B2B marketing az uborkaszezonban

Készítsd el már az uborkaszezon alatt az őszi értékesítésed - ehhez megosztjuk, hogy egy online marketing ügynökség szemével melyek a leggyorsabb B2B marketing tippek.

10 tipp, amivel előkészítheted az őszi értékesítést nyáron

A nyári uborkaszezon sok magyar kisvállalkozás számára kihívást jelenthet, mivel a piac aktivitása csökken, és az üzleti lehetőségek száma is visszaesik. Mindenki szabadságon van, nyaral, és ebben a melegben persze, hogy mindenki lelassul kicsit…

Azonban az okos vállalkozók tudják, hogy ez az időszak remek alkalom arra, hogy felkészüljenek az őszi értékesítési szezonra. Ehhez osztunk meg ebben a blogcikkben néhány nyári B2B marketing tippet és feladatot, melyeket érdemes az uborkaszezon alatt elvégezni ahhoz, hogy sikeres legyen az ősz, fedezd fel egy online marketing ügynökség tanácsai alapján!

1. Marketing stratégia frissítése

Az uborkaszezon ideális alkalom arra, hogy áttekintsd és frissítsd a marketing stratégiádat. Vizsgáld meg, milyen eredményeket értél el az elmúlt időszakban, és mely területeken szükséges változtatni. Egy online marketing ügynökség segítségével készíts részletes elemzést és tervezz új kampányokat, amelyek jobban megfelelnek a célpiac igényeinek.

2. Tartalomkészítés és -frissítés

A nyári hónapokban érdemes végre időt szánni a weboldalad és blogod tartalmának frissítésére is. Készíts releváns, értékes tartalmakat, amelyek hasznosak lehetnek az őszi kampányokhoz. Gondolj például útmutatókra, esettanulmányokra és infografikákra, amelyek a segítik a céged B2B marketing vonalát, a kínált szolgáltatások népszerűsítésével. Ehhez nyugodtan használj AI eszközöket, mert jelentősen meggyorsíthatod a saját munkád.

A nyári hónapokban érdemes időt szánni a weboldalad és blogod tartalmának frissítésére is a megfelelő B2B marketing érdekében - egy marketing ügynökség ajánlása.

3. Hírlevél kampányok előkészítése

A hírlevelek hatékony eszközei a meglévő ügyfélkapcsolatok erősítésének és az értékesítések növelésének. Nyáron készíts elő olyan hírlevél kampányokat, amelyek az őszi akciókat, új termékeket és szolgáltatásokat népszerűsítik. Az email marketing stratégiád finomhangolása érdekében használj A/B teszteket, és figyeld az eredményeket. Fontos, hogy most, amikor nincs kapkodás, időt szánhatsz a marketing listád tisztítására is, amit egyébként is érdemes negyedévente elvégezni. Nem tudod, hogyan fogj neki? Keress minket! Online marketing ügynökségként az e-mail automatizációkban is segítségedre tudunk lenni. 

4. Közösségi média jelenlét erősítése

A közösségi média platformok (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest, YouTube, Threads, stb.) a mai napig az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb forgalomterelő és márkaépítő eszközök. Igen, a B2B marketingben is. Kommunikálj nyáron is aktívan a célközönségeddel a Facebook, LinkedIn és Instagram felületeken. Használj kreatív és interaktív tartalmakat, például élő bejelentkezéseket, szavazásokat és versenyeket, hogy növeld az elköteleződést. Ha teheted, készíts videókat, mert ezek elérése mindig sokkal nagyobb, mint a statikus tartalmaké.

A közösségi média platformok a mai napig az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb online marketing és B2B marketing eszközök.

5. SEO optimalizálás

A keresőoptimalizálás (SEO) hosszú távon is jelentős eredményeket hozhat. Használj releváns kulcsszavakat, mint például online marketing ügynökség és B2B marketing ügynökség a weboldalad és a blogbejegyzéseid tartalmában. Ellenőrizd és javítsd a weboldalad technikai SEO elemeit. Fordíts figyelmet a meta leírásokra, a címkékre és az URL struktúrára. Ez egy hosszútávfutás, szemben példának okáért a PPC-vel, azonban a B2B marketingben elengedhetetlen erre is időt, energiát szánnod.

6. PPC kampányok optimalizálása

A kattintás alapú hirdetések (PPC), ahogy fent is írtam, gyors segítség lehet a leadszerzésre. Sokat azért nem érdemes rá ilyenkor költeni, mert a tapasztalatunk szerint – pont a lassuló üzleti folyamatok miatt – uborkaszezonban sokkal rosszabb eredményt hoznak, mint kiemelt időszakokban (télen vagy ősszel). Sajnos ez igaz a B2B marketing területére is. De mindenképp érdemes figyelmet fordítani rá. Ezt teheted a listák és a célközönségek építésével, vagy az őszi kampányok előkészítésével.

Nyáron például kevesebb pénzből kitesztelheted (A/B tesztek), hogy az őszi kampányaid milyen szöveggel és kreatívval fussanak. Ha pedig konkrét leadeket akarsz most is gyűjteni, akkor használj nyári akciókat és promóciókat, hogy növeld a kattintási arányokat és a konverziókat.

 Ilyen PPC tevékenységeket folytass az őszi B2B marketing érdekében.

7. Ügyfélkapcsolatok ápolása a jó B2B marketing alapja

Az ügyfélkapcsolatok ápolása kulcsfontosságú a hosszú távú sikerhez. Nyáron szervezz személyes találkozókat, webináriumokat vagy workshopokat, ahol közvetlenül kommunikálhatsz az ügyfeleiddel. Készíts ügyfélelégedettségi felméréseket, és használd fel a visszajelzéseket a szolgáltatásaid javítására.

8. Új eszközök bevezetése

A technológia folyamatosan fejlődik, és új eszközök jelennek meg a piacon, amelyek hatékonyabbá tehetik a marketingedet. Sosem volt még annyira gyorsan változó a marketing, mint most. Az AI eszközök kb. hetente átírják a  korábbi szabályokat, újabb és újabb lehetőségeket hoznak. Nyáron tesztelj új marketingautomatizálási eszközöket, CRM rendszereket és analitikai szoftvereket. Egy B2B marketing ügynökség segíthet a megfelelő eszközök kiválasztásában és bevezetésében, amivel rengeteg időt és pénzt spórolhatsz meg. 

9. Versenytárs elemzés

A versenytársak tevékenységének folyamatos figyelemmel kísérése elengedhetetlen. Nyáron szánj időt a versenytársak elemzésére: milyen kampányokat futtatnak, milyen tartalmakat osztanak meg, és milyen marketing eszközöket használnak. Az így nyert információk alapján finomhangolhatod a saját stratégiádat, és inspirálódhatsz is. Figyelj azért arra, hogy az inspirálódás nem plágiumot jelent.

10. Márkaépítés

A nyári időszak remek lehetőség a márkaépítésre. Erősítsd a márkaidentitásodat és pozícionáld magadat a piacon. Készíts vizuálisan vonzó tartalmakat, például videókat és grafikus anyagokat, amelyek bemutatják a vállalkozásod értékeit és szolgáltatásait. Ne eladni akarj ilyenkor, inkább csak megalapozni az ismertségedet és a vásárlói bizalmat, amikből ősszel és év végén konkrét leadeket tudsz generálni.

Összefoglaló

Az uborkaszezon kihívásokkal teli időszak lehet, de megfelelő marketing tevékenységekkel felkészülhetsz az őszi értékesítési szezonra. Egy online marketing ügynökség szakértői segítségével hatékonyan frissítheted a stratégiádat, optimalizálhatod a kampányaidat és erősítheted a márkádat. Ne feledd, a siker kulcsa a folyamatos innováció és a piaci trendek követése.

Ha szeretnél többet megtudni a hatékony nyári marketingről, keress meg minket a Chiro Marketingnél, ahol segítünk, hogy a vállalkozásod az uborkaszezonban is virágozzon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része.

Marketingbüdzsé tervezése: hogyan csináld jól?

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része. Ha nem tervezel tudatosan, könnyen pénzt és időt vesztegethetsz el, miközben elmaradnak az igazi eredmények. Akár online marketing ügynökséggel, akár PPC ügynökséggel dolgozol, mindenképp kulcsfontosságú a hatékony marketingbüdzsé tervezése, hogy maximalizáld a megtérülést és elkerüld

Tovább olvasom »
Használd ki a big data előnyeit marketingcéljaid elérésére és ismerd meg, hogyan alakíthatsz ki adatalapú marketingstartégiát.

Adatalapú online marketingstratégia fejlesztése – hogyan alakítsd át céged marketingjét egy online marketing ügynökség tanácsai alapján

Az online marketing folyamatosan változó világában nemcsak állandó alkalmazkodásra van szükség, de olyan lehetőségek is kínálkoznak, amiket érdemes kihasználni. A big data révén óriási mennyiségű adat áll rendelkezésre, ez a hatalmas adatgyűjtemény pedig a legjobb forrás a gyorsan változó fogyasztói szokások nyomonkövetésére. Online marketing ügynökségként bemutatjuk, hogyan alakíthatod át marketingfolyamataidat

Tovább olvasom »
Biztos megtérülés a marketingben? Bemutatjuk, hogyan alakíthatsz ki olyan profi mérési rendszert, amely átláthatóan követi és értékeli kampányaid eredményét.

Hogyan alakíts ki hatékony mérési rendszert? – Tippek egy online marketing ügynökségtől

A marketing világában az adatok azok, amelyek ténylegesen alátámasztják döntéseink helyességét, és lehetővé teszik a folyamatos optimalizálást. Képzeld el, hogy vakon vezeted vállalkozásod: kampányokat indítasz, hirdetéseket futtatsz, de fogalmad sincs róla, hogy azok milyen eredményeket hoznak. Egy átgondolt mérési rendszer segít megérteni, hogy marketingbefektetéseid valóban megtérülnek-e, és a kampányok hatékonyságát

Tovább olvasom »
Online marketing ügynökségi szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait.

Belső marketing vagy külső ügynökség?

A marketing hatékony működtetése nem csak kreatív ötleteken múlik, hanem azon is, hogy megtaláld a számodra leginkább megfelelő struktúrát, és egy belső marketinges munkatárs alkalmazása vagy külsős ügynökséggel való együttműködés mellett dönts. Online marketing ügynökség szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait, illetve azt, hogyan találd meg az optimális egyensúlyt

Tovább olvasom »