A közösségi média posztok készítése nem mindig gyerekjáték. Néha könnyen jön az ihlet, néha nehezebben. Ne add fel, törekedj mindig jó minőségű tartalom előállítására, mert megéri. Adunk 6+1 design ötletet arra, hogy a Facebook és Instagram posztjaid még jobbak legyenek, akár te írod őket, akár az online marketing ügynökség.
Hogy miért érdemes komoly hangsúlyt fektetni a közösségi média (Facebook, Instagram) bejegyzések releváns információtartalma mellett a megjelenésükre is, nem térnék ki részletesebben, de azért a rend kedvéért álljon itt néhány adat emlékeztetőként:
- az agyunk 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a képi információt, mint a szövegeset
- a felhasználók akár 3 nappal is tovább képesek felidézni a releváns képpel társított üzenet tartalmát
- a képes bejegyzések akár 150%-kal több megosztást és 2,3-szor több elköteleződést generálhatnak
- bónusz: az infografikák népszerűsége jelentősen megnövekedett a B2B marketingben is
Lehet, hogy ezeket az adatokat te már rég ismered, és az online marketing ügynökséged biztosan tisztában van velük. De biztos, hogy a közösségi tartalmaid készítésénél mindegyiket figyelembe veszed? Biztos vagy benne, hogy tisztában vagy a legalapvetőbb szempontokkal a figyelemfelkeltő, szép és hatékony vizuális tartalom elkészítéséhez? Jöjjön néhány szempont, amellyel jobbá teheted a munkád eredményét, illetve amelyekkel ellenőrizheted a marketing ügynökség munkáját.
A jó közösségi média posztok hatékonyabbak
Mindenekelőtt természetesen meg kell határoznod a céljaidat minden egyes posztnál.
Mit akarok elérni ezzel a bejegyzéssel?
- Forgalomnövekedést szeretnék
- Konverziót (vásárlást, feliratkozást, stb.)
- Támogatni a szakértői státuszom
- Növelni akarom a követőim elköteleződését
Igen, tudjuk: az igényeid csúcsán a konverzió áll, de hidd el, hogy az összes többi kiegészítő cél is végső soron ezt szolgálja. Minél változatosabb eszközkészlettel dolgozik az online marketing, hosszú távon annál hatékonyabb lesz maga a folyamat.
Természetesen a célközönségedet is ismerned kell (kik ők, milyen platformot használnak, asztali- vagy mobilböngészővel interneteznek inkább, kiket követnek, mivel szólíthatók meg, milyen egyéb szokásaik vannak, stb.), de térjünk rá a design szempontokra.
Mitől lesznek jobbak a social media posztjaid?
1. Használd okosan a színeket!
Ne ijedj meg a színek használatától! Ha már vannak arculati színeid, akkor is érdemes az ezekkel kombinálható további színekkel kísérletezni a közösségi média posztok készítésekor, ha pedig még nincs, akkor épp itt az ideje, hogy legyen. ? Az interneten rengeteg olyan online segédeszközt találsz, amiknek a használatával biztosra mehetsz a legmegfelelőbb színkombinációk kialakításában egy-egy posztkép esetén.
Ne felejtsd el, hogy az online felületre szánt grafikáidat mindig RGB színekkel készítsd!
2. Ne zsúfold tele a közösségi média posztokat szöveggel!
Tudjuk, hogy a vállalkozásod, szolgáltatásod, terméked a szíved csücske, és legszívesebben telekürtölnéd az egész világot vele. De vigyázz, hogy ne a posztképen éld ki ezt a vágyadat. ? Ha túl sok szöveget írsz a képre, a közönséged azt fogja érezni, hogy el akarod árasztani őket hatalmas mennyiségű, kéretlen információval. Ahhoz, hogy ne legyen túlzsúfolt a kreatívod, igyekezz 1, maximum 2 sorban megfogalmazni az üzeneted.
Az egyik legalapvetőbb szabály az, hogy próbáld meg az üzenetedet a lehető legegyszerűbben eljuttatni a követőidhez. Ezért is fontos, hogy a social media poszt szövege legyen minél könnyebben olvasható, amiben szerepet játszik a használt betűtípus stílusa, a kiválasztott betűméret és a használt színek is (pl. egy kontrasztos betűszín/háttérszín kombináció szinte mindig kötelező).
3. Játék a betűkkel
Tegyük fel, hogy van már egy bejáratott betűtípus készleted, amivel előszeretettel dolgozol, vagy amit hatékonyan használ az online marketing ügynökséged a 2-es pont szempontjai szerint. Mivel dobhatnád fel még jobban a posztkreatívjaidat? Kezdj el játszani a betűkkel!
- legyen 2, maximum három betűtípus család (typeface), amik fontjai jól mutatnak egymással kombinálva (ha nem vagy biztos magadban, az internet hihetetlenül ötletes eszközökkel van a kiválasztásban a segítségedre), és ezeket használd. Az egymással nagy kontrasztban álló betűtípusok működnek a legjobban (pl. talpas + talpatlan stb.)
- kísérletezz az egy szövegdobozhoz tartozó betűk méretével, színével, betű- és sortávolságokkal, de a torzítással csak óvatosan
4. Láthatóság, olvashatóság – kontraszt
A kontrasztok egyszerűen vonzzák a tekintetet, ezt a tényt pedig nemcsak a szín-, de a méret és az elrendezés kontrasztjával is ki lehet bizony használni egy képen, ezért a logót a kép homogénebb területére próbáld illeszteni. Ha ilyen nincs, akkor használj színes alakzatokat alatta, ugyanúgy, ahogy a szövegek alatt is. Ezzel a kitűnő olvashatóságot, és azt éred el, hogy a márkádat könnyen be fogják tudni azonosítani a közösségi posztjaid kreatívjai alapján (is).
5. A hatékony közösségi média posztok titka a vizuális állandóság, márkafelismerés
Azt mondják, hogy általánosságban legalább hétszer kell találkoznunk egy üzenettel az online térben ahhoz, hogy később felismerjük azt. Ha már mind a 4 pontunk tanácsait megfogadtad, akkor a következő cél az, hogy idővel a próbálkozásaid eredményeképp elkészült közösségi média kreatívjaid egyértelműen hozzád (a termékedhez, vállalkozásodhoz) kapcsolhatók legyenek, és ne csak az odabiggyesztett logó miatt tudják megállapítani az emberek, hogy hozzád tartozik az adott tartalom. A logód, a színek és a tipográfia konzisztens használatával mindezt biztosan elérheted.
6. Legyél kreatív, és várj el kreatív munkát a marketing ügynökségtől is!
Ha hiszed, ha nem, a kreativitás ott szunnyad mindenkiben, és a megfelelő technikákkal, valamint gyakorlással bárkiből elő lehet hozni a jobbnál jobb ötleteket (grafikai téren is). A grafikáid dizájnját és a posztjaid témáját is próbáld meg a változatosság szolgálatába állítani. Alakíts ki egy heti mintázatot, legyenek visszatérő témáid, amik jól felismerhető vizuális megoldásokkal párosulnak. Kísérletezz kedvedre, aztán hó végén értékeld ki, melyek voltak azok a posztok, amik a legjobban működtek.
+ 1. Alkoss szemet gyönyörködtető kreatívokat!
A funkcionalitás fontos, de ne áldozd fel miatta az esztétikát! Mit értek ez alatt? Például ne zsúfold tele a képedet a lehető legtöbb információval (esemény dátumok, ismertetés, hívószavak, badge-ek, logók és még a CTA is férjen rá? Na persze…), az egyszerűséget és a szépséget tartsd a szemed előtt a közölni való adatokkal egészséges egyensúlyban. Ne aggódj, ami nem fért rá a képre, azt írd bele nyugodtan a posztszövegbe.
Reméljük, hogy sikerült inspirálunk téged arra, hogy megvizsgáld az eddigi tartalomkészítési szokásaidat, és a tanácsainkkal ellátva megújult erővel és lelkesedéssel folytatod tovább ezt a rendkívüli kreativitást igénylő munkát.
Ha mégis bizonytalan lennél, és úgy érzed, próbát tennél egy profi csapattal a tartalommarketing terén, keress minket bátran!