Ha használod a közösségi médiát, nem tudod elkerülni, hogy remarketing hirdetésekkel találkozz, hiszen valószínűleg neked is rendszeresen feltűnnek azoknak a weboldalaknak a hirdetései, amelyeket előzetesen felkerestél. Ez a remarketing!
Mikor elgondolkodsz azon, hogy mennyire fontos a vállalkozásod számára ez az eszköz, fontos tudnod, hogy a látogatók 96%-a hagyja el úgy a weboldalakat, hogy végül nem konvertál (nem vásárol, nem veszi igénybe a szolgáltatást, nem iratkozik fel). Tehát a webhely látogatói közül csak 4%-ból (vagy még ennél is kevesebb) lesz egyből vásárló.
A remarketing segítségével viszont kapcsolatot tudsz létesíteni azokkal az emberekkel, akik korábban kapcsolatba léptek a webhelyeddel. Mindegy, hogy a cél a márkaismertség növelése, értékesítés vagy a regisztrációk számának növelése, minden esetben segítséget tud nyújtani. A Google Ads felületén fel tudod használni a
remarketinglistáidat a keresési és a display hálózaton is.
A Tirendo online gumiabrocs-kereskedő cég, a keresési hálózaton használt remarketinglistáinak köszönhetően 161%-al tudta megnövelni a korverziós arányát, ami 22%-os forgalomnövekedést eredményezett. Dinamikus remarketinggel sokkal gyorsabb növekedésre számíthatsz!
A remarketing kampányok a legjövedelmezőbb kampánytípusok lehetnek, ha okosan használod őket.
A példákból is látszik, hogy hatalmas bevételi forrástól esel el, ha nem próbálod meg ezeket a potenciális vásárlókat újra megcélozni – azaz, ha nem használod ki a remarketingben rejlő lehetőségeket. Azonban van még egy ennél is komplexebb és pontosabb módszer, amivel el tudod érni azokat, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt, ez pedig nem más, mint a dinamikus remarketing.
Mi is pontosan a dinamikus remarketing?
A dinamikus remarketing lehetővé teszi, hogy automatikusan újracélozd azokat az embereket, akik megnézték az adott termékeidet, szolgáltatásaidat a weboldaladon úgy, hogy a hirdetés megmutatja számukra ugyanazt a terméket. Persze készíthetsz külön remarketing hirdetést minden célközönségedre az egyes termékekkel vagy termékcsoportokkal manuálisan is, de érdemes emellett kipróbálni a dinamikus remarketinget is.
Miért jó?
Sokkal személyre szabottabb hirdetésekkel célozhatsz a potenciális vásárlókra. Ez a hirdetés segít a lehetséges ügyfelek felkutatásában azáltal, hogy visszahozza a korábbi
látogatókat webhelyedre, hogy befejezhessék azt, amit elkezdtek, legyen az egy
megrendelés, vásárlás vagy éppen ajánlatkérés. Továbbá ezzel lehetőséged van
arra is, hogy külön célozd meg azokat az embereket, akik a kosárba rakták az
adott termékeidet, mint ahogy azokat is, akik még csak a termékek aloldalain jártak.
A világ legnagyobb csak internetes sportruházatot és sportfelszerelést áruló vállalkozása a Netshoes, a dinamikus remarketing segítségével a karácsony időszakban 30-40%-os bevételnövekedést tapasztalt. A Sierra Trading Post, egy szabadtéri felszerelést és felsőruházatot árusító cég, az általános remarketing kampányhoz képest, a dinamikus remarketinggel a konverziók számát az ötszörösére tudta növelni. A Bebê Store-nál
pedig a kampány elindítása utána, már az első negyedévben a teljes konverzió 10%-kal
nőtt.
Már rövid időn belül ugyanezeket a pozitív eredményeket érheted el a potenciális vásárlóidnál, ha gondos odafigyeléssel Te is készítesz ilyen hirdetéseket.
Kinek ajánljuk?
Magát a remarketinget szinte minden vállalkozásnak érdemes használnia, de a dinamikus remarketing esetében ennél azért speciálisabb a helyzet. Mielőtt belevágsz, érdemes átgondolnod, hogy a saját vállalkozásod szempontjából mennyire releváns használnod az online marketing ezen funkcióját.
Sokféle vállalkozásnál ki lehet próbálni, de van néhány terület, ahol mindenképpen érdemes bevetni a siker érdekében:
?Oktatás
✈Repülőjegyek
?Szállodák és bérlések
??Munkák
?Helyi ajánlatok
?Ingatlan
??Kiskereskedelem
?Utazás
Hogy egy kicsit konkrétabb példákat is hozzunk, mindenképpen ajánljuk a dinamikus remarketinget, ha:
- webshopod van
Ha webshopod van, akkor mindenképpen el kell kezdened foglalkozni a dinamikus remarketinggel, hiszen akár meg is duplázhatod a bevételedet. Nem számít, hogy mennyi terméket vagy szolgáltatást kínál a weboldalad, a dinamikus remarketing az egész oldalt lefedi. Egyre több webshop típusnál van már lehetőséged viszonylag egyszerűen létrehozni a dinamikus remarketinget, de az egyedi webshopoknál is megvannak a módszerek, hogy elkészítsd ezeket a hirdetéseket.
2. széles termékkínálattal vagy sokféle szolgáltatással rendelkezel
Akkor is érdemes használnod a dinamikus remarketinget, ha sok termékkel vagy szolgáltatással rendelkezik a céged. Így például utazási irodák, iskolák vagy ingatlanirodák is nagyon jól tudják alkalmazni ezt a lehetőséget. Ha egy kissé bonyolult a termékhálód, nem kell az összes termékre külön-külön céloznod, ugyanis termékcsoportszinten is tudsz hirdetéseket létrehozni.
A dinamikus remarketing hirdetéseket használhatod a Google Display hálózatán, a
Youtube-on, a Facebookon, az Instagramon, az Audience Networkben és a Messengerben is.
A standard remarketinghez képest ennek a telepítése azért jóval bonyolultabb, de ha elkészültél vele, akkor mindenképpen érezni fogod, hogy megérte a belefektetett időt és munkát.
A te vállalkozásodnak szüksége lenne a dinamikus remarketingre?
Ha a válasz igen, és nem szeretnél elveszni a telepítés, kampányépítés részleteiben, akkor keresd fel ügynökségedet vagy minket, hogy minél előbb meg tudd növelni a bevételedet!
Források: