A kitűnés művészete

Chiro_blog_kitunes-muveszete_boritokep

A kreatív tartalomgyártás titkai

A kreatív tartalomgyártás elérhetetlen célként, Szent Grálként él az online marketing világában: mindenki vágyik rá, de elérhetetlennek tűnik.  Pedig az ötletes tartalmak készítése nem adottság kérdése, a kreatív gondolkodás pedig fejleszthető és tanulható. Ebben a cikkben olyan gyakorlatias tanácsokat kapsz, amikkel kreatív, üzletileg is hasznos Instagram és Facebook bejegyzéseket készíthetsz.

A kreatív tartalomgyártás nem (csak) istenadta tehetség

Elképzelhető, hogy hatalmas összegeket fektetsz Facebook, Instagram hirdetésekbe, mégsem éred el a kívánt üzleti célt: ennek oka pedig lehet az, hogy a bejegyzéseid valószínűleg nem relevánsak, sematikusak, sablonosak és nem szólítják meg a célközönséget. Tehát amit csinálsz, az nem ötletes. 

Fontos, hogy megértsd: a kreativitás megfoghatatlan dolognak tűnik, pedig mindig racionális, higgadt, átgondolt adatelemzésen alapul. Mérhető, megfogható, bizonyítható információkon.
Az első lépés tehát az információszerzés, amihez tudnod kell, hogy kihez akarsz szólni. A vásárlóid, azaz a célcsoportod meghatározásához (és en bloc az online marketing stratégiád összeállításához) ebben a cikkben találsz útmutatást.

Do your homework! A kutatómunka fontosságáról

A kreatív tartalomgyártás legfőbb ismérve az, hogy az elkészült anyagok aktuálisak és relevánsak a célcsoportod számára – így hiába készítesz posztokat az emoji világnapjáról harminc év feletti, középvezető férfiaknak vagy türelemről és kitartásról szóló idézeteket húszéves, felső-középosztálybeli fiataloknak.

Ahhoz, hogy hasznos információkat nyerj a célközönségedről és tetten érd az aktuális trendeket, ezeket az oldalakat és módszereket érdemes követned:

1. Google Analytics, a céged tükörképe

A Google Analtytics egy ingyenes adatelemző platform, amivel a weboldaladra látogató felhasználókról és tevékenységeikről kérhetsz le adatokat. Az adatelemzéssel többek között leszűrheted, hogy a célcsoportodba tartozó emberek a weboldalad mely részein töltik a legtöbb időt. A termék/szolgáltatás-oldalon görgetnek a legtöbbet? Akkor a posztjaidban is rájuk kell helyezned a hangsúlyt. Gyanúsan sok időt töltenek a blogbejegyzéseidnél? Lehet, hogy a social mediában is rá kellene feküdnöd az edukatív, információdús  tartalmakra. 

2. A pop az új rock&roll – mit fogyaszt a célközönséged?

A popkultúra a mai ember számára egyenlő a pihenéssel és a szórakozással. Minden korosztálynak megvannak a kedvenc filmjei, zenéi, könyvei, TV-műsorai. Derítsd fel, mit, mikor, melyik időszakból fogyasztanak a vásárlóid és maradj naprakész ezekkel az információkkal: kiemelten hasznosak a kreatív tartalomgyártás során.

3. Frissíts, frissíts, frissíts!

Ez a jelszó nem csupán a kánikulában, de a tartalommarketingben is kiemelt jelentőségű. Az aktualitás a szél a kreatív tartalomgyártás vitorlájában: a frissesség visz előrébb a news feedben és ezzel együtt nagyobb eséllyel sodor a potenciális vásárlóid felé. Tehát kövesd az iparágadhoz kapcsolódó legfrissebb híreket és újításokat. 

Tudnod kell, hogy a közönséged milyen problémákkal néz szembe, hogy aztán átgondolhasd, te hogyan tudsz segíteni a termékeiddel, szolgáltatásoddal. Ezekhez a problémakörökhöz kereshetsz akár idézeteket is releváns, inspiráló személyektől, akikre példaként tekint a célközönséged (itt jön képbe a már említett popkulturális kutatás is).

4. A tudás hatalom – igen, a “mai” világban is

A közösségi média sok esetben a szórakozásról szól – ezt mindenki tudja. Emellett pedig ugyanekkora hangsúlyt kell fektetned az edukatív, informatív tartalmakra is. Miért? Mert a közönséged információkra alapozza a döntéseit. Minél részletesebb, mélyebb, egyedibb információkat osztasz meg a szolgáltatásod/terméked alapjairól, funkcióiról és előnyeiről, annál inkább megragadja a tartalmad a felhasználó figyelmét. Gyűjts tehát össze minden apró részletet a termékedről/szolgáltatásodról, majd fejtsd ki őket 5-6 soros bekezdésekben. Hidd el, ez az “adatbázis” nagy segítségedre lesz a kreatív tartalomgyártásban.

4+1. A szomszéd kertje (nem) mindig zöldebb

Az örökzöld szólás a kreatív tartalommarketingre is igaz. A versenytárselemzés (bővebben itt olvashatod) a piaci helyzeted meghatározása mellett a kreatív Instagram, Facebook tartalmak szempontjából is szükséges. Nézd át a versenytársaid social media profiljait! Ne másolj ötleteket – ez se nem eredeti, se nem etikus! A kutatómunkát arra használd, hogy felfedezd mik azok a formulák (szövegek, emoji-használat, bejegyzéshossz) amik működőképesnek bizonyultak (sokan reagálnak rá), illetve miket érdemes kerülni. 

Teremts kapcsolatot!

Vegyük például az új Elvis-filmet: tegyük fel, hogy a kutatómunkád alapján a célközönséged nagy számban nézte a filmet és tetszett is nekik. Emiatt ezt egy szórakoztató, kreatív Facebook vagy Instagram bejegyzés kereteiben szeretnéd feldolgozni, image-növelés és szórakoztatás céljából. 

Itt jön képbe a kapcsolatteremtés, azaz a kreativitás szerepe: ha csak készítesz egy posztot és megkérdezed a követőidtől, hogy tetszett nekik, akkor ne várj elsöprő aktivitást. A kreatív tartalomgyártás titka a kapcsolat megteremtésében rejlik, tehát: kösd össze a témát a vállalkozásoddal!

A konkrét gyakorlatot a Chiro Valentin-napi posztjával mutatjuk be:

A szituáció: Valentin-nap van, és valamiképp szeretnél a célközönséghez szólni.

1. Lépés: határozd meg a célod!

A miénk az image-növelés és egy infotainment tartalom készítése volt a jelenlegi és potenciális ügyfeleinknek egy Valentin-napi tartalommal.

2.  Lépés: Vizsgáld meg a trendet, témát.

Milyen részletek, szavak, sztorik és jellemzők jutnak róla eszedbe? Használd nyugodtan a Google keresőjét is inspirálódásra. – Valentin-nap: szerelem, boldogság, romantika, áldozatok, szívek, csokoládé, meglepetés, szenvedély, közös hobbi, közös érdeklődési kör, 

3. Lépés: Vizsgáld meg a célcsoportod!

És gyűjts velük kapcsolatos gondolatokat: fájdalompontokat, jellemzőket, előnyöket egyaránt. Minél konkrétabb, annál jobb. – A Chiro célcsoportjának megfelelő kulcsszavak például: Munka, családi vállalkozás, szolgáltatóipar, vendéglátás, kereskedelem, családias, minőség, nehézségek, bizalom

4. Lépés: Gondold át!

Melyik tematikus kulcsszót lehet összekapcsolni a cégeddel, termékeddel? Jelen esetben a legjobb ötlet: közös érdeklődési kör -> családi vállalkozás

5. Lépés: Alkosd meg a konkrét poszt ötletet!

Nálunk ez lett a végeredmény: családi-páros vállalkozások (ügyfeleink) tisztelete, nehézségeik és kitartásuk elismerése Valentin-nap alkalmából

Ez az asszociációs játék nem vesz el sok időt, sőt: egy idő után rutinná válik ez a fajta gondolatmenet, ami értékes, kreatív ötleteket szül.

A sikeres, kreatív tartalomgyártás alapja tehát:

  1. Kutatómunka, majd adatbázis-készítés
  2. Asszociáció, kapcsolat keresése a vállalkozásod és a téma között kulcsszavak segítségével

További ötletek a vibráló, kreatív tartalomgyártáshoz:

Inspirálódj!

Mielőtt elkezded kigondolni a Facebook tartalmad vagy az Instagram posztod képét, nézegess a témában Pinterest-bejegyzéseket.

Használj könnyen kezelhető grafikai felületeket!

Sajnos a kreatív tartalmak gyártásakor nem lesz mindig időd a grafikus munkájára hagyatkozni, így érdemes olyan eszközhöz nyúlnod, amivel te is könnyen, minőségi munkát tudsz végezni. Szívből ajánljuk a Canva pro verzióját, ahol előre elkészült sablonokból is inspirálódhatsz, saját arculati csomagot és képeket tötlhetsz fel.

Lépj ki a megszokott keretekből!

Egyértelmű, hogy a feedből megkapó, figyelemfelkeltő vizuális tartalmakkal tudsz a leginkább kitűnni. A kreatív tartalom a TikTok térnyerésével egyenlő lett a videós, animált posztokkal az Instagram és a Facebook esetében is. Helyezz el a posztodban gifeket, animáld a szöveget, hogy könnyebben észrevegyenek.

Ülj fel a körhintára!

A carousel posztok alatt a “lapozgatós” bejegyzéseket értjük. Instagramon érdemes lehet ezzel a formátummal kommunikálnod: hosszú posztszöveg helyett írj több, kisebb részletet az egymás után következő képekre. Ha nem szeretnél szövegekkel operálni, akkor hangulatképeket, a termékeidről vagy a szolgáltatásodról készült fotókat is érdemes így tálalnod a célközönséged felé.

Szövegelj, de mértékkel!

Fontos, hogy rövidebb, jól átlátható szövegeket írj. A posztod csak néhány másodpercre tűnik fel a feed görgetése közben, szóval már első ránézésre is megkapónak, könnyen fogyaszthatónak kell lennie, hogy szívesen megálljanak elolvasni. Strukturáld, használj gondolatjeleket vagy akár nyíl emojikat a könnyebb átláthatóság érdekében.

“Hass, alkoss, gyarapíts, és” a marketinged fényre derül.

Remélem, hogy a bejegyzés meggyőzött arról, hogy a kreativitás nem egy égből kapott tehetség. A kreatív tartalomgyártás sokkal inkább olyan tudatos alkotómunka és kézzelfogható adatok eredménye, amivel üzleti céljaidat segítheted. Ha hosszabban olvasnál a témáról, készítettünk neked egy ingyenes e-bookot, amiben konkrét, gyakorlatias lépéseket mutatunk a közösségi média posztok készítéséhez, ütemezéséhez.

Ha pedig kérdésed támadt a bejegyzés kapcsán vagy segítségre van szükséged az online marketinged építésében, keress minket bátran.

A bejegyzést írta: Csaba Nikolett és Matykó Noémi

Forrás: https://www.higherlogic.com/blog/how-to-master-infotainment-in-your-digital-content/

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »
Ezek a 2024-es online marketing trendek.

2024 online marketing trendjei -Tanulj a múltból és készülj fel a jövőre!

Az online marketing változó világa 2023-ban sem volt eseménymentes és ez a folyamatosan változó szakma 2024-ben sem lassít le! Számos olyan változásra, trendre és újdonságra számíthatunk, amik új dimenziókat nyitnak meg a szakemberek és cégek számára.  A technológiai fejlődés, a vásárlói magatartás változása, és a globális gazdasági környezet kihívásai új

Tovább olvasom »