Hogyan kerüld el a spam mappát?

Hogyan kerüld el a spam mappát

Június 23. a spam-ellenes világnap. A Yahoo 2003-ban jelölte ki ezt a napot arra, hogy felhívja a figyelmet a kéretlen üzenetek elleni védekezés fontosságára. A spam szó hallatán általában mindenki a megtévesztő, klikkvadász levelekre gondol, ám sokkal könnyebb bekerülni ebbe a rettegett mappába, mint azt elsőre gondolnád. Hogyan kerüld el? Segítünk.

Spam-nek tekintünk minden olyan üzenetet, ami:

–          kéretlen, bosszantó tartalom a felhasználó számára

–          gyanús e-mail címről érkező, vagy a feladó személyét elrejtő tartalmak

–          nagy számban kiküldött, nem egyedi tartalom

A hírlevélküldés rendkívül hatékony marketingeszköz: tájékoztathatod vásárlóidat a legújabb akciókról, emlékeztetheted őket a kosarukban felejtett árukról, és rendszeres, számukra is érdekes tartalommal növelheted elkötelezettségüket. A legtöbb online marketing eszközzel szemben nem kell, hogy a felhasználó belépjen valamelyik közösségi média fiókjába, vagy az interneten böngésszen, ha feliratkozott egy levelezőlistára, a kiküldött levelet mindenképp megkapja. Nem mindegy azonban, hogy melyik mappában landol a levél, ugyanis ez hatalmas hatással van a levél későbbi életére.

Etikus marketing ügynökségként adunk néhány tippet, hogy leveleid ne a spam mappában kössenek ki:

Építs stabil feliratkozói bázist!

Gyűjtsd össze Te magad a feliratkozókat, így biztos lehetsz abban, hogy olvasóidat tényleg a te tartalmad érdekli. A vásárolt címlistákkal ellentétben így meggyőződhetsz arról is, hogy adatbázisod megfelel a GDPR irányelveknek.

  1. Tartsd karban adatbázisod! Töröld a hibás, inaktív címeket, így növelheted a megnyitási arányt, ami pozitívan hat a spam szűrők esetében.
  2. Küldj levelet rendszeresen! Ha mindig ugyanabban az időpontban küldesz levelet, feliratkozóid várni fogják az aktuális üzenetre, így eléred, hogy olvasóid ne feledkezzenek el rólad, és nagyobb eséllyel nyitják meg leveleid.
  3. Kérd meg felhasználóid, hogy jelöljenek meg elsődleges címként! A Gmail rendszere a marketing tartalmú leveleket gyakran a promóciók mappába helyezi, ám ezt a felhasználók könnyedén orvosolhatják: mindössze át kell helyezniük az Elsődleges lapra, és alkalmazni a beállítást a jövőbeni üzenetekre is. Ez javítja a domain hitelességét a szűrők szemében.
  4. Nem a világvége, ha elpártol egy feliratkozó! Ha egyik olvasód úgy dönt, hogy leiratkozik tartalmaidról, megkérheted, hogy mondja el ennek az okát. A visszajelzéséből tanulhatsz, és ki tudja, akár vissza is fordíthatod a felhasználót.

Tartalom – a legfontosabb összetevő

Egy jó hírlevél izgalmas, figyelemfelkeltő címsorral éri el, hogy az olvasó rákattintson, ám annak érdekében, hogy megtartsd a feliratkozóid, nagy hangsúlyt kell fektetni a tartalomra is.

Ahhoz, hogy olvasóid ne iratkozzanak le, fontos, hogy releváns, minőségi és számukra értéket adó híreket és akciókat ossz meg velük. Ha a felhasználók hasznosnak ítélik meg leveled, az nagyobb konverziót, feliratkozási számokat és megnyitási arányt eredményez.

 Amire még érdemes figyelni

Használd saját domain neved! A cég nevével azonos domainnév nem csak jó benyomást kelt a felhasználóban, de a szűrők is kisebb eséllyel teszik leveled a kéretlen mappába.

Figyelj a platormokból adódó különbségekre! Ma már elengedhetetlen, hogy optimalizáld leveleid telefonra, és tabletre is, hiszen lássuk be – egy nem a képernyőhöz igazított szöveget elég kellemetlen olvasni, így feliratkozóid sem fognak bajlódni vele.

Amit NE csinálj

Ne használj clickbait elemeket! Ugye szerinted sem vonzó egy csupa nagybetűs, felkiáltójelekkel telített címsor, ami szinte üvölti a képernyődön, hogy „NYÁRI LEÁRAZÁS!!! UTOLSÓ ESÉLY!!!!” Ezek a sorok ugyan felkeltik a címzett figyelmét, ám garantáltan a spamszűrők fogságába esnek.

A túl hosszú levelek szintén felkeltik a szűrők figyelmét, így érdemes lényegretörően fogalmazni a levélben.

+ Egy kis érdekesség

A spamnek létezik egy másik jelentése is, mégpedig a weboldalakra feltöltött kéretlen tartalmak, a keresőmotorok szándékos megvezetése.

Milyen hatással van a spam a keresőmotorokra?

A keresőmotorok minden olyan tevékenységet spamnek érzékelnek, melyek akadályozzák a működésüket. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Egy weboldal felépítésénél fontos szempont, hogy a honlapon helyet kapó tartalmak minél inkább SEO-barátak legyenek. Ennek elérésére az egyik legrégebbi módszer a kulcsszavak használata: minél több népszerű kulcsszó szerepel egy weboldal szövegében, a keresőmotorok annál értékesebbnek értékelik a tartalmat, annál előrébb kerül a találati listán. Ezzel a módszerrel azonban sokan visszaéltek, így a Google szigorúbb szabályokat hozott: limitálta az egy szövegen belül használható kulcsszavak számát. A Google érzékeli az úgynevezett rejtett kulcsszavakat is  (a weboldal háttérszínével megegyező betűszínű kulcsszavak), ezeket spamként érzékeli, és akár büntetheti is.

Összegzés

Tudjuk, hogy a vásárló figyelméért mekkora a küzdelem, ideértve levelezőrendszerének elsődleges mappáját is. Ha megfogadod tanácsainkat, sikeres hírlevél-stratégiát folytathatsz, elkerülve, hogy a feliratkozó spam mappájában kössenek ki tartalmaid. Ha szeretnél segítséget kapni vállalkozásod hírlevélstratégiájának kialakításában, fordulj hozzánk bizalommal!

Források:

Moengage

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »