A kitűnés művészete

Chiro_blog_kitunes-muveszete_boritokep

A kreatív tartalomgyártás titkai

A kreatív tartalomgyártás elérhetetlen célként, Szent Grálként él az online marketing világában: mindenki vágyik rá, de elérhetetlennek tűnik.  Pedig az ötletes tartalmak készítése nem adottság kérdése, a kreatív gondolkodás pedig fejleszthető és tanulható. Ebben a cikkben olyan gyakorlatias tanácsokat kapsz, amikkel kreatív, üzletileg is hasznos Instagram és Facebook bejegyzéseket készíthetsz.

A kreatív tartalomgyártás nem (csak) istenadta tehetség

Elképzelhető, hogy hatalmas összegeket fektetsz Facebook, Instagram hirdetésekbe, mégsem éred el a kívánt üzleti célt: ennek oka pedig lehet az, hogy a bejegyzéseid valószínűleg nem relevánsak, sematikusak, sablonosak és nem szólítják meg a célközönséget. Tehát amit csinálsz, az nem ötletes. 

Fontos, hogy megértsd: a kreativitás megfoghatatlan dolognak tűnik, pedig mindig racionális, higgadt, átgondolt adatelemzésen alapul. Mérhető, megfogható, bizonyítható információkon.
Az első lépés tehát az információszerzés, amihez tudnod kell, hogy kihez akarsz szólni. A vásárlóid, azaz a célcsoportod meghatározásához (és en bloc az online marketing stratégiád összeállításához) ebben a cikkben találsz útmutatást.

Do your homework! A kutatómunka fontosságáról

A kreatív tartalomgyártás legfőbb ismérve az, hogy az elkészült anyagok aktuálisak és relevánsak a célcsoportod számára – így hiába készítesz posztokat az emoji világnapjáról harminc év feletti, középvezető férfiaknak vagy türelemről és kitartásról szóló idézeteket húszéves, felső-középosztálybeli fiataloknak.

Ahhoz, hogy hasznos információkat nyerj a célközönségedről és tetten érd az aktuális trendeket, ezeket az oldalakat és módszereket érdemes követned:

1. Google Analytics, a céged tükörképe

A Google Analtytics egy ingyenes adatelemző platform, amivel a weboldaladra látogató felhasználókról és tevékenységeikről kérhetsz le adatokat. Az adatelemzéssel többek között leszűrheted, hogy a célcsoportodba tartozó emberek a weboldalad mely részein töltik a legtöbb időt. A termék/szolgáltatás-oldalon görgetnek a legtöbbet? Akkor a posztjaidban is rájuk kell helyezned a hangsúlyt. Gyanúsan sok időt töltenek a blogbejegyzéseidnél? Lehet, hogy a social mediában is rá kellene feküdnöd az edukatív, információdús  tartalmakra. 

2. A pop az új rock&roll – mit fogyaszt a célközönséged?

A popkultúra a mai ember számára egyenlő a pihenéssel és a szórakozással. Minden korosztálynak megvannak a kedvenc filmjei, zenéi, könyvei, TV-műsorai. Derítsd fel, mit, mikor, melyik időszakból fogyasztanak a vásárlóid és maradj naprakész ezekkel az információkkal: kiemelten hasznosak a kreatív tartalomgyártás során.

3. Frissíts, frissíts, frissíts!

Ez a jelszó nem csupán a kánikulában, de a tartalommarketingben is kiemelt jelentőségű. Az aktualitás a szél a kreatív tartalomgyártás vitorlájában: a frissesség visz előrébb a news feedben és ezzel együtt nagyobb eséllyel sodor a potenciális vásárlóid felé. Tehát kövesd az iparágadhoz kapcsolódó legfrissebb híreket és újításokat. 

Tudnod kell, hogy a közönséged milyen problémákkal néz szembe, hogy aztán átgondolhasd, te hogyan tudsz segíteni a termékeiddel, szolgáltatásoddal. Ezekhez a problémakörökhöz kereshetsz akár idézeteket is releváns, inspiráló személyektől, akikre példaként tekint a célközönséged (itt jön képbe a már említett popkulturális kutatás is).

4. A tudás hatalom – igen, a “mai” világban is

A közösségi média sok esetben a szórakozásról szól – ezt mindenki tudja. Emellett pedig ugyanekkora hangsúlyt kell fektetned az edukatív, informatív tartalmakra is. Miért? Mert a közönséged információkra alapozza a döntéseit. Minél részletesebb, mélyebb, egyedibb információkat osztasz meg a szolgáltatásod/terméked alapjairól, funkcióiról és előnyeiről, annál inkább megragadja a tartalmad a felhasználó figyelmét. Gyűjts tehát össze minden apró részletet a termékedről/szolgáltatásodról, majd fejtsd ki őket 5-6 soros bekezdésekben. Hidd el, ez az “adatbázis” nagy segítségedre lesz a kreatív tartalomgyártásban.

4+1. A szomszéd kertje (nem) mindig zöldebb

Az örökzöld szólás a kreatív tartalommarketingre is igaz. A versenytárselemzés (bővebben itt olvashatod) a piaci helyzeted meghatározása mellett a kreatív Instagram, Facebook tartalmak szempontjából is szükséges. Nézd át a versenytársaid social media profiljait! Ne másolj ötleteket – ez se nem eredeti, se nem etikus! A kutatómunkát arra használd, hogy felfedezd mik azok a formulák (szövegek, emoji-használat, bejegyzéshossz) amik működőképesnek bizonyultak (sokan reagálnak rá), illetve miket érdemes kerülni. 

Teremts kapcsolatot!

Vegyük például az új Elvis-filmet: tegyük fel, hogy a kutatómunkád alapján a célközönséged nagy számban nézte a filmet és tetszett is nekik. Emiatt ezt egy szórakoztató, kreatív Facebook vagy Instagram bejegyzés kereteiben szeretnéd feldolgozni, image-növelés és szórakoztatás céljából. 

Itt jön képbe a kapcsolatteremtés, azaz a kreativitás szerepe: ha csak készítesz egy posztot és megkérdezed a követőidtől, hogy tetszett nekik, akkor ne várj elsöprő aktivitást. A kreatív tartalomgyártás titka a kapcsolat megteremtésében rejlik, tehát: kösd össze a témát a vállalkozásoddal!

A konkrét gyakorlatot a Chiro Valentin-napi posztjával mutatjuk be:

A szituáció: Valentin-nap van, és valamiképp szeretnél a célközönséghez szólni.

1. Lépés: határozd meg a célod!

A miénk az image-növelés és egy infotainment tartalom készítése volt a jelenlegi és potenciális ügyfeleinknek egy Valentin-napi tartalommal.

2.  Lépés: Vizsgáld meg a trendet, témát.

Milyen részletek, szavak, sztorik és jellemzők jutnak róla eszedbe? Használd nyugodtan a Google keresőjét is inspirálódásra. – Valentin-nap: szerelem, boldogság, romantika, áldozatok, szívek, csokoládé, meglepetés, szenvedély, közös hobbi, közös érdeklődési kör, 

3. Lépés: Vizsgáld meg a célcsoportod!

És gyűjts velük kapcsolatos gondolatokat: fájdalompontokat, jellemzőket, előnyöket egyaránt. Minél konkrétabb, annál jobb. – A Chiro célcsoportjának megfelelő kulcsszavak például: Munka, családi vállalkozás, szolgáltatóipar, vendéglátás, kereskedelem, családias, minőség, nehézségek, bizalom

4. Lépés: Gondold át!

Melyik tematikus kulcsszót lehet összekapcsolni a cégeddel, termékeddel? Jelen esetben a legjobb ötlet: közös érdeklődési kör -> családi vállalkozás

5. Lépés: Alkosd meg a konkrét poszt ötletet!

Nálunk ez lett a végeredmény: családi-páros vállalkozások (ügyfeleink) tisztelete, nehézségeik és kitartásuk elismerése Valentin-nap alkalmából

Ez az asszociációs játék nem vesz el sok időt, sőt: egy idő után rutinná válik ez a fajta gondolatmenet, ami értékes, kreatív ötleteket szül.

A sikeres, kreatív tartalomgyártás alapja tehát:

  1. Kutatómunka, majd adatbázis-készítés
  2. Asszociáció, kapcsolat keresése a vállalkozásod és a téma között kulcsszavak segítségével

További ötletek a vibráló, kreatív tartalomgyártáshoz:

Inspirálódj!

Mielőtt elkezded kigondolni a Facebook tartalmad vagy az Instagram posztod képét, nézegess a témában Pinterest-bejegyzéseket.

Használj könnyen kezelhető grafikai felületeket!

Sajnos a kreatív tartalmak gyártásakor nem lesz mindig időd a grafikus munkájára hagyatkozni, így érdemes olyan eszközhöz nyúlnod, amivel te is könnyen, minőségi munkát tudsz végezni. Szívből ajánljuk a Canva pro verzióját, ahol előre elkészült sablonokból is inspirálódhatsz, saját arculati csomagot és képeket tötlhetsz fel.

Lépj ki a megszokott keretekből!

Egyértelmű, hogy a feedből megkapó, figyelemfelkeltő vizuális tartalmakkal tudsz a leginkább kitűnni. A kreatív tartalom a TikTok térnyerésével egyenlő lett a videós, animált posztokkal az Instagram és a Facebook esetében is. Helyezz el a posztodban gifeket, animáld a szöveget, hogy könnyebben észrevegyenek.

Ülj fel a körhintára!

A carousel posztok alatt a “lapozgatós” bejegyzéseket értjük. Instagramon érdemes lehet ezzel a formátummal kommunikálnod: hosszú posztszöveg helyett írj több, kisebb részletet az egymás után következő képekre. Ha nem szeretnél szövegekkel operálni, akkor hangulatképeket, a termékeidről vagy a szolgáltatásodról készült fotókat is érdemes így tálalnod a célközönséged felé.

Szövegelj, de mértékkel!

Fontos, hogy rövidebb, jól átlátható szövegeket írj. A posztod csak néhány másodpercre tűnik fel a feed görgetése közben, szóval már első ránézésre is megkapónak, könnyen fogyaszthatónak kell lennie, hogy szívesen megálljanak elolvasni. Strukturáld, használj gondolatjeleket vagy akár nyíl emojikat a könnyebb átláthatóság érdekében.

“Hass, alkoss, gyarapíts, és” a marketinged fényre derül.

Remélem, hogy a bejegyzés meggyőzött arról, hogy a kreativitás nem egy égből kapott tehetség. A kreatív tartalomgyártás sokkal inkább olyan tudatos alkotómunka és kézzelfogható adatok eredménye, amivel üzleti céljaidat segítheted. Ha hosszabban olvasnál a témáról, készítettünk neked egy ingyenes e-bookot, amiben konkrét, gyakorlatias lépéseket mutatunk a közösségi média posztok készítéséhez, ütemezéséhez.

Ha pedig kérdésed támadt a bejegyzés kapcsán vagy segítségre van szükséged az online marketinged építésében, keress minket bátran.

A bejegyzést írta: Csaba Nikolett és Matykó Noémi

Forrás: https://www.higherlogic.com/blog/how-to-master-infotainment-in-your-digital-content/

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »