Most vonunk le 900 000 forintot a számládról

online adatvédelem a marketingben

Online adatvédelem az ünnepi időszakban (is)

Épp, hogy kinyújtóztál az őszi hónapok nehézségei után, de már itt is van a legkiemelkedőbb értékesítési időszak az évben: a karácsony. A megnövekedett értékesítési szándék és kereslet egyenlő az online marketing aktivitásod maximalizálásával is, hisz ez az eszköztár szükséges ahhoz, hogy az ajánlataid a lehető legtöbb emberhez eljussanak. Adatbázisodban megjelentek a magas titoktartási kötelezettséggel járó kampányinformációk, hirdetési költségeid pedig megsokszorozódtak – és ezt az internet anonimitása mögé rejtőző csalók is pontosan tudják. Ebben a blogbejegyzésben közérthető, gyakorlati tanácsokat kapsz ahhoz, hogy céged adatait biztonságba helyezd az online adatvédelem segítségével.

Miért fontos az online adatvédelem?

A csalók tehát már lesben állnak — de nem a telefonos fajta, akiket a gyanús hívásazonosító segítségével már azonosíthatsz is. Egy fertőzött weboldal, egy gyanús link, sőt, ennyi sem kell ahhoz, hogy hozzáférjenek a bankkártya-adataidhoz és az online marketing tevékenységeden keresztül elérjenek más szenzitív információkat is. A szituáció kikerülhetetlennek tűnik, de korántsem az. Online marketing ügynökségként szoros kapcsolatban állunk az ügyfeleinkkel, éppen ezért fontos számunkra, hogy rászolgáljunk bizalmukra és a legnagyobb körültekintéssel kezeljük a ránk bízott információkat.  Összeszedtük azokat a gyakrolatias, könnyen kivitelezhető intézkedéseket, amiket mi is napi szinten használunk az online adatvédelemhez.

Online adatvédelem – csak semmi toxikus kapcsolat!

A toxikus kapcsolatok az online adatvédelemben hasonlóképp értelmezendők, mint a mindennapjaidban. Csak azokkal osztasz meg bizalmas információkal, akikben valóban megbízol, ugye? Járj el hasonlóan az internetkapcsolatoddal is! Ha rugalmas munkaidőben dolgozol, biztos előfordul, hogy kávézókban, vonaton vagy a külföldi szállásod wi-fi hálózatára kapcsolódva végzed a munkád. 

Ez a legtöbb esetben kerülendő: az adathalászok könnyedén hoznak létre  free wifi címszó alatt álhálózatokat. Ez annyit jelent, hogy például abban a kávézóban, ahol éppen dolgozol, egy adathalász létrehoz egy olyan névvel és jelszóval ellátott (vagy jelszó nélküli) wi-fi spotot, mintha a hely szolgáltatná. Ha gyanútlanul felcsatlakozol ezekre a hálózatokra, az adataid és a teljes adatforgalmad átfuttathatóvá válik az adathalász gépeken. Éppen ezért, ha out-of-office dolgozol, használd a saját mobil adatforgalmad a nyílt hálózatok helyett, hogy maximalizáld az online adatvédelmet. Ha mégis muszáj nyilvános hálózatot használnod, azt mindenképp VPN-en keresztül tedd!

Már biztos nagyon figyelsz arra, hogy letakard a webkamerád – arról már többször megfeledkezünk, hogy a képernyőnket nem csak a belülről érkező támadók figyelhetik. Ha publikus helyen dolgozol, bizonyosodj meg róla, hogy mindig olyan pozícióban ülsz, ahol nem látnak rá a monitorodra. Banálisnak tűnik, pedig ez az online adatvédelem 0. lépése.

A műanyag biciklizár és az öntöttvas lakat esete

Te is emlékszel azokra az olcsó, vékony, számzáras biciklilakatokra, amik mindig szétfűrészelve vagy feltörve végezték, a biciklinek pedig csak hűlt helye maradt? Ezek a lakatok pont úgy működnek, mint a jelszavak: ha nem elég erős, akkor így vagy úgy, de feltörik. Az online adatvédelem egyik legsarkallatosabb pontja a jelszóvédelem. Már néhány, különösebb erőfeszítést nem igénylő technikával is védheted a fiókjaidat, például:

  • Mindig kapcsold be a kétfaktoros azonosítást! Ez a Facebook esetében például annyit tesz, hogy a jelszód beírása után még egy SMS-ben vagy e-mailben továbbított kóddal igazolod, hogy valóban te szeretnél belépni.
  • Ne word doksiban, Google Driveon vagy egy magadnak küldött messenger-üzenetben tárold a jelszavaidat! Ha szükséges, inkább papírokra írd fel őket természetesen az adott fiók neve nélkül. Tárold őket külön otthon egy biztonságos helyen, de hagyj egyet a munkahelyi széfben is. Fontos, hogy más adatot ne írj a papírra: ha feltüntetnéd, melyik platform mely felhasználónevéhez kapcsolódik a biztonsági kulcs, az hatalmas kapufa lenne, amit nem szeretnél kockáztatni. 
  • Telepíts master jelszókezelőt! Ezek a szoftverek magas védelmi protokollokkal vannak ellátva, éppen ezért nagyobb biztonságban vannak a jelszavaid a rendszerén belül, mint a drive-meghajtódban.

Érdemes minden platformhoz más jelszót beállítani. Ha úgy érzed, nem csókol homlokon a jelszavak múzsája, itt egy egyszerű gyakorlat, amivel bombabiztos jelszót alkothatsz:

Az online adatbiztonság nem végződik .cn.blog.eu-val

Épp egy szakmai cikkhez keresel anyagokat, de nem látod a lezárt lakat ikont a weboldal url-je mellett? Az online adatvédelem fontosabb a plusz infóknál.: azonnal lépj ki, mert a felkeresett oldallal létesített kapcsolatod nem biztonságos. Ezt a checklistet kell még véggipipálnod ahhoz, hogy megbizonyosodj a weboldal megbízhatóságáról: 

  • Az url tartalmaz “http”-t, és az ehhez tartozó lakat ikont.
  • A dot (pont) után csak egy tag szerepel, ami .hu, .com, esetleg .eu. 
  • A webcímben nincsenek betűkkel helyettesített számok, nyelvhelyességi és fordítási hibák
  • A weboldalon kikereshető az impresszum, illetve a weboldal fejlesztője is
  • A linket nem gyanús e-mailből vagy Messenger-üzenetből kaptad.
  • A weboldal nem szólít fel értesítések bekapcsolására vagy szoftverek letöltésére.

Ha követed az említett tanácsokat, nem adathalászat, csak rekordösszegű bevétel fog várni idén a karácsonyfa alatt. Ha pedig mégis megtörténik a baj, fontos, hogy azonnal, higgadtan intézkedj – elsődlegesen a támadást ért platform letiltásával, jelszóváltoztatással, a bankod értesítésével.

Sok sikert kívánunk a kiemelt értékesítési időszakhoz – és a karácsony szelleme mellett sose hagyjon el az online adatvédelem szelleme sem! Amennyiben szeretnéd a jövő évi ünnepi kampányaidat velünk kitalálni, kezdjük el a közös munkát!

A blogbejegyzést írta: Csaba Nikolett, Matykó Noémi és Szászik Norward

Felhasznált források:
https://time.com/3815620/edward-snowden-password-john-oliver/
https://www.asecurelife.com/how-to-spot-a-fake-website/

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »