Minek neked Google Cégem (Google My Business) fiók?

Hát, hogy téged találjanak meg a leggyorsabban a leendő ügyfeleid! Mire jó, kinek jó, mi értelme van, hogy kell csinálni: ebben az átfogó cikkben összeszedtük neked a Google Cégem legfontosabb tudnivalóit.

Képzeld el, ahogy reggel munkába rohansz. Kint esik, már most tudod, hogy az egész városban dugó van, este viszont vendégek jönnek hozzád, be kell vásárolnod, virágot kell venned és egy tisztítót is találnod kell még, meg egy szerelőt, aki csekkolja a fura hangokat kiadó mosógépedet. Fogalmad sincs, melyik szerelőt hívd, hogy hol van a közelben virágbolt meg tisztító, és hogy a bolt, ami útba esik, nyitva van-e még akkor, amikor végzel a munkával. Mit csinálsz ilyenkor? Naná, előkapod a telefont, és rákeresel mindenre a Google-ben!

Pont ugyan ezt csinálják a potenciális vásárlóid és ügyfeleid is: ha jelentkezik náluk egy probléma, megoldást keresnek rá az ismerősök ajánlása vagy a Google alapján. Valahogy ezt a kettőt ötvözi egy jó Google Cégem (Google My Business) fiók. Ha regisztrálsz, és feltöltöd a fiókod lehető legtöbb információval, sőt, ha havonta 1-2 órát foglalkozol vele, elképesztő eredményeket tapasztalhatsz már rövid időn belül. Hogy miért? Mert sok versenytársad még azt sem tudja, ezt eszik-e vagy isszák, vagy ha tudják is, nem tartják elég fontosnak. Pedig nagyon is az.

Tűnj ki versenytársaid közül a Google My Business fiók segítségével, és csapj le potenciális ügyfeleidre, amikor a Google-ben keresgélnek!

Mi az a Google My Business? Magyarul Google Cégem.

Egy olyan ingyenes szolgáltatás a Google-től, ami kiegészíti a honlapod és biztosítja a jelenléted a Google találatok között.

Összefoglalhatod és átlátható formában tálalhatod céged legfontosabb adatait, felkerülsz a Google Térképre, fotókat, újdonságokat, menüt, vagy éppen nyitvatartást tehetsz közzé, és kapcsolatot tarthatsz vevőiddel. Úgynevezett local SEO (helyi keresőoptimalizálás) eszközként is funkcionál, aminek előnye, hogy itt kevesebb rangsorolási faktor van, mint az általános keresőoptimalizálásban, így nagyobb esélyed van az első helyek egyikére kerülni.  

Így néz ki látogatóként:

A Google Cégem funkciói

  • Kezdőlap: ahol mindent egy helyen látsz
  • Bejegyzések: itt megjeleníthetsz rövid bejegyzéseket, híreket, eseményeket
  • Információ: itt jelennek meg a cégeddel kapcsolatos legfontosabb adatok: elérhetőség, cím, leírás, termékek, szolgáltatások
  • Statisztika: kimutatásokat olvashatsz profilod aktivitásáról
  • Vélemények: vásárlóid itt mondhatják el, hogyan értékelik terméked vagy szolgáltatásod
  • Üzenetküldés: közvetlenül küldhettek egymásnak üzenetet vásárlóiddal
  • Fotók: tetszőleges számú fotót tölthetsz fel üzletedről, termékeidről vagy a környékről, ahol az üzleted található
  • Termékek: jelenítsd meg termékeidet, és egyből látják, mit kínálsz
  • Szolgáltatások: megadhatod, hogy kínálsz-e kiszállítást, helyben fogyasztást vagy bármilyen speciális szolgáltatást
  • Felhasználók: megoszthatod a profilod kezelését kollégáiddal

Alapadatok megadása

Add meg vállalkozásod legfőbb adatait: címed, nyitvatartásod, elérhetőségeid és a szolgáltatásaid listáját.

Ne felejtsd el frissíteni a nyitvatartást, és mindig módosítsd azt ünnepekkor! Nincs annál rosszabb, mint amikor valaki fölöslegesen látogatja meg az üzletedet, mert a neten azt látta, épp nyitva vagy. Különösen fontos ez a hétvégéken, ünnepnapokon, szezonon kívüli időszakban (pl. Balaton parti helyeknél télen).

A szolgáltatásoknál hozz létre rövid leírásokat és add meg az áraidat! 

Képek és videók

A képes és videós tartalmakkal rendelkező adatlapok kétszer olyan hatékonyan keltik fel a célcsoport figyelmét, mint azok, amiken nincs ilyen tartalom!

Néhány javaslat:

  • Több kategóriában legyenek tartalmak.
  • Készíts 360 fokos bemutatást, ez nagyon szemléletes és egyedi a piacon.
  • A videók hossza maximum fél perc legyen.

5. Értékelések és vélemények

Gyűjtsd a véleményeket a tevékenységedről és termékeidről, hiszen sok vevő a hiteles vélemények alapján választ a neten.

A Google is szűri a jó értékeléseket, és előrébb sorolja azokat a cégeket, amikről jó véleménnyel vannak a vásárlók. Bíztass mindenkit véleményezésre, és mindenképpen válaszold is meg ezeket – akár pozitív, akár negatív az észrevétel!

6. Bejegyzések

A bejegyzések ugyan úgy működnek, mint más közösségi média felületeken.
3 fajtája létezik: ajánlatok, újdonságok, események.
Képeket, linkeket és CTA gombokat is hozzáadhatsz egy-egy bejegyzéshez.
A vírus berobbanása óta Covid-19 híreket is közzé lehet tenni, ezek minden esetben előtérbe kerülnek.

7. Kérdések és üzenetek

A vásárlók közvetlenül tehetnek fel kérdéseket, amiket könnyedén meg is tudsz válaszolni. Mobil applikáció segítségével akár közvetlen üzenetváltás is lehetséges.

8. Statisztikák

A célcsoportod megismerésében sokat segítenek a statisztikák.
A Google Cégem (Google My Business) fiókon belül automatikusan tudod lehívni a statisztikákat, és számos elemzésen keresztül tudhatsz meg többet vállalkozásodról, valamint arról, hogy miként él fogyasztóid szemében.

Nem is gondoltad volna, hogy ennyi mindenre jó egy Google Cégem fiók, igaz? Kis odafigyeléssel rendkívül jó eredményeket érhetsz el, és nagyban segítheted a Google Ads eredményeidet is.

Ha elakadnál, keress minket bizalommal, segítünk.

Úgy érzed, hasznos volt a cikk? Kérlek oszd meg másokkal is, hogy nekik is segítsen.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »

Így ne bolondulj meg a cégvezetésben: a delegálás művészete

„Nem akarom ezt a feladatot kiadni a kezemből, mert mire elmondom, mit kell csinálni, már meg is csináltam.” „Csak én tudom ezt jól megcsinálni, nem bízom abban, hogy más hasonló színvonalon megcsinálja.” Ugye ismerősek ezek a gondolatok? Sok cégvezető fejében fordulnak meg ezek a mondatok nap mint nap, de sajnos

Tovább olvasom »