Kiválasztottad a számodra minden szempontból legmegfelelőbb, és emberileg is legrokonszenvesebb etikus marketing ügynökséget, aláírtátok a szerződést, és nincs más hátra, mint végre elindítani a várva-várt közös munkát? Így briefelj ügynökséget!
Kiválasztottad a számodra minden szempontból legmegfelelőbb, és emberileg is legrokonszenvesebb etikus marketing ügynökséget? Aláírtátok a szerződést, és nincs más hátra, mint végre elindítani a várva-várt közös munkát? Annak érdekében, hogy az együttműködés már az első pillanattól gördülékeny és hatékony legyen, van pár tippünk, amiket érdemes lehet megfontolni az első brief előtt, és a a közös munka hosszan tartó és eredményes lesz!
0. Legyen Brief!
Legyen szó Facebook vagy Instagram tartalomról, PPC hirdetésekről, komplex marketingről vagy teljes stratégiáról, a pontos és jól megfogalmazott brief rengeteg időt és energiát tud megtakarítani mindkét fél számára. Küldj korábbi anyagokat, álmokat és elképzeléseket, vagy bármilyen olyan marketing anyagot, ami valamiért rezonál veled és a céged profiljával. Egy jó ügynökség jól kérdez, és ha az elején azt hiszed, semmilyen ötleted nincsen, akkor is segíteni tud megfogalmazni, valójában mi is az elképzelésed a közös munkáról és az anyagokról. Fontos, hogy a szakemberek tudják, mik az elvárásaid, különben teljesen vakon repülnek a megvalósítás során. Itt találsz egy jó sorvezetőt briefeléshez.
1. Minden korábbi anyagot adj át a kreatív vagy marketing ügynökségnek
Van egy kész arculati kézikönyved, amit egy remek grafikus dolgozott ki, kifejezetten a Te vállalkozásod számára? Természetesen ebben az esetben azt vesszük majd alapul! Rendelkezel esetleg kész marketing stratégiával, korábbi tapasztalatokkal, rengeteg ötlettel? Kíváncsiak vagyunk mindenre, de ha most kezdődik a céged online marketing útja, akkor sem kell aggódni, hiszen a kreatív marketing ügynökségek élnek-halnak azért, ha élesben is bevethetik az ötleteiket.
Egy jó marketing ügynökség számára mindig az ügyfél első, így a legkomplexebb anyagoktól kezdve egészen a legapróbb részletekig mindent szívesen fogad, és épít be minél több ötletet, hogy a kommunikáció természetes, és tökéletesen cégprofilba illeszkedő legyen. Lehet ez az elképzelés pár szín, konkrét betűtípusok, képek vagy grafikai elemek: a jó szakember megtalálja a módját, hogy a végeredmény harmonikus és profilba illeszkedő legyen.
Segítségképp adunk egy rövid, de annál fontosabb listát arról, hogy milyen dokumentumokat küldj el az ügynökségednek, mikor elkezditek a közös munkát:
- Logó (nagy méretben, háttér nélkül, .png, .psd vagy .ai formátumban)
- A logó egyéb színváltozatai
- Arculati kézikönyv, arculati színek
- Termékfotók, renderek
- Egyéb, a tulajdonodban álló jogtiszta fotók
Teljesen új a céged, és nincsen még semmilyen korábba anyag? Semmi gond, akkor is briefelj – az ügynökségnek minden információ segít! Dolgozzátok ki közösen a hozzád és célcsoportodhoz leginkább illő arculati és kommunikációs stílust. Izgalmas közös munka lesz!
2. Ne briefelj ügynökséget szóban
Éppen most jöttél egy csapatmeetingről, és annyi jó ötletet gyűjtöttetek össze az online marketinggel kapcsolatban, hogy leszívesebben azonnal felemelnéd a telefont, és a legapróbb részletekig elmondanád az ügynökségek, hogy milyen hirdetési bannereket, CTA-t és szövegváltozatokat tesztelnél meg a következő kampány alkalmával?
Bármilyen remekül hangzik is, semmiképpen sem ajánljuk, hogy szóban briefelj kreatív vagy marketing ügynökséget. Gondolj csak bele: akit hívsz, valószínűleg épp egy másik munkafolyamatban van elmélyedve, így egyrészt megzavarhatod a flowban, másrészt nem fog tudni teljes értékűen veled lenni a beszélgetésben, hiszen a gondolatai épp máshol járnak.
Emellett ne felejtsd el: A szó elszáll, az írás megmarad. – és ez különösen igaz a telefonhívásokra. Egy jól megfogalmazott levél nem csak világosabb, de akkor nyitja majd meg a másik fél, mikor nyugodtan és fókuszáltan tud a munkafolyamatra koncentrálni, ráadásul akár hónapokkal később is visszakereshető. Kevesebb félreértés, kevesebb elkallódó információ, pontosabb munka.
3. Engedd el a kreatív marketing ügynökség kezét!
Tetszik az elkészült anyag, de az egyik képen nagyobbra vennéd a logót? Túl kevés a szöveg a Facebook banneren, inkább középre zárnád a szöveget, jó a színválasztás, de módosítanál az árnyalaton? Túl sok vagy túl kevés a szöveg a landing oldalon, esetleg nem illik a cég arculatához a hírlevélben lévő piros hátterű CTA?
Egy anyagon egy marketing ügynökségnél több szakember is dolgozik (stratéga, account, szövegíró, grafikus, ppc-s, stb), akiknek a munkájába nem minden esetben könnyű belelátni. A legfontosabb a bizalom, és (kreatív munka esetén) az alkotói szabadság megtartása. Egy jó grafikus pontosan tudja, hogy egy Facebook banneren maximum 20% szöveg szerepelhet, hogy mely színárnyalatok alkotják meg a tökéletes harmóniát, vagy hogy milyen színekre kattint legnagyobb valószínűséggel a vásárlód. A hirdetéseket kezelő szakember tudja, hogy hány karakter lehet egy címsor, és hogy milyen hívószóra kattintanak a legtöbben, még akkor is, ha te inkább máshogy fogalmaznál. Ne feledd, nem magadnak csinálod a kommunikációt, hanem a célcsoportodnak! Nem az a legfontosabb, hogy neked tetszen, hanem az, hogy a felhasználóid, ügyfeleid pozitívan reagáljanak rá.
Ha jó utasításokat adtál (jól briefeltél), akkor ne aggódj, elégedett leszel az eredménnyel. Bízz az ügynökséged szakértelmében, és ha kérdésed lenne valamivel kapcsolatban, írd meg bátran!