6 + 1 kreatív dizájnötlet közösségi média posztokhoz

Facebook poszt design ötletek

A közösségi média posztok készítése nem mindig gyerekjáték. Néha könnyen jön az ihlet, néha nehezebben. Ne add fel, törekedj mindig jó minőségű tartalom előállítására, mert megéri. Adunk 6+1 design ötletet arra, hogy a Facebook és Instagram posztjaid még jobbak legyenek, akár te írod őket, akár az online marketing ügynökség.

Hogy miért érdemes komoly hangsúlyt fektetni a közösségi média (Facebook, Instagram) bejegyzések releváns információtartalma mellett a megjelenésükre is, nem térnék ki részletesebben, de azért a rend kedvéért álljon itt néhány adat emlékeztetőként:

  • az agyunk 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a képi információt, mint a szövegeset
  • a felhasználók akár 3 nappal is tovább képesek felidézni a releváns képpel társított üzenet tartalmát
  • a képes bejegyzések akár 150%-kal több megosztást és 2,3-szor több elköteleződést generálhatnak
  • bónusz: az infografikák népszerűsége jelentősen megnövekedett a B2B marketingben is

Lehet, hogy ezeket az adatokat te már rég ismered, és az online marketing ügynökséged biztosan tisztában van velük. De biztos, hogy a közösségi tartalmaid készítésénél mindegyiket figyelembe veszed? Biztos vagy benne, hogy tisztában vagy a legalapvetőbb szempontokkal a figyelemfelkeltő, szép és hatékony vizuális tartalom elkészítéséhez? Jöjjön néhány szempont, amellyel jobbá teheted a munkád eredményét, illetve amelyekkel ellenőrizheted a marketing ügynökség munkáját.

A jó közösségi média posztok hatékonyabbak

Mindenekelőtt természetesen meg kell határoznod a céljaidat minden egyes posztnál.

Mit akarok elérni ezzel a bejegyzéssel?

  • Forgalomnövekedést szeretnék
  • Konverziót (vásárlást, feliratkozást, stb.)
  • Támogatni a szakértői státuszom
  • Növelni akarom a követőim elköteleződését

Igen, tudjuk: az igényeid csúcsán a konverzió áll, de hidd el, hogy az összes többi kiegészítő cél is végső soron ezt szolgálja. Minél változatosabb eszközkészlettel dolgozik az online marketing, hosszú távon annál hatékonyabb lesz maga a folyamat.

Természetesen a célközönségedet is ismerned kell (kik ők, milyen platformot használnak, asztali- vagy mobilböngészővel interneteznek inkább, kiket követnek, mivel szólíthatók meg, milyen egyéb szokásaik vannak, stb.), de térjünk rá a design szempontokra.

Mitől lesznek jobbak a social media posztjaid?

    1. Használd okosan a színeket!

    Ne ijedj meg a színek használatától! Ha már vannak arculati színeid, akkor is érdemes az ezekkel kombinálható további színekkel kísérletezni a közösségi média posztok készítésekor, ha pedig még nincs, akkor épp itt az ideje, hogy legyen. ? Az interneten rengeteg olyan online segédeszközt találsz, amiknek a használatával biztosra mehetsz a legmegfelelőbb színkombinációk kialakításában egy-egy posztkép esetén.

    Ne felejtsd el, hogy az online felületre szánt grafikáidat mindig RGB színekkel készítsd!

    forrás: Pinterest

    2. Ne zsúfold tele a közösségi média posztokat szöveggel!

    Tudjuk, hogy a vállalkozásod, szolgáltatásod, terméked a szíved csücske, és legszívesebben telekürtölnéd az egész világot vele. De vigyázz, hogy ne a posztképen éld ki ezt a vágyadat. ? Ha túl sok szöveget írsz a képre, a közönséged azt fogja érezni, hogy el akarod árasztani őket hatalmas mennyiségű, kéretlen információval. Ahhoz, hogy ne legyen túlzsúfolt a kreatívod, igyekezz 1, maximum 2 sorban megfogalmazni az üzeneted.

    Az egyik legalapvetőbb szabály az, hogy próbáld meg az üzenetedet a lehető legegyszerűbben eljuttatni a követőidhez. Ezért is fontos, hogy a social media poszt szövege legyen minél könnyebben olvasható, amiben szerepet játszik a használt betűtípus stílusa, a kiválasztott betűméret és a használt színek is (pl. egy kontrasztos betűszín/háttérszín kombináció szinte mindig kötelező).

    3. Játék a betűkkel

    Tegyük fel, hogy van már egy bejáratott betűtípus készleted, amivel előszeretettel dolgozol, vagy amit hatékonyan használ az online marketing ügynökséged a 2-es pont szempontjai szerint. Mivel dobhatnád fel még jobban a posztkreatívjaidat? Kezdj el játszani a betűkkel!

    • legyen 2, maximum három betűtípus család (typeface), amik fontjai jól mutatnak egymással kombinálva (ha nem vagy biztos magadban, az internet hihetetlenül ötletes eszközökkel van a kiválasztásban a segítségedre), és ezeket használd. Az egymással nagy kontrasztban álló betűtípusok működnek a legjobban (pl. talpas + talpatlan stb.)
    • kísérletezz az egy szövegdobozhoz tartozó betűk méretével, színével, betű- és sortávolságokkal, de a torzítással csak óvatosan
    forrás: Pinterest

    4. Láthatóság, olvashatóság – kontraszt

    A kontrasztok egyszerűen vonzzák a tekintetet, ezt a tényt pedig nemcsak a szín-, de a méret és az elrendezés kontrasztjával is ki lehet bizony használni egy képen, ezért a logót a kép homogénebb területére próbáld illeszteni. Ha ilyen nincs, akkor használj színes alakzatokat alatta, ugyanúgy, ahogy a szövegek alatt is. Ezzel a kitűnő olvashatóságot, és azt éred el, hogy a márkádat könnyen be fogják tudni azonosítani a közösségi posztjaid kreatívjai alapján (is).

    5. A hatékony közösségi média posztok titka a vizuális állandóság, márkafelismerés

    Azt mondják, hogy általánosságban legalább hétszer kell találkoznunk egy üzenettel az online térben ahhoz, hogy később felismerjük azt. Ha már mind a 4 pontunk tanácsait megfogadtad, akkor a következő cél az, hogy idővel a próbálkozásaid eredményeképp elkészült közösségi média kreatívjaid egyértelműen hozzád (a termékedhez, vállalkozásodhoz) kapcsolhatók legyenek, és ne csak az odabiggyesztett logó miatt tudják megállapítani az emberek, hogy hozzád tartozik az adott tartalom. A logód, a színek és a tipográfia konzisztens használatával mindezt biztosan elérheted.

    6. Legyél kreatív, és várj el kreatív munkát a marketing ügynökségtől is!

    Ha hiszed, ha nem, a kreativitás ott szunnyad mindenkiben, és a megfelelő technikákkal, valamint gyakorlással bárkiből elő lehet hozni a jobbnál jobb ötleteket (grafikai téren is). A grafikáid dizájnját és a posztjaid témáját is próbáld meg a változatosság szolgálatába állítani. Alakíts ki egy heti mintázatot, legyenek visszatérő témáid, amik jól felismerhető vizuális megoldásokkal párosulnak. Kísérletezz kedvedre, aztán hó végén értékeld ki, melyek voltak azok a posztok, amik a legjobban működtek.

    forrás: Pinterest

    + 1. Alkoss szemet gyönyörködtető kreatívokat!

    A funkcionalitás fontos, de ne áldozd fel miatta az esztétikát! Mit értek ez alatt? Például ne zsúfold tele a képedet a lehető legtöbb információval (esemény dátumok, ismertetés, hívószavak, badge-ek, logók és még a CTA is férjen rá? Na persze…), az egyszerűséget és a szépséget tartsd a szemed előtt a közölni való adatokkal egészséges egyensúlyban. Ne aggódj, ami nem fért rá a képre, azt írd bele nyugodtan a posztszövegbe.

    forrás: Pinterest

    Reméljük, hogy sikerült inspirálunk téged arra, hogy megvizsgáld az eddigi tartalomkészítési szokásaidat, és a tanácsainkkal ellátva megújult erővel és lelkesedéssel folytatod tovább ezt a rendkívüli kreativitást igénylő munkát.

    Ha mégis bizonytalan lennél, és úgy érzed, próbát tennél egy profi csapattal a tartalommarketing terén, keress minket bátran!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

    Feliratkozás

    Hasonló cikkek

    Aknázd ki a Linkedin adta lehetőségeket

    Egy online marketing ügynökség tanácsai: így használd professzionálisan a LinkedInt! 

    Online marketing ügynökség lévén napról napra látjuk, hogy a LinkedIn egyre népszerűbbé válik, különösen ha az üzleti kapcsolatok építéséről és a márka ismertségének növeléséről beszélünk. De vajon miért és hogyan érdemes használni ezt a platformot? Milyen erőforrások, előnyök rejlenek benne, és hasznos része lehet-e a marketing stratégiádnak? Ezekre derítünk fényt

    Tovább olvasom »
    Készítsd el már az uborkaszezon alatt az őszi értékesítésed - ehhez megosztjuk, hogy egy online marketing ügynökség szemével melyek a leggyorsabb B2B marketing tippek.

    B2B marketing az uborkaszezonban

    10 tipp, amivel előkészítheted az őszi értékesítést nyáron A nyári uborkaszezon sok magyar kisvállalkozás számára kihívást jelenthet, mivel a piac aktivitása csökken, és az üzleti lehetőségek száma is visszaesik. Mindenki szabadságon van, nyaral, és ebben a melegben persze, hogy mindenki lelassul kicsit… Azonban az okos vállalkozók tudják, hogy ez az

    Tovább olvasom »
    Fedezd fel, miért elengedhetetlenek az adatok és a mérések az online marketing stratégiákhoz! Gyakorlati tanácsok a Chiro online marketing ügynökség és Bay Áron, PPC ügynökségvezető szemével.

    A mérések fontossága – egy online marketing ügynökség szemével

    Bevezetés Az online marketing világában az adatok, mérések és részletes riportok alapvető szerepet játszanak a sikeres stratégia kialakításában és végrehajtásában. Mi, mint tapasztalt online marketing ügynökség, különös figyelmet fordítunk arra, hogy minden hónap elején részletes beszámolót küldjünk az ügyfeleinknek. Ezek összegzik az előző hónap teljesítményét, és nemcsak a mérőszámokat tartalmazzák,

    Tovább olvasom »
    Egy online marketing ügynökség számos olyan könyvet tud ajánlani számodra, amelyek segítségedre lesznek a szakmában.

    Online marketing ügynökség ajánlásai: 6+1 kihagyhatatlan könyv a szakmában

    Az utóbbi időben egyre többen érdeklődnek afelől, hogy egy online marketing ügynökség csapata milyen könyveket ajánlana azoknak, akik bővíteni szeretnék tudásukat az online marketing területén. Így hát egy csokorba szedtük azon kedvenc marketinges könyveinket, amelyek rengeteg tudást és inspirációt nyújtanak a mindennapi munka során a Chiro egész csapatának. Tarts velünk, és

    Tovább olvasom »