Kell-e neked Google és Facebook dinamikus remarketing?

Google Ads dinamikus remarketing

Ha használod a közösségi médiát, a Google és a Facebook felületeit, akkor nem tudod elkerülni, hogy remarketing hirdetésekkel találkozz, hiszen valószínűleg neked is rendszeresen feltűnnek azoknak a weboldalaknak a hirdetései, amelyeket előzetesen felkerestél. Ez a remarketing!

Mikor elgondolkodsz azon, hogy mennyire fontos a vállalkozásod számára ez az eszköz, fontos tudnod, hogy a látogatók 96%-a hagyja el úgy a weboldalakat, hogy végül nem konvertál (nem vásárol, nem veszi igénybe a szolgáltatást, nem iratkozik fel). Tehát a webhely látogatói közül csak 4%-ból (vagy még ennél is kevesebb) lesz egyből vásárló.

A remarketing segítségével viszont kapcsolatot tudsz létesíteni azokkal az emberekkel, akik korábban kapcsolatba léptek a webhelyeddel. Mindegy, hogy a cél a márkaismertség növelése, értékesítés vagy a regisztrációk számának növelése, minden esetben segítséget tud nyújtani. A Google Ads felületén fel tudod használni a
remarketinglistáidat a keresési és a display hálózaton is.

Mi is pontosan a dinamikus remarketing?

A Tirendo online gumiabrocs-kereskedő cég, a keresési hálózaton használt remarketinglistáinak köszönhetően 161%-al tudta megnövelni a korverziós arányát, ami 22%-os forgalomnövekedést eredményezett. Dinamikus remarketinggel sokkal gyorsabb növekedésre számíthatsz!

A remarketing kampányok a legjövedelmezőbb kampánytípusok lehetnek, ha okosan használod őket.

A példákból is látszik, hogy hatalmas bevételi forrástól esel el, ha nem próbálod meg ezeket a potenciális vásárlókat újra megcélozni – azaz, ha nem használod ki a remarketingben rejlő lehetőségeket. Azonban van még egy ennél is komplexebb és pontosabb módszer, amivel el tudod érni azokat, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt, ez pedig nem más, mint a dinamikus remarketing.

A dinamikus remarketing lehetővé teszi, hogy automatikusan újracélozd azokat az embereket, akik megnézték az adott termékeidet, szolgáltatásaidat a weboldaladon úgy, hogy a hirdetés megmutatja számukra ugyanazt a terméket. Persze készíthetsz külön remarketing hirdetést minden célközönségedre az egyes termékekkel vagy termékcsoportokkal manuálisan is, de érdemes emellett kipróbálni a dinamikus remarketinget is.

Miért jó a Google és Facebook remarketing hirdetés?

Sokkal személyre szabottabb hirdetésekkel célozhatsz a potenciális vásárlókra.  Ez a hirdetés segít a lehetséges ügyfelek felkutatásában azáltal, hogy visszahozza a korábbi
látogatókat webhelyedre, hogy befejezhessék azt, amit elkezdtek, legyen az egy
megrendelés, vásárlás vagy éppen ajánlatkérés. Továbbá ezzel lehetőséged van
arra is, hogy külön célozd meg azokat az embereket, akik a kosárba rakták az
adott termékeidet, mint ahogy azokat is, akik még csak a termékek aloldalain jártak.

A világ legnagyobb csak internetes sportruházatot és sportfelszerelést áruló vállalkozása a Netshoes, a dinamikus remarketing segítségével a karácsony időszakban 30-40%-os bevételnövekedést tapasztalt. A Sierra Trading Post, egy szabadtéri felszerelést és felsőruházatot árusító cég, az általános remarketing kampányhoz képest, a dinamikus remarketinggel a konverziók számát az ötszörösére tudta növelni. A Bebê Store-nál pedig a kampány elindítása utána, már az első negyedévben a teljes konverzió 10%-kal nőtt.

Már rövid időn belül ugyanezeket a pozitív eredményeket érheted el a potenciális vásárlóidnál, ha gondos odafigyeléssel Te is készítesz ilyen hirdetéseket.

Kinek ajánljuk a dinamikus remarketing hirdetések használatát?

Magát a remarketinget szinte minden vállalkozásnak érdemes használnia, de a dinamikus remarketing esetében ennél azért speciálisabb a helyzet. Mielőtt belevágsz, érdemes átgondolnod, hogy a saját vállalkozásod szempontjából mennyire releváns használnod az online marketing ezen funkcióját.

Sokféle vállalkozásnál ki lehet próbálni, de van néhány terület, ahol mindenképpen érdemes bevetni a siker érdekében:

Oktatás

Repülőjegyek

Szállodák és bérlések

Munkalehetőség

Helyi ajánlatok

Ingatlan

Kiskereskedelem

Utazás

Hogy egy kicsit konkrétabb példákat is hozzunk, mindenképpen ajánljuk a dinamikus remarketinget, ha:

    1. Webshopod van

    Ha webshopod van, akkor mindenképpen el kell kezdened foglalkozni a dinamikus remarketinggel, hiszen akár meg is duplázhatod a bevételedet. Nem számít, hogy mennyi terméket vagy szolgáltatást kínál a weboldalad, a dinamikus remarketing az egész oldalt lefedi. Egyre több webshop típusnál van már lehetőséged viszonylag egyszerűen létrehozni a dinamikus remarketinget, de az egyedi webshopoknál is megvannak a módszerek, hogy elkészítsd ezeket a hirdetéseket.

    2. Széles termékkínálattal vagy sokféle szolgáltatással rendelkezel

    Akkor is érdemes használnod a dinamikus remarketinget, ha sok termékkel vagy szolgáltatással rendelkezik a céged. Így például utazási irodák, iskolák vagy ingatlanirodák is nagyon jól tudják alkalmazni ezt a lehetőséget. Ha egy kissé bonyolult a termékhálód, nem kell az összes termékre külön-külön céloznod, ugyanis termékcsoportszinten is tudsz hirdetéseket létrehozni.

    A dinamikus remarketing hirdetéseket használhatod a Google Display hálózatán, a
    Youtube-on, a Facebookon, az Instagramon, az Audience Networkben és a Messengerben is.

    A  standard remarketinghez képest ennek a telepítése azért jóval bonyolultabb, de ha elkészültél vele, akkor mindenképpen érezni fogod, hogy megérte a belefektetett időt és munkát.

    A te vállalkozásodnak szüksége lenne a dinamikus remarketingre?

    Ha a válasz igen, és nem szeretnél elveszni a telepítés, kampányépítés részleteiben, akkor keresd fel ügynökségedet vagy minket, hogy minél előbb meg tudd növelni a bevételedet!

    Források:

     

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

    Feliratkozás

    Hasonló cikkek

    Egy online marketing ügynökség segít, hogy okosan költs a marketing eszközökre. Ismerd meg, hogyan kivitelezhető ez!

    Így költsd el a büdzsédet okosan! – A marketingmix egy online marketing ügynökség szemével

    A marketing világában az egyik legnagyobb kihívás, hogy hogyan lehet a rendelkezésre álló büdzsét a leghatékonyabban felhasználni. Bár megspórolni nem lehet, viszont okos döntésekkel, jól megválasztott eszközökkel és egy profi online marketing ügynökség munkája támogatásával sokat lehet nyerni. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, hogyan érdemes felhasználni a marketing büdzséd, és

    Tovább olvasom »
    Ismerd meg a nem etikus marketing jeleit, hogy szakmabeliként elkerülhesd ezek használatát!

    A nem etikus marketing jelei: így ismerd fel őket!

    Be kell vallani, hogy sajnos a marketing, mint szakma megbecsültségét viták övezik. Ennek oka többek között a nem etikus marketing megmozdulások vagy a tisztességtelen vállalkozói kultúra gyakorlása. Éppen ezért mindannyiunk közös felelőssége, hogy tisztára mossuk a hivatásunk nevét, és edukáljuk a piacot az elfogadhatatlan működésről. Ehhez szedtünk össze néhány pontot,

    Tovább olvasom »
    Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

    Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

    A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

    Tovább olvasom »
    A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

    Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

    A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

    Tovább olvasom »