Most vonunk le 900 000 forintot a számládról

online adatvédelem a marketingben

Online adatvédelem az ünnepi időszakban (is)

Épp, hogy kinyújtóztál az őszi hónapok nehézségei után, de már itt is van a legkiemelkedőbb értékesítési időszak az évben: a karácsony. A megnövekedett értékesítési szándék és kereslet egyenlő az online marketing aktivitásod maximalizálásával is, hisz ez az eszköztár szükséges ahhoz, hogy az ajánlataid a lehető legtöbb emberhez eljussanak. Adatbázisodban megjelentek a magas titoktartási kötelezettséggel járó kampányinformációk, hirdetési költségeid pedig megsokszorozódtak – és ezt az internet anonimitása mögé rejtőző csalók is pontosan tudják. Ebben a blogbejegyzésben közérthető, gyakorlati tanácsokat kapsz ahhoz, hogy céged adatait biztonságba helyezd az online adatvédelem segítségével.

Miért fontos az online adatvédelem?

A csalók tehát már lesben állnak — de nem a telefonos fajta, akiket a gyanús hívásazonosító segítségével már azonosíthatsz is. Egy fertőzött weboldal, egy gyanús link, sőt, ennyi sem kell ahhoz, hogy hozzáférjenek a bankkártya-adataidhoz és az online marketing tevékenységeden keresztül elérjenek más szenzitív információkat is. A szituáció kikerülhetetlennek tűnik, de korántsem az. Online marketing ügynökségként szoros kapcsolatban állunk az ügyfeleinkkel, éppen ezért fontos számunkra, hogy rászolgáljunk bizalmukra és a legnagyobb körültekintéssel kezeljük a ránk bízott információkat.  Összeszedtük azokat a gyakrolatias, könnyen kivitelezhető intézkedéseket, amiket mi is napi szinten használunk az online adatvédelemhez.

Online adatvédelem – csak semmi toxikus kapcsolat!

A toxikus kapcsolatok az online adatvédelemben hasonlóképp értelmezendők, mint a mindennapjaidban. Csak azokkal osztasz meg bizalmas információkal, akikben valóban megbízol, ugye? Járj el hasonlóan az internetkapcsolatoddal is! Ha rugalmas munkaidőben dolgozol, biztos előfordul, hogy kávézókban, vonaton vagy a külföldi szállásod wi-fi hálózatára kapcsolódva végzed a munkád. 

Ez a legtöbb esetben kerülendő: az adathalászok könnyedén hoznak létre  free wifi címszó alatt álhálózatokat. Ez annyit jelent, hogy például abban a kávézóban, ahol éppen dolgozol, egy adathalász létrehoz egy olyan névvel és jelszóval ellátott (vagy jelszó nélküli) wi-fi spotot, mintha a hely szolgáltatná. Ha gyanútlanul felcsatlakozol ezekre a hálózatokra, az adataid és a teljes adatforgalmad átfuttathatóvá válik az adathalász gépeken. Éppen ezért, ha out-of-office dolgozol, használd a saját mobil adatforgalmad a nyílt hálózatok helyett, hogy maximalizáld az online adatvédelmet. Ha mégis muszáj nyilvános hálózatot használnod, azt mindenképp VPN-en keresztül tedd!

Már biztos nagyon figyelsz arra, hogy letakard a webkamerád – arról már többször megfeledkezünk, hogy a képernyőnket nem csak a belülről érkező támadók figyelhetik. Ha publikus helyen dolgozol, bizonyosodj meg róla, hogy mindig olyan pozícióban ülsz, ahol nem látnak rá a monitorodra. Banálisnak tűnik, pedig ez az online adatvédelem 0. lépése.

A műanyag biciklizár és az öntöttvas lakat esete

Te is emlékszel azokra az olcsó, vékony, számzáras biciklilakatokra, amik mindig szétfűrészelve vagy feltörve végezték, a biciklinek pedig csak hűlt helye maradt? Ezek a lakatok pont úgy működnek, mint a jelszavak: ha nem elég erős, akkor így vagy úgy, de feltörik. Az online adatvédelem egyik legsarkallatosabb pontja a jelszóvédelem. Már néhány, különösebb erőfeszítést nem igénylő technikával is védheted a fiókjaidat, például:

  • Mindig kapcsold be a kétfaktoros azonosítást! Ez a Facebook esetében például annyit tesz, hogy a jelszód beírása után még egy SMS-ben vagy e-mailben továbbított kóddal igazolod, hogy valóban te szeretnél belépni.
  • Ne word doksiban, Google Driveon vagy egy magadnak küldött messenger-üzenetben tárold a jelszavaidat! Ha szükséges, inkább papírokra írd fel őket természetesen az adott fiók neve nélkül. Tárold őket külön otthon egy biztonságos helyen, de hagyj egyet a munkahelyi széfben is. Fontos, hogy más adatot ne írj a papírra: ha feltüntetnéd, melyik platform mely felhasználónevéhez kapcsolódik a biztonsági kulcs, az hatalmas kapufa lenne, amit nem szeretnél kockáztatni. 
  • Telepíts master jelszókezelőt! Ezek a szoftverek magas védelmi protokollokkal vannak ellátva, éppen ezért nagyobb biztonságban vannak a jelszavaid a rendszerén belül, mint a drive-meghajtódban.

Érdemes minden platformhoz más jelszót beállítani. Ha úgy érzed, nem csókol homlokon a jelszavak múzsája, itt egy egyszerű gyakorlat, amivel bombabiztos jelszót alkothatsz:

Az online adatbiztonság nem végződik .cn.blog.eu-val

Épp egy szakmai cikkhez keresel anyagokat, de nem látod a lezárt lakat ikont a weboldal url-je mellett? Az online adatvédelem fontosabb a plusz infóknál.: azonnal lépj ki, mert a felkeresett oldallal létesített kapcsolatod nem biztonságos. Ezt a checklistet kell még véggipipálnod ahhoz, hogy megbizonyosodj a weboldal megbízhatóságáról: 

  • Az url tartalmaz “http”-t, és az ehhez tartozó lakat ikont.
  • A dot (pont) után csak egy tag szerepel, ami .hu, .com, esetleg .eu. 
  • A webcímben nincsenek betűkkel helyettesített számok, nyelvhelyességi és fordítási hibák
  • A weboldalon kikereshető az impresszum, illetve a weboldal fejlesztője is
  • A linket nem gyanús e-mailből vagy Messenger-üzenetből kaptad.
  • A weboldal nem szólít fel értesítések bekapcsolására vagy szoftverek letöltésére.

Ha követed az említett tanácsokat, nem adathalászat, csak rekordösszegű bevétel fog várni idén a karácsonyfa alatt. Ha pedig mégis megtörténik a baj, fontos, hogy azonnal, higgadtan intézkedj – elsődlegesen a támadást ért platform letiltásával, jelszóváltoztatással, a bankod értesítésével.

Sok sikert kívánunk a kiemelt értékesítési időszakhoz – és a karácsony szelleme mellett sose hagyjon el az online adatvédelem szelleme sem! Amennyiben szeretnéd a jövő évi ünnepi kampányaidat velünk kitalálni, kezdjük el a közös munkát!

A blogbejegyzést írta: Csaba Nikolett, Matykó Noémi és Szászik Norward

Felhasznált források:
https://time.com/3815620/edward-snowden-password-john-oliver/
https://www.asecurelife.com/how-to-spot-a-fake-website/

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »
Ezek a 2024-es online marketing trendek.

2024 online marketing trendjei -Tanulj a múltból és készülj fel a jövőre!

Az online marketing változó világa 2023-ban sem volt eseménymentes és ez a folyamatosan változó szakma 2024-ben sem lassít le! Számos olyan változásra, trendre és újdonságra számíthatunk, amik új dimenziókat nyitnak meg a szakemberek és cégek számára.  A technológiai fejlődés, a vásárlói magatartás változása, és a globális gazdasági környezet kihívásai új

Tovább olvasom »