Online marketing: ügynökség vagy belsős kolléga?

Online marketing stratégia

Egy cég fejlődésében általában eljön az a pillanat, amikor felmerül a kérdés: vajon érdemes felvenni egy kollégát teljes állásban az online marketing feladatokra, vagy célszerűbb egy ügynökségnek kiszervezni a teljes folyamatot?  Mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, de ha minden szempontot alaposan végiggondolsz, egyértelmű lesz, hogy a saját céged számára melyik az ideális megoldás.

Online marketing ügynökségként alapos rálátásunk van a kiszervezett és a házon belül tartott marketingről is, így összeszedtük számodra a legfontosabb szempontokat, amelyeket mérlegelned kell.

Az online marketing is igényel szaktudást, tapasztalatot

Hemzsegnek az állásportálokon azok a hirdetések, ahol olyan marketingest keresnek, aki egyszemélyben ért a stratégia készítéshez, Facebook oldal kezeléséhez, PPC hirdetésekhez, tud grafikát készíteni, szöveget ír, jó a SEO-ban és még sorolhatnám. De vajon mennyire reális az, hogy valaki egy emberként mindehhez  nemcsak ért, de mindegyik szakterületen teljesen profi is? Annyira, hogy az egész cég marketingjét a tervezéstől a kivitelezésig rá merd bízni. Kicsi a valószínűsége, vagy ha van is ilyen, akkor feltehetően nem tudnád megfizetni. Ritkák a polihisztorok, és nem is elvárható, hogy egy marketinges mindenhez is értsen. Ha ilyen szakemberre van szükséged, akkor egy T-szintű marketinges lehet a segítségedre.

A T-szintű marketinges az, aki marketing – jelen eseten specifikusan az online marketing – egy területének a szakértője (pl. PPC, vagy SEO szakember), a többi szakterületről pedig alapvető ismeretekkel rendelkezik, így alap kampányokat egyedül is tud menedzselni. Egy ilyen szakember akkor lehet a legmegfelelőbb a bonyolult marketing feladatok ellátására, ha azokat a területeket, amikről csak alap ismeretekkel rendelkezik, ki tudja szervezni egy alvállalkozónak, vagy ügynökségnek (pl. grafikai feladatokat, keresőoptimalizálást, tartalommarketinget), őket pontosan és hatékonyan tudja briefelni, a munkájukat követni és ellenőrizni. Ügynökségnél viszont valószínűleg egy helyen elérhető mindegyik terület szakértője, akik közös munkával tudják a leghatékonyabb kampányokat készíteni számodra, hiszen ezek a területek összefüggnek: egy jó hirdetési kampányhoz kell stratégia, kell PPC szakértelem, szövegírás és grafika, de nem árt, ha van a weboldalhoz kapcsolódóan SEO és UX/UI tudás is

Hatékonyság

A szaktudás mellett az sem mindegy, hogy a kampányaid milyen hatékonysággal tudnak működni. PPC kampányokat például nagyjából bárki el tud indítani, általános célzásokkal és általános egyezésű kulcsszavakkal. Csakhogy ennek körülbelül annyi eredménye lenne, mintha kiállnál a Deák Ferenc tér közepére rikkancsként hirdetni a szolgáltatásodat: túl széles célzás, túl nagy meddőszórás. Így eredmény nem lesz, vagy csak a vakszerencsének köszönhetően.

Egy PPC szakember viszont nagyon jól tudja, milyen kampányokat és milyen célzásokat kell használni ahhoz, hogy ne csak a pénzedet égesd a hirdetésekkel. Egy ügynökségnél ráadásul még a PPC kampányaidon sem csak egy ember fog dolgozni. A hirdetés szövegeket a szövegíró, a kreatívokat pedig a grafikus fogja elkészíteni, hiszen ez a szakterületük. Fontos az idő tényező is: a saját kollégádnak valószínűleg nem csak ezzel kell foglalkoznia, hanem minden egyéb marketing tevékenységgel. Legyen akár szó katalógus elkészítésről, vagy rendezvényszervezésről, vagy amit sok helyen tapasztalunk: általános asszisztenciáról is, pedig az, valljuk be, nem marketing feladat. Ha nincs elég ideje az online marketingre, akkor az eredmények sem lesznek olyan hatékonyak, nem jön annyi forgalom, nem lesz annyi értékesítés, a leadszerzés pedig drága lesz.

Idő

A kampányok hatékonysága mellett az sem utolsó szempont, hogy ezek a kampányok időben elinduljanak. Egy elfoglalt belsős kollégának lehet, hogy ez lesz a listáján a sokadik tétel, míg egy online marketing ügynökségtől elvárhatod, hogy a kampányod az ajánlatkéréstől számolva néhány héten belül már eredményeket is hozzon. Persze azért örülünk, ha nem karácsony előtt 2 héttel keresel meg minket. Nálunk például rögzített folyamatok és forgatókönyvek vannak, mindenki tudja, mi a dolga egy új kampány felállításánál, és mindig van egy account, aki ezeket a feladatokat összefogja és kordában tartja. Így biztosítjuk, hogy minden időben el tudjon indulni.

Munkaszervezés, kiesés

Cégvezetőként az egyik legnehezebb munka a feladatok hatékony szervezése. Te felelsz azért, hogy a munkavállalóid folyamatosan el legyenek látva feladattal, de ne legyenek túlterhelve. Ha a belsős kolléga hosszabb szabadságra megy, esetleg táppénz miatt esik ki a munkából, akkor neked kell biztosítanod a helyettesítést. Ez nemcsak rengeteg időt és szervezést igényel, de az anyagi vonzata is megterhelő lehet. Ha megbízol egy ügynökséget, onnantól az ő feladatuk a folyamatos, minőségi munkavégzés fenntartása, még a nyári szezonban is.

Online marketing képzések

Cégvezetőként az is a te feladatod, hogy a munkatársaid tudását folyamatosan szinten tarts és fejleszd. Ezt akár belső, akár külső oktatásokkal, tréningekkel oldod meg, az anyagi és időbeli vonzata igencsak el tud szállni. Ha olyan szakterületről van szó, aminek nem vagy szakértője, akkor honnan tudod megítélni, hogy mely képzések lesznek szakmailag megfelelőek? És hogyan méred utána vissza, hogy a megszerzett tudás hasznos volt-e és alkalmazható-e a cégednél? Kiszervezés esetén ezzel viszont egyáltalán nem kell foglalkoznod. Nem a te HR osztályodat terheli a képzések megszervezése és nem a te pénztárcádat nyomja ezeknek a költsége.

Fizetések

Az egyik legnagyobb különbség a belsős marketing munkatárs, illetve az ügynökség között a fizetés lesz. A belsős kolléga fizetését teljes mértékben neked kell kitermelned, annak minden járulékával együtt, ami valljuk be nem kevés. Egy ügynökségnek ezzel szemben fix havidíja van, ami, még ha nagyon komplex kampányról beszélünk sem biztos, hogy túlszárnyalja egy belsős kolléga havi költségeit. Ráadásul egy havidíjban 4-5 különböző szakember díja is benne van.

Motiváció, kiégés

Egy hatékony szervezetben a kollégák motivációjára és elégedettségére folyamatosan figyelnek. Az esetleges kiégéseket igyekeznek megelőzni, vagy kezelni, és ez nem kis feladatot hárít a cégvezetőkre és HR-esekre. Ha kiszervezed a munkát, akkor viszont ezzel sem neked kell foglalkoznod, te már egy kész szolgáltatást vásárolsz meg, aminek része az is, hogy az ügynökség figyel oda a saját munkavállalóira.

+1 Krízishelyzetek

Krízishelyzet szinte minden cég életében akad. Legyen szó akár csak egy elrontott rendelésről, egy hibás, visszahívott terméksorozatról, vagy súlyos esetekről, mint amit például a koronavírus okozott. Egy egész csapatnyi marketinges, ahol stratégák és komoly szakemberek dolgoznak, nagyobb rálátással és higgadtsággal tud segíteni a nehéz időszakokban, mint egy belsős ember, aki a munkahelyét félti első sorban. Ezekben a helyzetekben a profi kommunikáció akár meg is mentheti a jó hírnevedet vagy az egész céged életét. Nagyon nem mindegy, hogy kire bízod, válassz hát körültekintően!

Ne dőlj hátra!

De itt még nincs vége, nem dőlhetsz hátra…

Ahogy látod rengeteg előnye lehet annak, ha kiszervezed a céged online marketing tevékenységeit, de a legfontosabb szempont talán az, hogy ez neked, mint cégvezetőnek időt és pénzt spórol. Azért dolgozunk, hogy a lehető legtöbb terhet levegyük a válladról!

Ha megbíztál egy ügynökséget, akkor is vannak teendőid annak érdekében, hogy a kampányaid sikeresen és hatékonyan működjenek:

  • Jól kell briefelni az ügynökséget (Erről bővebben itt írunk), hiszen csak te tudod nekik elmondani mire van pontosan szükséged, mit kell tudni a termékeidről és mik a céljaid, elvárásaid. Minél pontosabb, részletesebb briefet tudsz adni, annál biztosabb, hogy az ügynökség az elvárásaidnak megfelelő kampányt tudja neked összeállítani.
  • Folyamatos visszajelzést kell adni az ügynökségnek a munkájukkal, illetve az eredményekkel kapcsolatban. Ha elégedett vagy, akkor azért, ha nem vagy elégedett, akkor pedig azért. Fontos, hogy az ügynökség ismerje a véleményedet, hogy ha valamit kell változtatni a kampányon, akkor azt meg tudják tenni.

Ha szívesen kipróbálnád milyen amikor egy profi marketing ügynökség csinálja a kampányaidat, akkor keress minket bizalommal!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Tisztább képet adunk arról, hogy miért érdemes auditálni, és hogyan tudod az audit által hatékonyabbá tenni a folyamataidat.

Az audit a vállalkozásod megmentője lehet!

A mostani válságos időszakban kifejezetten fontos átvizsgálni a folyamataidat, és megbizonyosodni arról, hogy minden megfelelően, költséghatékonyan működik-e. Ahhoz pedig, hogy teljes körű ellenőrzést végezz, erősen ajánlott egy marketingszakemberrel felvenni a kapcsolatot, hogy az általa készített audit segítse a vállalkozásod fejlesztésre szoruló területeit. Mi az a marketing audit? Röviden: az audit

Tovább olvasom »
A színpszichológia kimondja, hogy a színek hatással vannak az érzelmeinkre és a döntéseinkre egyaránt, így jelentősége megkérdőjelezhetetlen a neuromarketing terepén.

Színpszichológia ereje a neuromarketing világában

A színek hatással vannak az érzelmeinkre, a döntéseinkre, sőt a vásárlási szokásainkra is, mivel minden árnyalat különböző asszociációkat ébreszt fel bennünk. Ezek a képzettársítások pedig igen változatosak lehetnek, attól függően, hogy mely kultúrában nevelkedtünk, vagy milyen személyes tapasztalatokat tudunk kötni hozzájuk. A színpszichológia hatása a neuromarketing berkein belül pedig egy

Tovább olvasom »
Összeszedtük azokat a pontokat, amelyek figyelembevételével kiválaszthatod a számodra ideális online marketing ügynökséget.

Így válassz hatékonyan online marketing ügynökséget!

Az online marketing világában kulcsfontosságú lehet  a megfelelő ügynökség vagy szakember kiválasztása a vállalkozásunk sikeréhez. Jelenleg válságos időszakon megyünk keresztül, ami befolyásolhatja az online marketingre fordított költségvetést is. Ilyenkor a vállalkozások óvatosabbak, és alaposabban mérlegelik a döntéseiket, különösen az első negyedévben. Ezért is fontos, hogy körültekintően megfontoljuk, hogy kivel kötünk

Tovább olvasom »

Online marketing válságos időkben

Kb 4 évvel ezelőtt írtam utoljára válságtémában blogcikket, és sajnos ismét eljött az a pillanat, hogy szükségessé vált. Akkor a COVID állította nehéz helyzet elé a vállalkozásokat (és úgy általában az embereket), most pedig a gazdasági válság miatt gondolkozunk, számolgatunk, tervezünk újra és újra mi, vállalkozók. Szemben a COVID-dal, ami

Tovább olvasom »