Kell-e neked Google és Facebook dinamikus remarketing?

Ha használod a közösségi médiát, a Google és a Facebook felületeit, akkor nem tudod elkerülni, hogy remarketing hirdetésekkel találkozz, hiszen valószínűleg neked is rendszeresen feltűnnek azoknak a weboldalaknak a hirdetései, amelyeket előzetesen felkerestél. Ez a remarketing!

Mikor elgondolkodsz azon, hogy mennyire fontos a vállalkozásod számára ez az eszköz, fontos tudnod, hogy a látogatók 96%-a hagyja el úgy a weboldalakat, hogy végül nem konvertál (nem vásárol, nem veszi igénybe a szolgáltatást, nem iratkozik fel). Tehát a webhely látogatói közül csak 4%-ból (vagy még ennél is kevesebb) lesz egyből vásárló.

A remarketing segítségével viszont kapcsolatot tudsz létesíteni azokkal az emberekkel, akik korábban kapcsolatba léptek a webhelyeddel. Mindegy, hogy a cél a márkaismertség növelése, értékesítés vagy a regisztrációk számának növelése, minden esetben segítséget tud nyújtani. A Google Ads felületén fel tudod használni a
remarketinglistáidat a keresési és a display hálózaton is.

Mi is pontosan a dinamikus remarketing?

A Tirendo online gumiabrocs-kereskedő cég, a keresési hálózaton használt remarketinglistáinak köszönhetően 161%-al tudta megnövelni a korverziós arányát, ami 22%-os forgalomnövekedést eredményezett. Dinamikus remarketinggel sokkal gyorsabb növekedésre számíthatsz!

A remarketing kampányok a legjövedelmezőbb kampánytípusok lehetnek, ha okosan használod őket.

A példákból is látszik, hogy hatalmas bevételi forrástól esel el, ha nem próbálod meg ezeket a potenciális vásárlókat újra megcélozni – azaz, ha nem használod ki a remarketingben rejlő lehetőségeket. Azonban van még egy ennél is komplexebb és pontosabb módszer, amivel el tudod érni azokat, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt, ez pedig nem más, mint a dinamikus remarketing.

A dinamikus remarketing lehetővé teszi, hogy automatikusan újracélozd azokat az embereket, akik megnézték az adott termékeidet, szolgáltatásaidat a weboldaladon úgy, hogy a hirdetés megmutatja számukra ugyanazt a terméket. Persze készíthetsz külön remarketing hirdetést minden célközönségedre az egyes termékekkel vagy termékcsoportokkal manuálisan is, de érdemes emellett kipróbálni a dinamikus remarketinget is.

Miért jó a Google és Facebook remarketing hirdetés?

Sokkal személyre szabottabb hirdetésekkel célozhatsz a potenciális vásárlókra.  Ez a hirdetés segít a lehetséges ügyfelek felkutatásában azáltal, hogy visszahozza a korábbi
látogatókat webhelyedre, hogy befejezhessék azt, amit elkezdtek, legyen az egy
megrendelés, vásárlás vagy éppen ajánlatkérés. Továbbá ezzel lehetőséged van
arra is, hogy külön célozd meg azokat az embereket, akik a kosárba rakták az
adott termékeidet, mint ahogy azokat is, akik még csak a termékek aloldalain jártak.

A világ legnagyobb csak internetes sportruházatot és sportfelszerelést áruló vállalkozása a Netshoes, a dinamikus remarketing segítségével a karácsony időszakban 30-40%-os bevételnövekedést tapasztalt. A Sierra Trading Post, egy szabadtéri felszerelést és felsőruházatot árusító cég, az általános remarketing kampányhoz képest, a dinamikus remarketinggel a konverziók számát az ötszörösére tudta növelni. A Bebê Store-nál pedig a kampány elindítása utána, már az első negyedévben a teljes konverzió 10%-kal nőtt.

Már rövid időn belül ugyanezeket a pozitív eredményeket érheted el a potenciális vásárlóidnál, ha gondos odafigyeléssel Te is készítesz ilyen hirdetéseket.

Kinek ajánljuk a dinamikus remarketing hirdetések használatát?

Magát a remarketinget szinte minden vállalkozásnak érdemes használnia, de a dinamikus remarketing esetében ennél azért speciálisabb a helyzet. Mielőtt belevágsz, érdemes átgondolnod, hogy a saját vállalkozásod szempontjából mennyire releváns használnod az online marketing ezen funkcióját.

Sokféle vállalkozásnál ki lehet próbálni, de van néhány terület, ahol mindenképpen érdemes bevetni a siker érdekében:

Oktatás

Repülőjegyek

Szállodák és bérlések

Munkalehetőség

Helyi ajánlatok

Ingatlan

Kiskereskedelem

Utazás

Hogy egy kicsit konkrétabb példákat is hozzunk, mindenképpen ajánljuk a dinamikus remarketinget, ha:

    1. Webshopod van

    Ha webshopod van, akkor mindenképpen el kell kezdened foglalkozni a dinamikus remarketinggel, hiszen akár meg is duplázhatod a bevételedet. Nem számít, hogy mennyi terméket vagy szolgáltatást kínál a weboldalad, a dinamikus remarketing az egész oldalt lefedi. Egyre több webshop típusnál van már lehetőséged viszonylag egyszerűen létrehozni a dinamikus remarketinget, de az egyedi webshopoknál is megvannak a módszerek, hogy elkészítsd ezeket a hirdetéseket.

    2. Széles termékkínálattal vagy sokféle szolgáltatással rendelkezel

    Akkor is érdemes használnod a dinamikus remarketinget, ha sok termékkel vagy szolgáltatással rendelkezik a céged. Így például utazási irodák, iskolák vagy ingatlanirodák is nagyon jól tudják alkalmazni ezt a lehetőséget. Ha egy kissé bonyolult a termékhálód, nem kell az összes termékre külön-külön céloznod, ugyanis termékcsoportszinten is tudsz hirdetéseket létrehozni.

    A dinamikus remarketing hirdetéseket használhatod a Google Display hálózatán, a
    Youtube-on, a Facebookon, az Instagramon, az Audience Networkben és a Messengerben is.

    A  standard remarketinghez képest ennek a telepítése azért jóval bonyolultabb, de ha elkészültél vele, akkor mindenképpen érezni fogod, hogy megérte a belefektetett időt és munkát.

    A te vállalkozásodnak szüksége lenne a dinamikus remarketingre?

    Ha a válasz igen, és nem szeretnél elveszni a telepítés, kampányépítés részleteiben, akkor keresd fel ügynökségedet vagy minket, hogy minél előbb meg tudd növelni a bevételedet!

    Források:

     

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

    Feliratkozás

    Hasonló cikkek

    Online marketing válságos időkben

    Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

    Tovább olvasom »

    Így ne bolondulj meg a cégvezetésben: a delegálás művészete

    „Nem akarom ezt a feladatot kiadni a kezemből, mert mire elmondom, mit kell csinálni, már meg is csináltam.” „Csak én tudom ezt jól megcsinálni, nem bízom abban, hogy más hasonló színvonalon megcsinálja.” Ugye ismerősek ezek a gondolatok? Sok cégvezető fejében fordulnak meg ezek a mondatok nap mint nap, de sajnos

    Tovább olvasom »