Hogyan kerüld el a spam mappát?

Hogyan kerüld el a spam mappát

Június 23. a spam-ellenes világnap. A Yahoo 2003-ban jelölte ki ezt a napot arra, hogy felhívja a figyelmet a kéretlen üzenetek elleni védekezés fontosságára. A spam szó hallatán általában mindenki a megtévesztő, klikkvadász levelekre gondol, ám sokkal könnyebb bekerülni ebbe a rettegett mappába, mint azt elsőre gondolnád. Hogyan kerüld el? Segítünk.

Spam-nek tekintünk minden olyan üzenetet, ami:

–          kéretlen, bosszantó tartalom a felhasználó számára

–          gyanús e-mail címről érkező, vagy a feladó személyét elrejtő tartalmak

–          nagy számban kiküldött, nem egyedi tartalom

A hírlevélküldés rendkívül hatékony marketingeszköz: tájékoztathatod vásárlóidat a legújabb akciókról, emlékeztetheted őket a kosarukban felejtett árukról, és rendszeres, számukra is érdekes tartalommal növelheted elkötelezettségüket. A legtöbb online marketing eszközzel szemben nem kell, hogy a felhasználó belépjen valamelyik közösségi média fiókjába, vagy az interneten böngésszen, ha feliratkozott egy levelezőlistára, a kiküldött levelet mindenképp megkapja. Nem mindegy azonban, hogy melyik mappában landol a levél, ugyanis ez hatalmas hatással van a levél későbbi életére.

Etikus marketing ügynökségként adunk néhány tippet, hogy leveleid ne a spam mappában kössenek ki:

Építs stabil feliratkozói bázist!

Gyűjtsd össze Te magad a feliratkozókat, így biztos lehetsz abban, hogy olvasóidat tényleg a te tartalmad érdekli. A vásárolt címlistákkal ellentétben így meggyőződhetsz arról is, hogy adatbázisod megfelel a GDPR irányelveknek.

  1. Tartsd karban adatbázisod! Töröld a hibás, inaktív címeket, így növelheted a megnyitási arányt, ami pozitívan hat a spam szűrők esetében.
  2. Küldj levelet rendszeresen! Ha mindig ugyanabban az időpontban küldesz levelet, feliratkozóid várni fogják az aktuális üzenetre, így eléred, hogy olvasóid ne feledkezzenek el rólad, és nagyobb eséllyel nyitják meg leveleid.
  3. Kérd meg felhasználóid, hogy jelöljenek meg elsődleges címként! A Gmail rendszere a marketing tartalmú leveleket gyakran a promóciók mappába helyezi, ám ezt a felhasználók könnyedén orvosolhatják: mindössze át kell helyezniük az Elsődleges lapra, és alkalmazni a beállítást a jövőbeni üzenetekre is. Ez javítja a domain hitelességét a szűrők szemében.
  4. Nem a világvége, ha elpártol egy feliratkozó! Ha egyik olvasód úgy dönt, hogy leiratkozik tartalmaidról, megkérheted, hogy mondja el ennek az okát. A visszajelzéséből tanulhatsz, és ki tudja, akár vissza is fordíthatod a felhasználót.

Tartalom – a legfontosabb összetevő

Egy jó hírlevél izgalmas, figyelemfelkeltő címsorral éri el, hogy az olvasó rákattintson, ám annak érdekében, hogy megtartsd a feliratkozóid, nagy hangsúlyt kell fektetni a tartalomra is.

Ahhoz, hogy olvasóid ne iratkozzanak le, fontos, hogy releváns, minőségi és számukra értéket adó híreket és akciókat ossz meg velük. Ha a felhasználók hasznosnak ítélik meg leveled, az nagyobb konverziót, feliratkozási számokat és megnyitási arányt eredményez.

 Amire még érdemes figyelni

Használd saját domain neved! A cég nevével azonos domainnév nem csak jó benyomást kelt a felhasználóban, de a szűrők is kisebb eséllyel teszik leveled a kéretlen mappába.

Figyelj a platormokból adódó különbségekre! Ma már elengedhetetlen, hogy optimalizáld leveleid telefonra, és tabletre is, hiszen lássuk be – egy nem a képernyőhöz igazított szöveget elég kellemetlen olvasni, így feliratkozóid sem fognak bajlódni vele.

Amit NE csinálj

Ne használj clickbait elemeket! Ugye szerinted sem vonzó egy csupa nagybetűs, felkiáltójelekkel telített címsor, ami szinte üvölti a képernyődön, hogy „NYÁRI LEÁRAZÁS!!! UTOLSÓ ESÉLY!!!!” Ezek a sorok ugyan felkeltik a címzett figyelmét, ám garantáltan a spamszűrők fogságába esnek.

A túl hosszú levelek szintén felkeltik a szűrők figyelmét, így érdemes lényegretörően fogalmazni a levélben.

+ Egy kis érdekesség

A spamnek létezik egy másik jelentése is, mégpedig a weboldalakra feltöltött kéretlen tartalmak, a keresőmotorok szándékos megvezetése.

Milyen hatással van a spam a keresőmotorokra?

A keresőmotorok minden olyan tevékenységet spamnek érzékelnek, melyek akadályozzák a működésüket. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Egy weboldal felépítésénél fontos szempont, hogy a honlapon helyet kapó tartalmak minél inkább SEO-barátak legyenek. Ennek elérésére az egyik legrégebbi módszer a kulcsszavak használata: minél több népszerű kulcsszó szerepel egy weboldal szövegében, a keresőmotorok annál értékesebbnek értékelik a tartalmat, annál előrébb kerül a találati listán. Ezzel a módszerrel azonban sokan visszaéltek, így a Google szigorúbb szabályokat hozott: limitálta az egy szövegen belül használható kulcsszavak számát. A Google érzékeli az úgynevezett rejtett kulcsszavakat is  (a weboldal háttérszínével megegyező betűszínű kulcsszavak), ezeket spamként érzékeli, és akár büntetheti is.

Összegzés

Tudjuk, hogy a vásárló figyelméért mekkora a küzdelem, ideértve levelezőrendszerének elsődleges mappáját is. Ha megfogadod tanácsainkat, sikeres hírlevél-stratégiát folytathatsz, elkerülve, hogy a feliratkozó spam mappájában kössenek ki tartalmaid. Ha szeretnél segítséget kapni vállalkozásod hírlevélstratégiájának kialakításában, fordulj hozzánk bizalommal!

Források:

Moengage

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

online adatvédelem a marketingben

Most vonunk le 900 000 forintot a számládról

Online adatvédelem az ünnepi időszakban (is) Épp, hogy kinyújtóztál az őszi hónapok nehézségei után, de már itt is van a legkiemelkedőbb értékesítési időszak az évben: a karácsony. A megnövekedett értékesítési szándék és kereslet egyenlő az online marketing aktivitásod maximalizálásával is, hisz ez az eszköztár szükséges ahhoz, hogy az ajánlataid a

Tovább olvasom »
Online marketing ügynökség a fenntartható marketing szolgálatában

Fenntartható marketing a jövő

A cím mást sejtet, de ez nem egy újabb zöld és környezettudatos kommunikációról szóló bejegyzés a sok közül.   A világválság szükségessé tette az üzleti- és ezzel együtt a marketing stratégiák újragondolását. Azzal azonban kevesen számolnak, hogy a fogyasztás visszaszorulása és a jelenlegi rendszer felbomlása újabb gazdasági mechanizmusokat erősíthet meg a

Tovább olvasom »