Így briefelj kreatív vagy marketing ügynökséget!

Kiválasztottad a számodra minden szempontból legmegfelelőbb, és emberileg is legrokonszenvesebb etikus marketing ügynökséget, aláírtátok a szerződést, és nincs más hátra, mint végre elindítani a várva-várt közös munkát? Így briefelj ügynökséget!

Kiválasztottad a számodra minden szempontból legmegfelelőbb, és emberileg is legrokonszenvesebb etikus marketing ügynökséget? Aláírtátok a szerződést, és nincs más hátra, mint végre elindítani a várva-várt közös munkát? Annak érdekében, hogy az együttműködés már az első pillanattól gördülékeny és hatékony legyen, van pár tippünk, amiket érdemes lehet megfontolni az első brief előtt, és a a közös munka hosszan tartó és eredményes lesz!

0. Legyen Brief!

Legyen szó Facebook vagy Instagram tartalomról, PPC hirdetésekről, komplex marketingről vagy teljes stratégiáról, a pontos és jól megfogalmazott brief rengeteg időt és energiát tud megtakarítani mindkét fél számára. Küldj korábbi anyagokat, álmokat és elképzeléseket, vagy bármilyen olyan marketing anyagot, ami valamiért rezonál veled és a céged profiljával. Egy jó ügynökség jól kérdez, és ha az elején azt hiszed, semmilyen ötleted nincsen, akkor is segíteni tud megfogalmazni, valójában mi is az elképzelésed a közös munkáról és az anyagokról. Fontos, hogy a szakemberek tudják, mik az elvárásaid, különben teljesen vakon repülnek a megvalósítás során. Itt találsz egy jó sorvezetőt briefeléshez.

Valahogy így 🙂

1. Minden korábbi anyagot adj át a kreatív vagy marketing ügynökségnek

Van egy kész arculati kézikönyved, amit egy remek grafikus dolgozott ki, kifejezetten a Te vállalkozásod számára? Természetesen ebben az esetben azt vesszük majd alapul! Rendelkezel esetleg kész marketing stratégiával, korábbi tapasztalatokkal, rengeteg ötlettel? Kíváncsiak vagyunk mindenre, de ha most kezdődik a céged online marketing útja, akkor sem kell aggódni, hiszen a kreatív marketing ügynökségek élnek-halnak azért, ha élesben is bevethetik az ötleteiket.

Egy jó marketing ügynökség számára mindig az ügyfél első, így a legkomplexebb anyagoktól kezdve egészen a legapróbb részletekig mindent szívesen fogad, és épít be minél több ötletet, hogy a kommunikáció természetes, és tökéletesen cégprofilba illeszkedő legyen. Lehet ez az elképzelés pár szín, konkrét betűtípusok, képek vagy grafikai elemek: a jó szakember megtalálja a módját, hogy a végeredmény harmonikus és profilba illeszkedő legyen.

Segítségképp adunk egy rövid, de annál fontosabb listát arról, hogy milyen dokumentumokat küldj el az ügynökségednek, mikor elkezditek a közös munkát:

  • Logó (nagy méretben, háttér nélkül, .png, .psd vagy .ai formátumban)
  • A logó egyéb színváltozatai
  • Arculati kézikönyv, arculati színek
  • Termékfotók, renderek
  • Egyéb, a tulajdonodban álló jogtiszta fotók

Teljesen új a céged, és nincsen még semmilyen korábba anyag? Semmi gond, akkor is briefelj – az ügynökségnek minden információ segít! Dolgozzátok ki közösen a hozzád és célcsoportodhoz leginkább illő arculati és kommunikációs stílust. Izgalmas közös munka lesz!

2. Ne briefelj ügynökséget szóban

Éppen most jöttél egy csapatmeetingről, és annyi jó ötletet gyűjtöttetek össze az online marketinggel kapcsolatban, hogy leszívesebben azonnal felemelnéd a telefont, és a legapróbb részletekig elmondanád az ügynökségek, hogy milyen hirdetési bannereket, CTA-t és szövegváltozatokat tesztelnél meg a következő kampány alkalmával?

Bármilyen remekül hangzik is, semmiképpen sem ajánljuk, hogy szóban briefelj kreatív vagy marketing ügynökséget. Gondolj csak bele: akit hívsz, valószínűleg épp egy másik munkafolyamatban van elmélyedve, így egyrészt megzavarhatod a flowban, másrészt nem fog tudni teljes értékűen veled lenni a beszélgetésben, hiszen a gondolatai épp máshol járnak.  

Emellett ne felejtsd el: A szó elszáll, az írás megmarad. – és ez különösen igaz a telefonhívásokra. Egy jól megfogalmazott levél nem csak világosabb, de akkor nyitja majd meg a másik fél, mikor nyugodtan és fókuszáltan tud a munkafolyamatra koncentrálni, ráadásul akár hónapokkal később is visszakereshető. Kevesebb félreértés, kevesebb elkallódó információ, pontosabb munka.

3. Engedd el a kreatív marketing ügynökség kezét!

Tetszik az elkészült anyag, de az egyik képen nagyobbra vennéd a logót? Túl kevés a szöveg a Facebook banneren, inkább középre zárnád a szöveget, jó a színválasztás, de módosítanál az árnyalaton? Túl sok vagy túl kevés a szöveg a landing oldalon, esetleg nem illik a cég arculatához a hírlevélben lévő piros hátterű CTA?

Egy anyagon egy marketing ügynökségnél több szakember is dolgozik (stratéga, account, szövegíró, grafikus, ppc-s, stb), akiknek a munkájába nem minden esetben könnyű belelátni. A legfontosabb a bizalom, és (kreatív munka esetén) az alkotói szabadság megtartása. Egy jó grafikus pontosan tudja, hogy egy Facebook banneren maximum 20% szöveg szerepelhet, hogy mely színárnyalatok alkotják meg a tökéletes harmóniát, vagy hogy milyen színekre kattint legnagyobb valószínűséggel a vásárlód. A hirdetéseket kezelő szakember tudja, hogy hány karakter lehet egy címsor, és hogy milyen hívószóra kattintanak a legtöbben, még akkor is, ha te inkább máshogy fogalmaznál. Ne feledd, nem magadnak csinálod a kommunikációt, hanem a célcsoportodnak! Nem az a legfontosabb, hogy neked tetszen, hanem az, hogy a felhasználóid, ügyfeleid pozitívan reagáljanak rá.  

Ha jó utasításokat adtál (jól briefeltél), akkor ne aggódj, elégedett leszel az eredménnyel. Bízz az ügynökséged szakértelmében, és ha kérdésed lenne valamivel kapcsolatban, írd meg bátran! 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része.

Marketingbüdzsé tervezése: hogyan csináld jól?

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része. Ha nem tervezel tudatosan, könnyen pénzt és időt vesztegethetsz el, miközben elmaradnak az igazi eredmények. Akár online marketing ügynökséggel, akár PPC ügynökséggel dolgozol, mindenképp kulcsfontosságú a hatékony marketingbüdzsé tervezése, hogy maximalizáld a megtérülést és elkerüld

Tovább olvasom »
Használd ki a big data előnyeit marketingcéljaid elérésére és ismerd meg, hogyan alakíthatsz ki adatalapú marketingstartégiát.

Adatalapú online marketingstratégia fejlesztése – hogyan alakítsd át céged marketingjét egy online marketing ügynökség tanácsai alapján

Az online marketing folyamatosan változó világában nemcsak állandó alkalmazkodásra van szükség, de olyan lehetőségek is kínálkoznak, amiket érdemes kihasználni. A big data révén óriási mennyiségű adat áll rendelkezésre, ez a hatalmas adatgyűjtemény pedig a legjobb forrás a gyorsan változó fogyasztói szokások nyomonkövetésére. Online marketing ügynökségként bemutatjuk, hogyan alakíthatod át marketingfolyamataidat

Tovább olvasom »
Biztos megtérülés a marketingben? Bemutatjuk, hogyan alakíthatsz ki olyan profi mérési rendszert, amely átláthatóan követi és értékeli kampányaid eredményét.

Hogyan alakíts ki hatékony mérési rendszert? – Tippek egy online marketing ügynökségtől

A marketing világában az adatok azok, amelyek ténylegesen alátámasztják döntéseink helyességét, és lehetővé teszik a folyamatos optimalizálást. Képzeld el, hogy vakon vezeted vállalkozásod: kampányokat indítasz, hirdetéseket futtatsz, de fogalmad sincs róla, hogy azok milyen eredményeket hoznak. Egy átgondolt mérési rendszer segít megérteni, hogy marketingbefektetéseid valóban megtérülnek-e, és a kampányok hatékonyságát

Tovább olvasom »
Online marketing ügynökségi szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait.

Belső marketing vagy külső ügynökség?

A marketing hatékony működtetése nem csak kreatív ötleteken múlik, hanem azon is, hogy megtaláld a számodra leginkább megfelelő struktúrát, és egy belső marketinges munkatárs alkalmazása vagy külsős ügynökséggel való együttműködés mellett dönts. Online marketing ügynökség szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait, illetve azt, hogyan találd meg az optimális egyensúlyt

Tovább olvasom »