2024 online marketing trendjei – Tanulj a múltból és készülj fel a jövőre!

Ezek a 2024-es online marketing trendek.

Az online marketing változó világa 2023-ban sem volt eseménymentes és ez a folyamatosan változó szakma 2024-ben sem lassít le! Számos olyan változásra, trendre és újdonságra számíthatunk, amik új dimenziókat nyitnak meg a szakemberek, az ügynökségek és cégek számára. 

A technológiai fejlődés, a vásárlói magatartás változása, és a globális gazdasági környezet kihívásai új feladatok elé állítják majd a marketingeseket. Így érdemes új stratégiát alkotni és felkészülni erre az évre úgy, hogy a trendek hátán az egekbe szárnyalhasson vállalkozásod!

Cikkünkben levonjuk az előző év tapasztalatait, és betekintést nyújtunk a 2024-es online marketing trendekbe, hogy eddig még sosem látott sikert érhess el, egy makulátlan marketingstratégia megalkotásával.

Ami meghatározta a 2023-as online marketinget

A globális gazdasági helyzet, különösen az áremelkedések és a gazdasági lassulás, jelentős hatással volt a marketingszektorra. 

A #1 prioritás a költséghatékonyság volt, aki pedig nem akart lemaradni, annak előtérbe kellett helyeznie a tanulást és a kísérletezést. 

Arra, hogy miért volt fontos a tanulás 2023-ban, tökéletes példa a mesterséges intelligencia vírusszerű terjedése. Az AI új eszközöket és lehetőségeket hozott az online marketing különböző területein (tartalomgyártás, adatelemzés, és a vásárlói viselkedés megfigyelés) is, és mára már számos marketingfolyamat szerves részét képezi ez a viszonylag új technológia – legyen szó SEO, social media vagy éppen PPC ügynökségről.

Mi sem mutatja jobban a trendekhez való alkalmazkodás szükségességét, mint az Instagram Reelsek és a Tiktok videók térnyerése. A rövidebb, figyelemfelkeltő videók elsöpörtek a konkurenciát a közösségi média oldalakon, úgyhogy nagy előnyre tett szert, aki jártas a videózásban.

2024-es online marketing trendek

A Google Analytics 4 (GA4) átállás továbbra is kulcsfontosságú lesz, mivel minden marketingesnek alkalmazkodnia kell az új működési rendszerhez és meg kell tanulnia kiaknázni annak lehetőségeit. 

A mesterséges intelligencia hatása a marketingre várhatóan tovább növekszik, ezzel nem csak lehetőségeket de újabb kihívásokat is adva a szakembereknek és marketing ügynökségeknek. Az AI terjedésének köszönhetően, a felhasználók jobban kötődnek majd az emberek által gyártott tartalmakhoz. Ezzel a podcastokra való igény is megnőtt.

A változó gazdasági helyzetben érdemes lesz odafigyelni a belső munkafolyamatokban rejlő kiaknázatlan lehetőségekre, mint például bizonyos feladatok automatizálása.

Online marketing eszköz: hálózd be célközönségedet videóiddal!
Online marketing eszköz: hálózd be célközönségedet videóiddal!

A leghasznosabb online marketing eszközök 2024-ben

  • Az Insta Reels, Youtube Shorts és Tiktok rövid videói lesznek a marketingesek elsőszámú fegyverei, ha a figyelemfelkeltésről van szó. Vizuálisan több információt adhatsz át és sokkal jobban dolgozhatod fel az aktuális trendeket ebben a dinamikus formában.
  • Légy naprakész az AI és a GA4 terén is, ugyanis nem csak a social media trendek, de a különböző eszközök fejlődése is nagyban meghatározzák majd a sikered.
  • Figyeld a visszajelzéseket, legyen szó kommentekről vagy reakciókról. Emellett, ha még ebben le lennél maradva, érdemes nagy figyelmet szentelni a beszámolók és statisztikák értelmezésének, mert ezek mögött a számok mögött fontos intő jelek és kiaknázható lehetőségek bújnak meg. Értelmezd őket és tiéd a siker!

Amire mindenképp figyelj 2024-ben

Az online marketing dinamikus világában a 2024-es év izgalmas újításokat és kihívásokat tartogat. A technológia fejlődése, a vásárlói elvárások változása, és a gazdasági környezet alakulása lesz az a szentháromság, ami elengedhetetlen lesz a sikerhez. 

A trendekhez való alkalmazkodás, a lifelong learning, és az innovatív megoldások alkalmazása lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy élen járjanak az online marketing területén. 

Elemezd a célközönséged szokásait, és ha sikerrel jársz, nem csak megtartod de növelni is fogod a vállalkozásod piaci részesedését és branded értékét.

Emeld tehát a lécet 2024-ben is, és használd ki az új trendek és technológiák adta lehetőségeket, hogy kiemelkedj a reklámzajból!

Hálásak leszünk, ha megosztod ezt a cikket, mert sok-sok vállalkozónak kellene most terveket gyártania az adott évhez. Ha elakadsz, vagy úgy érzed, túl nagy falat ez számodra, és inkább profi online marketing ügynökségre bíznád, akkor keress minket bizalommal, segítünk megtervezni az online marketing stratégiádat! Vagy hallgasd meg a Marketing MSc Podcastünk évtervezésről szóló epizódját!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része.

Marketingbüdzsé tervezése: hogyan csináld jól?

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része. Ha nem tervezel tudatosan, könnyen pénzt és időt vesztegethetsz el, miközben elmaradnak az igazi eredmények. Akár online marketing ügynökséggel, akár PPC ügynökséggel dolgozol, mindenképp kulcsfontosságú a hatékony marketingbüdzsé tervezése, hogy maximalizáld a megtérülést és elkerüld

Tovább olvasom »
Használd ki a big data előnyeit marketingcéljaid elérésére és ismerd meg, hogyan alakíthatsz ki adatalapú marketingstartégiát.

Adatalapú online marketingstratégia fejlesztése – hogyan alakítsd át céged marketingjét egy online marketing ügynökség tanácsai alapján

Az online marketing folyamatosan változó világában nemcsak állandó alkalmazkodásra van szükség, de olyan lehetőségek is kínálkoznak, amiket érdemes kihasználni. A big data révén óriási mennyiségű adat áll rendelkezésre, ez a hatalmas adatgyűjtemény pedig a legjobb forrás a gyorsan változó fogyasztói szokások nyomonkövetésére. Online marketing ügynökségként bemutatjuk, hogyan alakíthatod át marketingfolyamataidat

Tovább olvasom »
Biztos megtérülés a marketingben? Bemutatjuk, hogyan alakíthatsz ki olyan profi mérési rendszert, amely átláthatóan követi és értékeli kampányaid eredményét.

Hogyan alakíts ki hatékony mérési rendszert? – Tippek egy online marketing ügynökségtől

A marketing világában az adatok azok, amelyek ténylegesen alátámasztják döntéseink helyességét, és lehetővé teszik a folyamatos optimalizálást. Képzeld el, hogy vakon vezeted vállalkozásod: kampányokat indítasz, hirdetéseket futtatsz, de fogalmad sincs róla, hogy azok milyen eredményeket hoznak. Egy átgondolt mérési rendszer segít megérteni, hogy marketingbefektetéseid valóban megtérülnek-e, és a kampányok hatékonyságát

Tovább olvasom »
Online marketing ügynökségi szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait.

Belső marketing vagy külső ügynökség?

A marketing hatékony működtetése nem csak kreatív ötleteken múlik, hanem azon is, hogy megtaláld a számodra leginkább megfelelő struktúrát, és egy belső marketinges munkatárs alkalmazása vagy külsős ügynökséggel való együttműködés mellett dönts. Online marketing ügynökség szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait, illetve azt, hogyan találd meg az optimális egyensúlyt

Tovább olvasom »