Egy online marketing ügynökség tanácsai: így használd professzionálisan a LinkedInt! 

Aknázd ki a Linkedin adta lehetőségeket

Online marketing ügynökség lévén napról napra látjuk, hogy a LinkedIn egyre népszerűbbé válik, különösen ha az üzleti kapcsolatok építéséről és a márka ismertségének növeléséről beszélünk. De vajon miért és hogyan érdemes használni ezt a platformot? Milyen erőforrások, előnyök rejlenek benne, és hasznos része lehet-e a marketing stratégiádnak? Ezekre derítünk fényt legújabb blogbejegyzésünkben!

A LinkedIn egy online marketing ügynökség lencséjén keresztül

A LinkedIn egy professzionális közösségi hálózat, amely kifejezetten üzleti és szakmai kapcsolatok építésére lett kialakítva, a különböző funkcióinak és előnyeinek köszönhetően pedig rendkívül értékes marketing eszközt jelent a vállalkozások és az online marketing ügynökségek számára is. Ugyanis koncentrált a közönsége, tehát a számodra legrelevánsabb profilokkal, s a networkingben, üzletépítésben, salesben érdekelt emberekkel futhatsz össze a platformon. A Chiro, mint online marketing ügynökség is rendszeresen használja, és fontos része a marketing stratégiánknak. Mutatjuk, hogy miért!

A LinkedIn lehetőséget ad arra, hogy kapcsolatba lépj más szakemberekkel, potenciális ügyfelekkel és üzleti partnerekkel, ami még inkább hozzájárulhat az üzleti lehetőségeid kiaknázásához. Emellett a platform  segítségével hatékonyan építheted és növelheted vállalkozásod ismertségét. A rendszeres bejegyzések, cikkek és frissítések közzététele révén megmutathatod szakértelmedet és elkötelezettségedet az iparágban, így erősítheted a márkád hitelességét és vonzerejét. Ráadásul kisebb “médiazajban” teheted ezt, mint a többi közösségi platformon, mert a LinkedInt a legtöbb felhasználó még mindig csak passzívan használja, tehát tartalmakat fogyasztani jár fel, nem pedig létrehozni azokat. Köszönhetően tehát a fókuszált és érdeklődő közönségnek és a  LinkedIn hirdetési rendszerének lehetővé válik, hogy rendkívül pontosan célozd meg a kívánt embereket. 

Online marketing ügynökség lévén tudjuk, hogy a kapcsolatépítések egyik leghasznosabb platformja a LinkedIn.

B2B vs B2C: Melyik szektor számára ajánlott a LinkedIn?

A LinkedIn kifejezetten erős a B2B (Business to Business) szektorban, így ha te is más vállalkozásokhoz szólsz szolgáltatásaiddal, termékeiddel, akkor a LinkedIn kiváló platform arra, hogy elérd a döntéshozókat, szakembereket és vállalati vezetőket. A professzionális kapcsolatok építése és a szakmai tartalmak megosztása révén növelheted üzleti lehetőségeidet és megerősítheted piaci pozíciódat. Ezeket a szakmai tartalmakat pedig várják is a hálózatodban szereplő emberek, ugyanis nemcsak a közönség fókuszált a platformon, hanem a tevékenység is. A B2C (Business to Consumer) szektorban is használhatod a LinkedInt, bár itt talán kevésbé hangsúlyos. A piac B2C szereplőjeként érdemesebb a Facebookot vagy az Instragramot beleépítened a marketingstratégiádba. 

Online marketing ügynökség munkatársaiként tudjuk, hogy a LinkedIn a B2B szektor vállalkozásainak ajánlott.

A platform fő funkciói

LinkedIn profilkészítés és optimalizálás

Kiemelten fontos, hogy jól megtervezett és informatív profilt hozz létre, hiszen ez lesz az emberek első benyomása a vállalkozásodról. Használj professzionális profilképet és borítóképet, amelyek tükrözik vállalkozásod arculatát. Készíts egy rövid, de informatív összefoglalót, amely bemutatja vállalkozásodat, szolgáltatásaidat és elért eredményeidet. Részletezd vállalkozásod tapasztalatait és kiemelt készségeit, illetve használj releváns kulcsszavakat, hogy könnyebben megtalálják profilodat. 

A professzionális profil nemcsak a vállalkozásod esetében fontos. Az alkalmazottaknak, kollégáknak szintén ajánlott egy jól összeszedett LinkedIn profilt létrehozniuk, amelyet a céged profilja alá becsatornázhatsz. Illetve cégvezetőként ne feledkezz meg  a saját profilod fejlesztéséről sem. Ezzel nemcsak az énmárkádat építheted, hanem a vállalkozásod híre is jobban szárnyalhat, hiszen a magánszemélyek fiókját sokkal inkább felkapja az algoritmus, mint a cégeset. 

Kapcsolatok építése és kezelése a LinkedInen

Küldj személyre szabott meghívókat a szakmabelieknek, potenciális vásárlóknak, hogy a kapcsolati hálódat tovább bővíthesd. Ezekben mutatkozz be röviden, indokold meg, hogy miért szeretnél kapcsolatba lépni az adott személlyel. Ezt követően rendszeresen tartsd a kapcsolatot a hálózatodban szereplő emberekkel, akárcsak csak egy like, komment, vagy a tartalmak továbbosztása erejéig. 

Tartalomkészítés és megosztás

A LinkedIn nagyszerű platform a szakmai tartalmak megosztására. Nyugodtan írj hosszabb, szakmai cikkeket, amelyek értéket nyújtanak az olvasóknak. Használj SEO-barát kulcsszavakat, például az „online marketing ügynökség” kifejezést. Ha a LinkedIn profilodnál is ügyelsz a SEO-ra, akkor arra nemcsak a LinkedIn felhasználók köréből érkezhetnek releváns emberek, hanem kívülről is. Vagyis a Google keresésekben is láthatóbbá válik oldalad. A SEO-n túl oszd meg vállalkozásoddal kapcsolatos híreket, eseményeket és egyéb frissítéseket, hogy folyamatosan látható maradj a hálózatodban. Ezek mind abban segítenek, hogy ne felejtsenek el, illetve növeld szakmai imázsod. 

Online marketing ügynökség segíthet, hogy a tartalommarketinged tökéletes legyen, és a részét képezze a LinkedIn.

LinkedIn hirdetések és kampányok

A LinkedIn hirdetési platformja lehetővé teszi, hogy különböző típusú hirdetéseket hozz létre és futtass, ezeket pedig többféle módon is megteheted. Megoszthatod  blogbejegyzéseidet és cikkeidet szponzorált tartalomként, hogy szélesebb közönséget érj el. 

Ha nagyobb büdzsével rendelkezel, akkor a platform fizető szolgáltatásait is igénybe veheted. Az egyik ilyen a sales navigator, amely segítségével a potenciális ügyfelekről nagyobb mennyiségű információt gyűjthetsz be. Ennek köszönhetően pedig még jobban megcélozhatod őket, így segítve leadgenerálást, és az értékesítés növelését. A Sales Navigatornak több hatásos eszköze is lehet, ezek közül az egyik legjobb az InMail üzenetek, amelyek amelyek közvetlenül a címzettek beérkező üzenetei közé kerülnek. Vagy akár itt is hirdethetsz, viszont érdemes meggondolni, hogy belevágsz-e. Alapvetően kifejezetten jól működik a részletes célzás ezen a platformon, egyes célcsoportok csak itt érhetőek el, illetve sokkal nagyobb kötődési erőt lehet kiváltani itt. Viszont az összes social platform közül ez az egyik legdrágább, csak angol nyelven futhatnak a hirdetések, az algoritmusa pedig nem annyira okos, mint a Facebooké. Tehát csupán akkor érdemes belevágnod, ha napi 20-25 eurót rá tudsz szánni, sőt, ha A/B tesztelni is szeretnél, akkor az dupla annyit jelent. 

A B2B szektorban mozogsz, és te is ki szeretnéd használni a LinkedIn-ben rejlő lehetőségeket? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, mi segítünk neked, hogy a legtöbbet hozhasd ki a  vállalkozásodból!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Készítsd el már az uborkaszezon alatt az őszi értékesítésed - ehhez megosztjuk, hogy egy online marketing ügynökség szemével melyek a leggyorsabb B2B marketing tippek.

B2B marketing az uborkaszezonban

10 tipp, amivel előkészítheted az őszi értékesítést nyáron A nyári uborkaszezon sok magyar kisvállalkozás számára kihívást jelenthet, mivel a piac aktivitása csökken, és az üzleti lehetőségek száma is visszaesik. Mindenki szabadságon van, nyaral, és ebben a melegben persze, hogy mindenki lelassul kicsit… Azonban az okos vállalkozók tudják, hogy ez az

Tovább olvasom »
Fedezd fel, miért elengedhetetlenek az adatok és a mérések az online marketing stratégiákhoz! Gyakorlati tanácsok a Chiro online marketing ügynökség és Bay Áron, PPC ügynökségvezető szemével.

A mérések fontossága – egy online marketing ügynökség szemével

Bevezetés Az online marketing világában az adatok, mérések és részletes riportok alapvető szerepet játszanak a sikeres stratégia kialakításában és végrehajtásában. Mi, mint tapasztalt online marketing ügynökség, különös figyelmet fordítunk arra, hogy minden hónap elején részletes beszámolót küldjünk az ügyfeleinknek. Ezek összegzik az előző hónap teljesítményét, és nemcsak a mérőszámokat tartalmazzák,

Tovább olvasom »
Egy online marketing ügynökség számos olyan könyvet tud ajánlani számodra, amelyek segítségedre lesznek a szakmában.

Online marketing ügynökség ajánlásai: 6+1 kihagyhatatlan könyv a szakmában

Az utóbbi időben egyre többen érdeklődnek afelől, hogy egy online marketing ügynökség csapata milyen könyveket ajánlana azoknak, akik bővíteni szeretnék tudásukat az online marketing területén. Így hát egy csokorba szedtük azon kedvenc marketinges könyveinket, amelyek rengeteg tudást és inspirációt nyújtanak a mindennapi munka során a Chiro egész csapatának. Tarts velünk, és

Tovább olvasom »
Egy online marketing ügynökség segít, hogy okosan költs a marketing eszközökre. Ismerd meg, hogyan kivitelezhető ez!

Így költsd el a büdzsédet okosan! – A marketingmix egy online marketing ügynökség szemével

A marketing világában az egyik legnagyobb kihívás, hogy hogyan lehet a rendelkezésre álló büdzsét a leghatékonyabban felhasználni. Bár megspórolni nem lehet, viszont okos döntésekkel, jól megválasztott eszközökkel és egy profi online marketing ügynökség munkája támogatásával sokat lehet nyerni. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, hogyan érdemes felhasználni a marketing büdzséd, és

Tovább olvasom »