Online marketing ügynökség ajánlásai: 6+1 kihagyhatatlan könyv a szakmában

Egy online marketing ügynökség számos olyan könyvet tud ajánlani számodra, amelyek segítségedre lesznek a szakmában.

Az utóbbi időben egyre többen érdeklődnek afelől, hogy egy online marketing ügynökség csapata milyen könyveket ajánlana azoknak, akik bővíteni szeretnék tudásukat az online marketing területén. Így hát egy csokorba szedtük azon kedvenc marketinges könyveinket, amelyek rengeteg tudást és inspirációt nyújtanak a mindennapi munka során a Chiro egész csapatának. Tarts velünk, és engedd, hogy elkalauzoljunk a marketinges könyvek világában!

Könyvek egy online marketing ügynökség lencséjén keresztül

Robert Cialdini: A hatás

A meggyőzés művészetébe enged betekintést Robert Cialdini könyve, amelyben a szerző gyakorlati szinten ír az együttműködést célzó befolyásolásról. Az írásban tudományos tényekkel, kutatásokkal támasztja alá állításait, ami hitelessé teszi a könyvet. “A hatás” című könyvet olvasva látszik, hogy Cialdininek nemcsak elméleti szinten van tapasztalata a témában, hisz ő maga is volt kereskedő. Mégis mindent tudományos tényekkel, kutatásokkal támaszt alá, méginkább hitelesítve az olvasmányt.

Roger Dooley: Az agyukra megyünk

Dooley könyve a neuromarketing területére kalauzol el, és arra vonatkozóan ad gyakorlati tanácsokat, hogy miképp befolyásolhatod a vásárlói döntéseket. Ez a könyv tele van konkrét marketing esettanulmányokkal, amelyek segítségedre lehetnek a mindennapi munkád során. Egyetlen hátránya, hogy nem egy mai példány, így inkább offline példákat hoz, de ezeket is könnyedén átformálhatod az online térbe, a saját területedre és felületeidre. 

A neuromarketinget is számtalanszor használja egy online marketing ügynökség, így Dooley könyvét tapasztalatból ajánlom.

Serfőző Péter: Branding és vizuális válasz

Serfőző Péter könyve a branding és a vizuális kommunikáció alapjait mutatja be. Bár elsősorban grafikusoknak és designereknek ajánlják, marketingesként is egy kifejezetten hasznos olvasmány. A branding tudományát az alapoktól építi fel: gyakorlatiasan, kiváló kérdésekkel és példákkal vezet végig azon, hogy miképp találd ki a saját márkádat. A Chirónál is gyakran használjuk a Péter által felvázolt metódust, amikor éppen egy ügyfél marketing stratégiáját alakítjuk ki. 

Ha bővebben érdekel a téma, nemrég a Marketing MSc podcastünk vendége volt az író, Péter, aki a hallgatókat elkalauzolja a brandsprint, a barnd indentitás kialakításának úzvesztőjében. 

A brandépítés egy online marketing ügynökség egyik fontos feladata, amiben Serfőző könyve nagy segít.

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

“Nem elég, ha tényeket mondunk, az emberek a sztorira kíváncsiak” – szól a könyv mottója. Egyet kell értsünk. A történetmesélés a marketing egyik leghatásosabb eszköze, hiszen az emberek nem azt veszik meg, amire szükségük van, hanem azt, amelyre vágynak. Godin könyve pedig lépésről lépésre bemutatja, hogyan használhatod ezt a technikát a marketingben, és miképp ébreszthetsz a fogyasztókban vágyat a terméked iránt. Míg ez a könyv inkább gyakorlatias tanácsokat ad, addig Carmine Gallo Storytelling könyve inkább egyfajta útmutatóként, inspirációként szolgálhat, ha profi szintre emelnéd a storytellingedet. 

Peter Frans Anthonissen: Kríziskommunikáció 

Kívánjuk, hogy soha ne kelljen használnod az ebben a könyvben rejlő tudást, azonban marketingesként, vagy pláne online marketing ügynökség vezetőjeként fontos, hogy a kríziskommunikációról is naprakész tudásod legyen. Ha beüt a krach, akkor beszűkül a tudat, eluralkodik a pánik. Így azokat a kommunikációs feladatokat, döntéseket is vélhetően hibásan hozod meg, amelyek máskor egyszerűen mennek. A HVG által kiadott könyv éppen arra tanít meg, hogy ne megérzésből, hasraütésszerűen, hanem tudatosan, a kríziskommunikáció szabályainak megfelelően tudj cselekedni egy ilyen helyzetben.  

Les Binet &  Sarah Carter: Hogyan ne tervezz? 66 hiba, amit elkövethetsz a marketingben

Olvasmányos, brutál gyakorlatias könyv, amely egyfajta útmutatóként vezet be a marketing stratégia tervezésének csínja-bínjába. Csekklistákat, esettanulmányokat, kutatásokat találhatsz benne, de érintik a könyvben a  célkitűzés, a termékportfólió, a kommunikációs eszközök, de még a költségvetés témáját is. Mindeközben beavatnak abba, hogy melyek a leggyakrabban elkövetett hibák, majd megmutatják, hogy ezeket miképp kerülheted el.

Egy online marketing ügynökség számos stratégiát alkot, amihez Les Binet &  Sarah Carter könyve egy jó útmutatás.

+1  Edward de Bono: A kreatív elme

Edward de Bono könyve igazából egy munkafüzet, amely által a kreativitásodat fejlesztheted. 62 darab játékot találsz benne, s ezeket végtelen számúra növelheted az elemek cserélgetésével. Hiába játékos, ezzel a könyvvel komoly eredményeket lehet elérni. Ha úgy érzed, hogy egyszerűen nem jönnek az ötletek, nem mozog úgy az agyad, ahogy kellene, akkor a pár perces feladatok segítenek áttörni a kreatív blokkot. Ha egy online marketing ügynökségnél dolgozol vagy szeretnél munkálkodni a későbbiekben, akkor pedig kifejezetten ajánlom. 

Online marketing ügynökségnél szeretnél dolgozni? Fejleszd magad!

Az olvasás és az önfejlesztés mind a magánéletben, mind karrier szempontjából hasznos társ. Rengeteg előnnyel bír, a szakmai előrementelen túl. De, hogy mik ezek? 

Általánosságban elmondhatjuk, hogy az olvasás stresszcsökkentő és növeli az empátiát. Ezenfelül lassíthatja az Alzheimer-kór és a demencia lefolyásátis! Egyes tanulmányok szerint az olvasás aktivizálja az agyi területeket, így tartva mozgásban az agyat. A marketing szakemberek számára pedig az egyik legfontosabb képességet adja: minél többet olvasol, annál hatékonyabban tudsz majd kommunikálni. Hiszen az olvasásnak köszönhetően bővül a szókincsed. 

Ezen felül fejleszti a memóriát és a kreativitást. Ha egy hosszabb történetet olvasol, akkor eközben több mindent meg kell jegyezned, ez pedig növeli az új agyi pályákat és erősíti a régieket, ezáltal javul a rövid távú memória és a kreativitás is. Sőt, a kreativitás fejlesztésére az egyik leghatékonyabb módszer az olvasás. Mindezeken túl, ha minél többet bújod a lapokat és inspirálódsz, akkor annál könnyebben tudsz majd  új problémákat is megoldani.

Olvasni arany

Szerencsére nemcsak a kreativitás, hanem az íráskészség – ami talán az egyik legfontosabb a szakmában –  is fejleszthető az olvasás által. Minél több könyvet lapoztál át, annál több stílust és technikát fogsz megismerni, amelyek mind formálják majd a saját írásodat. Ennek köszönhetően hatásosabb és hatékonyabb blogokat, hirdetési szövegeket, ajánlatokat tudsz majd írni. Sőt még a munkaköri leírások esetében is nagy hasznodra lesz e képesség. 

 Egy online marketing ügynökség munkatársaként fontos, hogy a kreativitásodat napról napra fejleszd.

Reméljük, hogy  számodra is kiapadhatatlan inspiráció forrást jelentenek majd a fent felsorolt könyvek, és hasznosnak találod majd őket. Ha pedig segítségre van szükséged a marketingben, akkor ne habozz kapcsolatba lépni velünk! A Chiro Marketing minden egyes munkatársa azon lesz elérd céljaidat;  fordulj hozzánk bizalommal, és kérj segítséget tőlünk még ma!

A Marketing MSc Podcast 29. epizódjában Matykó Noémi, a Chiro Marketing cégvezetője bővebben, saját tapasztalatokkal bővítve mesél a könyvekről, így ha elmélyednél a témában, hallgasd meg az adást Spotify-on,  YouTube-on, Apple Podcasts-on vagy Google Podcasts-on!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nyugalom, tőlünk nem spam, hanem valóban hasznos marketing trendekkel kapcsolatos levelek érkeznek majd postaládádba. Ha nem vagy megelégedve, bármikor le is iratkozhatsz majd.

Feliratkozás

Hasonló cikkek

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része.

Marketingbüdzsé tervezése: hogyan csináld jól?

Marketingbüdzsét tervezni sokak számára rémálomnak tűnhet, pedig ez a sikeres marketing kampányok egyik legfontosabb része. Ha nem tervezel tudatosan, könnyen pénzt és időt vesztegethetsz el, miközben elmaradnak az igazi eredmények. Akár online marketing ügynökséggel, akár PPC ügynökséggel dolgozol, mindenképp kulcsfontosságú a hatékony marketingbüdzsé tervezése, hogy maximalizáld a megtérülést és elkerüld

Tovább olvasom »
Használd ki a big data előnyeit marketingcéljaid elérésére és ismerd meg, hogyan alakíthatsz ki adatalapú marketingstartégiát.

Adatalapú online marketingstratégia fejlesztése – hogyan alakítsd át céged marketingjét egy online marketing ügynökség tanácsai alapján

Az online marketing folyamatosan változó világában nemcsak állandó alkalmazkodásra van szükség, de olyan lehetőségek is kínálkoznak, amiket érdemes kihasználni. A big data révén óriási mennyiségű adat áll rendelkezésre, ez a hatalmas adatgyűjtemény pedig a legjobb forrás a gyorsan változó fogyasztói szokások nyomonkövetésére. Online marketing ügynökségként bemutatjuk, hogyan alakíthatod át marketingfolyamataidat

Tovább olvasom »
Biztos megtérülés a marketingben? Bemutatjuk, hogyan alakíthatsz ki olyan profi mérési rendszert, amely átláthatóan követi és értékeli kampányaid eredményét.

Hogyan alakíts ki hatékony mérési rendszert? – Tippek egy online marketing ügynökségtől

A marketing világában az adatok azok, amelyek ténylegesen alátámasztják döntéseink helyességét, és lehetővé teszik a folyamatos optimalizálást. Képzeld el, hogy vakon vezeted vállalkozásod: kampányokat indítasz, hirdetéseket futtatsz, de fogalmad sincs róla, hogy azok milyen eredményeket hoznak. Egy átgondolt mérési rendszer segít megérteni, hogy marketingbefektetéseid valóban megtérülnek-e, és a kampányok hatékonyságát

Tovább olvasom »
Online marketing ügynökségi szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait.

Belső marketing vagy külső ügynökség?

A marketing hatékony működtetése nem csak kreatív ötleteken múlik, hanem azon is, hogy megtaláld a számodra leginkább megfelelő struktúrát, és egy belső marketinges munkatárs alkalmazása vagy külsős ügynökséggel való együttműködés mellett dönts. Online marketing ügynökség szemszögből megismerheted mindkét oldal előnyeit és hátrányait, illetve azt, hogyan találd meg az optimális egyensúlyt

Tovább olvasom »