Hálásak leszünk, ha megosztod ezt a cikket, mert sok-sok vállalkozónak kellene most terveket gyártania az adott évhez. Ha elakadsz, vagy úgy érzed, túl nagy falat ez számodra, keress minket bizalommal, segítünk megtervezni az online marketing stratégiádat! VAGY hallgasd meg a Marketing MSc Podcastünk évtervezésről szóló epizódját!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »