Online marketing ügynökség lévén napról napra látjuk, hogy a LinkedIn egyre népszerűbbé válik, különösen ha az üzleti kapcsolatok építéséről és a márka ismertségének növeléséről beszélünk. De vajon miért és hogyan érdemes használni ezt a platformot? Milyen erőforrások, előnyök rejlenek benne, és hasznos része lehet-e a marketing stratégiádnak? Ezekre derítünk fényt legújabb blogbejegyzésünkben!
A LinkedIn egy online marketing ügynökség lencséjén keresztül
A LinkedIn egy professzionális közösségi hálózat, amely kifejezetten üzleti és szakmai kapcsolatok építésére lett kialakítva, a különböző funkcióinak és előnyeinek köszönhetően pedig rendkívül értékes marketing eszközt jelent a vállalkozások és az online marketing ügynökségek számára is. Ugyanis koncentrált a közönsége, tehát a számodra legrelevánsabb profilokkal, s a networkingben, üzletépítésben, salesben érdekelt emberekkel futhatsz össze a platformon. A Chiro, mint online marketing ügynökség is rendszeresen használja, és fontos része a marketing stratégiánknak. Mutatjuk, hogy miért!
A LinkedIn lehetőséget ad arra, hogy kapcsolatba lépj más szakemberekkel, potenciális ügyfelekkel és üzleti partnerekkel, ami még inkább hozzájárulhat az üzleti lehetőségeid kiaknázásához. Emellett a platform segítségével hatékonyan építheted és növelheted vállalkozásod ismertségét. A rendszeres bejegyzések, cikkek és frissítések közzététele révén megmutathatod szakértelmedet és elkötelezettségedet az iparágban, így erősítheted a márkád hitelességét és vonzerejét. Ráadásul kisebb “médiazajban” teheted ezt, mint a többi közösségi platformon, mert a LinkedInt a legtöbb felhasználó még mindig csak passzívan használja, tehát tartalmakat fogyasztani jár fel, nem pedig létrehozni azokat. Köszönhetően tehát a fókuszált és érdeklődő közönségnek és a LinkedIn hirdetési rendszerének lehetővé válik, hogy rendkívül pontosan célozd meg a kívánt embereket.
B2B vs B2C: Melyik szektor számára ajánlott a LinkedIn?
A LinkedIn kifejezetten erős a B2B (Business to Business) szektorban, így ha te is más vállalkozásokhoz szólsz szolgáltatásaiddal, termékeiddel, akkor a LinkedIn kiváló platform arra, hogy elérd a döntéshozókat, szakembereket és vállalati vezetőket. A professzionális kapcsolatok építése és a szakmai tartalmak megosztása révén növelheted üzleti lehetőségeidet és megerősítheted piaci pozíciódat. Ezeket a szakmai tartalmakat pedig várják is a hálózatodban szereplő emberek, ugyanis nemcsak a közönség fókuszált a platformon, hanem a tevékenység is. A B2C (Business to Consumer) szektorban is használhatod a LinkedInt, bár itt talán kevésbé hangsúlyos. A piac B2C szereplőjeként érdemesebb a Facebookot vagy az Instragramot beleépítened a marketingstratégiádba.
A platform fő funkciói
LinkedIn profilkészítés és optimalizálás
Kiemelten fontos, hogy jól megtervezett és informatív profilt hozz létre, hiszen ez lesz az emberek első benyomása a vállalkozásodról. Használj professzionális profilképet és borítóképet, amelyek tükrözik vállalkozásod arculatát. Készíts egy rövid, de informatív összefoglalót, amely bemutatja vállalkozásodat, szolgáltatásaidat és elért eredményeidet. Részletezd vállalkozásod tapasztalatait és kiemelt készségeit, illetve használj releváns kulcsszavakat, hogy könnyebben megtalálják profilodat.
A professzionális profil nemcsak a vállalkozásod esetében fontos. Az alkalmazottaknak, kollégáknak szintén ajánlott egy jól összeszedett LinkedIn profilt létrehozniuk, amelyet a céged profilja alá becsatornázhatsz. Illetve cégvezetőként ne feledkezz meg a saját profilod fejlesztéséről sem. Ezzel nemcsak az énmárkádat építheted, hanem a vállalkozásod híre is jobban szárnyalhat, hiszen a magánszemélyek fiókját sokkal inkább felkapja az algoritmus, mint a cégeset.
Kapcsolatok építése és kezelése a LinkedInen
Küldj személyre szabott meghívókat a szakmabelieknek, potenciális vásárlóknak, hogy a kapcsolati hálódat tovább bővíthesd. Ezekben mutatkozz be röviden, indokold meg, hogy miért szeretnél kapcsolatba lépni az adott személlyel. Ezt követően rendszeresen tartsd a kapcsolatot a hálózatodban szereplő emberekkel, akárcsak csak egy like, komment, vagy a tartalmak továbbosztása erejéig.
Tartalomkészítés és megosztás
A LinkedIn nagyszerű platform a szakmai tartalmak megosztására. Nyugodtan írj hosszabb, szakmai cikkeket, amelyek értéket nyújtanak az olvasóknak. Használj SEO-barát kulcsszavakat, például az „online marketing ügynökség” kifejezést. Ha a LinkedIn profilodnál is ügyelsz a SEO-ra, akkor arra nemcsak a LinkedIn felhasználók köréből érkezhetnek releváns emberek, hanem kívülről is. Vagyis a Google keresésekben is láthatóbbá válik oldalad. A SEO-n túl oszd meg vállalkozásoddal kapcsolatos híreket, eseményeket és egyéb frissítéseket, hogy folyamatosan látható maradj a hálózatodban. Ezek mind abban segítenek, hogy ne felejtsenek el, illetve növeld szakmai imázsod.
LinkedIn hirdetések és kampányok
A LinkedIn hirdetési platformja lehetővé teszi, hogy különböző típusú hirdetéseket hozz létre és futtass, ezeket pedig többféle módon is megteheted. Megoszthatod blogbejegyzéseidet és cikkeidet szponzorált tartalomként, hogy szélesebb közönséget érj el.
Ha nagyobb büdzsével rendelkezel, akkor a platform fizető szolgáltatásait is igénybe veheted. Az egyik ilyen a sales navigator, amely segítségével a potenciális ügyfelekről nagyobb mennyiségű információt gyűjthetsz be. Ennek köszönhetően pedig még jobban megcélozhatod őket, így segítve leadgenerálást, és az értékesítés növelését. A Sales Navigatornak több hatásos eszköze is lehet, ezek közül az egyik legjobb az InMail üzenetek, amelyek amelyek közvetlenül a címzettek beérkező üzenetei közé kerülnek. Vagy akár itt is hirdethetsz, viszont érdemes meggondolni, hogy belevágsz-e. Alapvetően kifejezetten jól működik a részletes célzás ezen a platformon, egyes célcsoportok csak itt érhetőek el, illetve sokkal nagyobb kötődési erőt lehet kiváltani itt. Viszont az összes social platform közül ez az egyik legdrágább, csak angol nyelven futhatnak a hirdetések, az algoritmusa pedig nem annyira okos, mint a Facebooké. Tehát csupán akkor érdemes belevágnod, ha napi 20-25 eurót rá tudsz szánni, sőt, ha A/B tesztelni is szeretnél, akkor az dupla annyit jelent.