Akárcsak az ajándékvásárlásnál, a karácsonyi kampányod tervezésénél is minél előbb nekilátsz, annál nagyobb eséllyel zárhatod sikeresen az ünnepi szezont. Összegyűjtöttünk néhány szuper tippet és kreatív ötletet online marketing ügynökségi gyakorlatunkból, amikkel felpörgetheted az eladásaidat a Black Friday és a karácsonyi vásárlási őrület közepette. Így nemcsak az értékesítéseidet tudok növelni, de marad időd az ünneplésre is.
Nem lehet elég korán kezdeni a készülődést
Fontos, hogy minél előbb nekiláss – már a nyári hónapokban, sőt akár már az előző karácsonyi kampány végén érdemes elkezdeni tervezni a következő ünnepi szezont.
A karácsony közeledtével a Meta hirdetések költsége drámaian megemelkedik, iparágtól függően akár 20-30%-kal, sőt, egyes esetekben megduplázódik vagy akár meg is háromszorozódhat. Éppen ezért célszerű a hirdetéseidet már az ünnepi időszak előtt időzíteni, és kialakítani egy olyan adatbázist vagy kommunikációs csatornát, ahol a kampányaid a nagy reklámzaj közepette is elérhetik a vásárlóidat.
A biztos siker kulcsa: a vevőismeret
Posztjaid elérését akkor tudod hatékonyan növelni, ha jól ismered a vásárlóidat. A legfontosabb, hogy olyan témákról kommunikálj, amelyek igazán érdeklik őket. Szegmentáld célcsoportodat, és hozz létre buyer personákat, hogy minden szegmenshez a számára releváns és személyre szabott üzenetet juttathasd el. Ezeket a célzott posztokat sokkal jobban fogják értékelni, mint egy általános tartalmat.
Mivel az ünnepi időszakban jellemzően megváltoznak a fogyasztói szokások, érdemes ezekre a változásokra reagálva tartalmat gyártani. Kellő vevőismerettel fel tudod mérni, mennyiben tér el vásárlóid magatartása a korábbi időszakokhoz képest, így még inkább személyre szabott üzenetekkel érheted el őket.
Megnövekedett jelenlét a Meta platformokon
Az ünnepi időszakban mindenki igyekszik egy kicsit többet, jobban jelen lenni a közösségi médián, ezért fontos, hogy a hirdetéseid mellett figyelj az organikus megjelenésre is. A karácsonyi időszakban hatványozottan igaz, hogy az elérések kellő mennyiségű és minőségű tartalommal növelhetők igazán.
Ahelyett, hogy egy-egy posztod elérését figyeled, igyekezz inkább minél több platformon minél többször megjelenni. A karácsonyi hatalmas reklámzajban nem kell attól félned, hogy sok leszel, mivel az igényes, jól célzott és értéket teremtő tartalmakból sosem elég. Próbáld Facebook és Instagram megjelenéseid mennyiségét növelni, mivel végső soron az a cél, hogy a fogyasztók minél többször találkozzanak a márkáddal.
Ahhoz, hogy sikeresen zárd az idei karácsonyi szezont is, segítségedre lehet néhány tipp a Chirótól, hiszen online marketing ügynökségként mi ebben a pörgésben élünk évről évre.
Korábban már összeszedtünk 33 online marketing tippet, amik segítségével felpörgetheted az értékesítésidet, és egy igazán sikeres ünnepi időszakot zárhatsz.
Most bemutatunk további 5+1 eszközt és stratégiát, amik még hatékonyabbá tehetik a karácsonyi szezont vállalkozásod számára!
1. Üzenet alapú marketingben rejlő lehetőségek
Kevesen gondolnák, milyen hatalmas marketing lehetőségeket rejt magában a Messenger vagy bármely más chat alkalmazás. Ezeket az appokat használják a legtöbben hazánkban, így könnyedén és célzottan érhetsz el nagyobb közönséget is. Létrehozhatsz például körüzenet csatornákat, amelyeket hírlevélként tudsz működtetni, ha feliratkoztatod a vásárlóidat. Így lesz egy olyan adatbázisod, akiket a feedből kikerülve, a karácsonyi kampányidőszak közepén is el tudsz érni, ezzel egyszerűen, mégis rendkívül hatékonyan növelve az organikus eléréseidet.
2. Videós tartalmak: az ünnepi szezon kihagyhatatlan eszköze
Bár az év minden szakában hatékony a videós tartalmak készítése, az ünnepi időszak közeledtével különösen fontos, hogy aktív legyél ilyen formában a közösségi médiában. A Meta platformokon eltöltött idő 50-60%-át videós tartalmak fogyasztása teszi ki, így könnyen hátrányba kerülhetsz, és rengeteg potenciális vásárlót veszíthetsz, ha nem készítesz videókat.
3. Interaktív élmény a chatbotok segítségével
Rengeteg lehetőséget kínál, ha chatbotot csatolsz közösségi média oldalaidhoz, például nyereményjátékokhoz vagy kuponszerzési lehetőségekhez, így szórakoztató módon növelheted a felhasználói élményt és az elköteleződést. A felhasználók mindezt játékként élhetik meg, miközben aktívabban kapcsolódnak a márkádhoz.
4. Használd ki az online események előnyeit!
A közeledő Black Friday akciók hírének terjesztésére nagyszerű lehetőség az online események létrehozása, különösen Facebookon. Élő közvetítések során bemutathatod a legjobb akciós termékeket, vagy interaktív játékokat szervezhetsz, ahol a résztvevők exkluzív kedvezményeket nyerhetnek. A visszaszámláló események szintén fokozzák a várakozást, így a felhasználók folyamatosan nyomon követhetik a közelgő akciókat. Figyelemfelkeltő posztokkal és emlékeztetőkkel értesítheted őket az újdonságokról, így nemcsak a vásárlói érdeklődést növeled, hanem közösséget is építhetsz a márkád körül.
5. Szolgáltatáscsomagok az ünnepekre
Egyre népszerűbb, hogy az ünnepekkor valamilyen szolgáltatást ajándékoznak az emberek. Lehet az
- masszázs, vagy wellness
- konditermi bérlet,
- bármilyen oktatás vagy képzés,
- de akár marketing ügynökségi támogatás is.
Ezért érdemes különleges karácsonyi ajánlatok, csomagok, kedvezmények összeállításán gondolkodni akkor is, ha amúgy nem üzemeltetsz webshopot. A január pedig jellemzően a fogadalmak időszaka, ilyenkor megnövekszik az igény az életmód változtatás, személyes és üzleti célok elérését segítő eszközök, tanácsadások iránt, amit egy jól összerakott szolgáltatáscsomaggal szintén hatékonyan kihasználhatsz. Kellő ügyfélismerettel csak a kreativitásod szab határt a lehetőségeknek.
+1 Karácsonyi tartalomgyártás marketingeszközök segítségével
Számos olyan eszköz és szoftver áll rendelkezésre, amelyek jelentősen megkönnyítik a marketingesek munkáját, különösen a karácsonyi időszakban. A különféle marketing ütemezők nemcsak a posztok időzítésére alkalmasak, hanem a tömeges tartalomgyártási igényeket is kielégítik. Léteznek olyan megoldások, amelyek egy hosszabb videóból vagy podcast epizódból több rövid, néhány tíz másodperces klipet készítenek, melyeket a Meta platformokon, például reels formájában közzétehetsz, ezzel kihasználva a tartalomdisztribúció előnyeit.
És ha elmúlnak az ünnepek…
Ahogy véget ér a kampányidőszak, érdemes alaposan átnézned az eredményeket. Ez nemcsak azért fontos, hogy lásd, marketingbefektetéseid mennyire térültek meg, hanem hogy a következő karácsonyi szezonra már legyen tapasztalatod és adatod, amivel még hatékonyabban tudsz dolgozni. Jó ötlet lehet akár leülni a csapattal és közösen kiértékelni, mik voltak azok a területek, amik jól teljesítettek, amiket érdemes lehet jövőre is hasonlóan csinálni, illetve ne felejtsd el átbeszélni azokat a hibákat sem, amiket el szeretnél kerülni a következő szezonban. A versenytársak kampányainak elemzése is kifizetődő lehet, hiszen így még több kreatív ötlettel és megoldással gazdagodhatsz a következő ünnepi időszakra.
Ha érdekel a téma és szeretnél még több tippel és ötletettel gazdagodni a sikeres karácsonyi kampányok lebonyolításához, hallgasd meg a Marketing Msc 42.adását, melyben Lévai Richárd online marketing szakértővel beszélgetünk az ünnepi készülődésről. Az adást megtalálod Youtube-on, Spotify-on, és az Apple Podcast-en is.